Sáros krómtükörház...
Szöveges ítélet
Bemutató autóként vásároltuk, jelentős kedvezménnyel, tudatában annak (hála a Totalcar oknyomozásainak is), hogy valószínűleg nem kímélték a bemutató időszak alatt. Ebből semmi nem érzékelhető az autón, talán a kormány enyhe jobbra húzása az ami enged következtetni némi kemény terepes cibálásra, de a Mazda B széria tulajok talán tudják, hogy az a fránya kormány nem mindig áll egyenesen (nekünk kettő B2500 is volt már).
A legmagasabb felszereltség magával hozott némi felesleges extrát is, gondolok itt a krómtükrökre, dupla (azaz kétszínű) fényezésre, meg az összes többi krómosított alkatrészre =)
143 Le nagyon kellemesen mozgatja a nem kis tömeget, de ahogy azt (ha jól emlékszem) Csikós kollega is megírta nemrég, 1900as fordulat alatt agyhalott a motor, ami egyáltalán nem zavaró ha megszokja az ember, de mivel a sebességi fokozatokat jól megnyújtották az előző szériához képest, ezért gyakran előfordul, hogy országúton nyugodtan közlekedve, 2500-2800nál felváltva, beleesik a mutató az agyhalott fordulatszám-tartományba. Ilyenkor az ember egy picit előre bólint a fejével, mert a motor csak 2 másodperc múlva húz úgy ahogy azt rögtön várnánk. De ez egyáltalán nem zavaró. Az első futómű roppant puha, de azért nem billen meg annyira a kanyarban mint egy tanker, a hátsó meg olyan amilyen egy laprugó lehet. Terheletlenül pattog, és egy idő után ugye törik is (hála kis hazánk útjainak), terhelve pedig himbál, de tart. Megfelelő guminyomást használva kicsivel több mint egy tonnát rakhatunk a platóra, ami csempéből nem is elképzelhetetlenül nagy terjedelmű mennyiség ugye.
A platón van egy elhúzható, viszonylag merev, zárható roló, amit nehéz kinyitni, beázik, és drága, szóval teljesen felesleges =)
A beltér lenyűgözően praktikusra, és kényelmesre sikeredett. Sokáig ültem Nivában, Pajeroban, meg a már említett B2500-akban is, így van némi tapasztalatom terepjárók és pickupok terén, de eddig ez az első, ami tényleg személyautós, a zoom-zoom szöveggel összhangban. Gyorsan teszem hozzá, hogy a vezetési élmény már természetesen nem, illetve igazi személyautókhoz képest nem az, de egy B2500 után a BT50 nagyon jelentős váltásnak hat, és az is. Szóval kaptunk ülésfűtést (haha) ami egy gombbal fűti mindkét első ülést, mondhatni automatikusan (időkapcsolós), van hatcédés empéháromlejátszó...meg hat hangfal (haha)…félreértés ne essék, remek extrák ezek, és ki is használom őket, megfelelően működnek, csak viccesen hangzanak egy alapvetően fuvarozásra, terepjárásra használatos autóban.
Az ülések jól tartanak és nagyon kellemes anyagból vannak, tárolórekeszekből sincs hiány, és a forgalmit is el lehet dugni a kesztyűtartó feletti rejtett kis tálcában. Hátul nagyobb lett mint az előd, magam mögé kényelmesen beférek (173 cm), de hosszútávon már csak azért nem jó hátul utazni mert ott bizony jobban pattog az úthibákon mindenki =) 4 el. ablak, a vezető felöli le-föl automata, és ami a kedvencem már az előző típus óta, hogy baromi gyors le is fel is. Az ajtók szépen puhán csukódnak, a gyári kilépő kevésbé hatékony és nem is olyan szép mint a régebbi modellekről ismert „kazánlemezzel” borított verzió. Ez nem lóg ki eléggé a kasztni alól, és elég műanyaghatású ránézésre, pedig fémből van. A hátsó terepszög gyenge a kért vonóhorog, és az azt tartó fekete lemez miatt (ami formájával agyon is üti a szép kerek segget), de komolyabb off roados kiruccanások alkalmával is csupán az volt a gond, hogy a vonóhorog melletti csatlakozót sikerül egy olyan papírvékony lemezre erősíteni, ami hajlamos ide-oda hajlani, ha földet ért a popsi =)
Autópályán, a hosszú négyes-ötösnek köszönhetően remekül tartja a 130at, akár 140et is (turbóhűtésre nagyon odafigyelni esetleges leálláskor), illetve tartaná ha, mehetne annyival, mert ugye a sóher magyar paraszt fut az áfa után, úgyhogy inkább legyen céges, és legyen teherautó a forgalmiban, illetve legyen menetlevél köteles, de az áfával kerüljön kevesebbe. Tehergépjármű meg nem megy 130al ugye-ugye…
Tényleg szüksége van a cégnek az autóra, tényleg jól jön a nettó ár, és a menetlevélre is van már állandó megoldás, így csak akkor idegeskedik az ember, ha valamelyik éber fehér tányérsapkás a lánchíd „bejáratánál” lekapcsol, majd elküld a Margit híd felé, mondván tehergépjárműveknek tilos a behajtás. Jogos, a szabály az szabály én meg tudatosan készültem áthágni, rongálva ezzel Budapest egyik legrégebbi jelképét. A könny is kicsordul a szememből a gondolatra =)
Fogyasztás autópályán 130-140 9,5 literre jött ki, városban 8-9, nyugisan vidékre pedig elmegy kicsit kevesebbel is. Összesítve nagyon jó autó, nagyon határozottan mozdultak pozitív irányba Mazdáék a B szériával, árban a vetélytársak között a legkedvezőbb (L200, Navara, Hilux), teljesítményben és felszereltségben pedig jó középúton van. Csak ajánlani tudom mindenkinek akinek szüksége van a pakolhatóságra, a teherbírásra, vagy az átlagnál nehezebben járható helyek megközelítésére. Én elvakult rajongója vagy a szériának, így akár városba, krómfelnivel, lesötétítve pimpesen is lazán használnám, de egyébként ezt nem javaslom senkinek, ez nem arra való. Csinosabb, szebb, kényelmesebb, praktikusabb, de munkagép, és annak (is) kiváló.
(u.i.: ha nem lesz annyira tiszta mint most, akkor majd töltök fel képet is =) )
Hibalista
- Természetesen eddig még semmi =)
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 5000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | B2500 | Következő autója? | Navara, Hilux 3.0tdi, Dodge RAM 5.9td |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
