Hegyen-völgyön
Szöveges ítélet
A válság kirobbanásának a pillanatában vettem az autót, kedvező- mondhatni baráti- áron. Carryboy, platóbélés, GT kivitel, tokkal vonóval 6,2 milla Áfásan. Ha tudtam volna, hogy mi lessz a forinttal kipengetem cashben, de így felhúztam 2 gurtnit ChF-ben, mert kedvező kamattal jól nézett ki! Bár ne tettem volna, azóta 147-ről 190 a frank. Vásárláskor szempont volt a megbízhatóság, és a kényelem - két gyerek van-, valamint a kinézet. Első körben egy Navarrát akartam, de a Renault motor elrettentet, pedig pacekra az a legszebb! Következett egy L-200-as, az meg úgy néz ki , mint egy régebbi mamusz. Toyota Hilux - horror ár- több mint 8 misi-, el is futottam.
Maradt ez, vagy a Ranger. Én ezt választottam, és nem bántam meg! Elsőre is ismerős a beltér, mint általában a japánoknál, minden kézre áll! Egyedül a kézifék elhelyezése volt furcsa, de hamar megszoktam. Elöl személyautós a kényelem, hátul elég a hely a gyerekeknek. Navit kivéve - az meg minek? - minden benne van, ami kell egy átlag autózáshoz. A hátsó rész már érdekes. Nincs rajta lökhárító, csak egy pléh lemezből hajtogatott valami, tehát tolatni csak óvatossan! Először azt hittem a magyar kereskedők okoskodnak egy 100ezres tétellel, de megnéztem a németeknél is így jön ki! A paltóra doboz+bélés kell, csak nem cuccolsz a családdal úgy nyaralni, hogy az eső áztatja a bőröndöket?! Háromszor mentem vissza a szervízbe, mire sikerült beállítani a dobozt, hogy ne nyikorogjon és ne álljon csálén! A doboz körbe plexi, de olyan igényes magyar termék, hogy az röhej! Van benne világítás, csak kapcsolót nem raktak az ajtóra, tehát vagy pakolsz sötétben, vagy bemászol a platóra és kézzel kapcsolgatsz, ha nem akarsz kivilágított dobozzal hasítani! A hásó ablakfűtés levágta a biztit, szervíz- cserebizti, megint levágta, szervíz- erősebb bizti, égett kábelszag, szervíz vezetékelés, azóta jó! A kocsin minden krómozott, persze,hogy a dobozhoz a kilincs matt műanyag! Raktak is bele olyan csavart, hogy karmolja a bélés peremét, de ezt rögtön kicseréltem. Marha drága volt, a négy süllyesztett fejű csavar volt vagy húsz forint! A por beszáll, eső beesik,de ez minden carryboyjal így van! Városban abszolút felveszi a forgalom ritmusát, az ötöst el lehet lökni 60-nál, nem dadog, igaz akkor nem is kell rá szájkosár! Országúton és pályán 130- 150 közötti utazónál kényelmes, nincs hangja, ilyenkor a fogyasztása 8 liter körül, vagy egy kicsit alatta van. Városban klímával 9,5! Ez ebben a méretben igazán méltányos, egy Navrrás haverom nem tud 10,5 alá menni, pedig óvatosabban vezet nálam! Télen sem kell téligumi, nekem még csak négyévszakos volt, de a legnagyobb havazáskor is haza tudok menni, pedig hegyen lakok és az utcánkban hókotró akkor jár, mikor a Pamela Anderson! Mindenképp C jelű gumi kell rá, mert a sündőrök harapnak ha más jelzésű van rajta! Télen a fűtésnek kell legalább öt perc, én úgy szoktam, hogy beindítás után még megiszom a kávét, aztán lehet haladni! Van ülésfűtés is ami elviselhetőbbé teszi az indulást! Nyáron a klíma dolgozik rendesen, én mégis úgy gondolom, hogy lehetne jobb a szellőzés! Motorikusan még semmi gondom nem volt vele, megbízható kellemes, a legnagyobb hidegben is pöccre indul. A szervízt nagyon körültekintően kell kiválasztani, az első 20 ezeresre kifizettem 120 rugót a MIRAIban, de gázolajszűrőt, nem cseréltek benne, mert "azt nem írják a japánok!" Mondtam nekik, hogy köszi, én kicseréltem- 2200 Ft.- náluk 19000!! Azóta a Kerepesi úti szervízbe járok, ha én viszem az olajat és a szűrőket 37 ropi! A MIRAI lehúzós brigád! Vettem rá gallytörőt és hátsó duplacsövet 120-ért, ezt a szervíz kb.230- ért adja! A lámpákban az izzók elég hamar elfáradtak, kb 25 ezernél, vettem bele a lámpakirálynál erősebb bronz izzókat, azóta is ezzel haladok és jobb fényt ad, mint sok xenoncsoda! A gyári ablaktörlő gumi sem bírja sokáig, Bosch lapát kb 7000.- és százezret mehetsz vele! Összeségében egy nagyon kellemes meglepetés egy BT-50, kicsit jellegtelen külsővel, de annál pozitívabb belbeccsel, mindennapos munkára, vagy családi kirándulásra is bátran ajánlom mindenkinek!
Hibalista
- Platódoboz ablakfűtés.
Ide hordtam szervizbe
Mazda Mirai
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 170000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Hiace | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.7/10) |