A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 6 (2012)

6 2.5 Revolution Top sportcombi 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Végre otthon

Szöveges ítélet

A történet onnan indult hogy az anyagi lehetőségek térnyerésének következtében hagyhattam felmerülni azt a gondolatot is hogy olyan autót vásároljak amiért rajongani tudok, amellett hogy céleszközként is funkcionál. Korábban egy ufo Civicünk volt 1.8-as 140 lovas motorral, ezt nagyon szerettem, bár olykor kicsit gyengének éreződött. Időközben befogadtunk két kutyát és egy macskát, a Civicet kinőttük, kombi kellett.
A logikus választás egy Octavia volt, 110 mérsékelten lelkes lóerővel, hiába fogadtam meg hogy a Hondánál csak erősebb autónk lesz, az észérvek maguk alá temettek:)
Most viszont változott a koncepció, nincs többé 4 évig használt új autó (a Skoda is csak az elképesztő akciós ár miatt lett az végül), kicsit legyen használt, 3-4 év körüli, úgyis sokáig megtartjuk.
Lássuk a további preferenciákat. Legyen 200 lóerő környéki, kombi, a fogyasztás nem túlzottan érdekel, de azért jó lenne 10 liter felé tartani. Ilyenből sok van viszont nem szeretem a turbót, ezért szívóbenzines kell.
Varázsütésre eltűnt minden találat, két legény maradt a gáton: Honda Accord 2.4, és Mazda 6 2.5.
A Mazda formáját imádtam, viszont 10 milliónk nem volt egy új autóra, néhány évesen pedig ki ad el egy ilyet ha már megvette.
Magyarországon az ifjabb eladó Accordokból sem álltunk jól, ezért a Becsületenepperhez fordultam hogy segítsen Németországból behozni egy példányt. Volt néhány lyukrafutás, egyet elvittek mire odaért, egy pedig 4 évesen telibe volt fújva.
Közben egy átdugózott délután kosárlabdától elnyűtt térdemnek elege lett a kuplungolásból s döntött: automata kell.
Az Accord 7.4 alatt van százon kéziváltóval, 9 felett az ötsebességes automatával, de gondoltam a rugalmasságán nem érződik úgyhogy beáldoztam a sprintet a kényelemért, a lényeg úgyis az volt hogy 80-100 környékéről meglóduljon ha előzni kell.
Itt volt egy kis szerencsém, mert ha nem viszik el István elől a kéziváltós Accordot akkor most azzal járnék:)
Sehol semmi, közben a 200 lovas álmaimnak is búcsút intettem lassan, és beállítottam a hahu szűrőjét a Mazdákra is 2.0 tól felfelé.
Egyszercsak megjött a várt e-mail: Mazda 6 2.5 kombi 3 éves 60.000 km, Mazda Mirai.
Mint kiderült egy cég vett három ilyet, majd az egyik munkavállaló kilépett, a kocsit pedig visszaadták a Mirainak.
Ilyen a mesében sincs, úgyhogy gyorsan rácápáztunk, pompás állapotban volt, néhány kőfelverődést leszámítva semmi baja.
Nagyon gyorsan otthonéreztem magam benne, rendre a hosszabb utakat választottam hazafelé hogy még többet vezethessek, ez feltehetőleg majd múlik idővel, de egy év alatt még nem érzek ilyesmit:)
Ez még a ráncfelvarrás előtti verzió, a futóműve kicsit kemény, de én szeretek lendületesen haladni, örülök ha nem billeg, ha kiérek a fővárosból már észre sem veszem hogy ráz. A váltó szinte tökéletes, bár néha úgy érzi hogy erősebb gázra 3000 környékén már nem kell visszaváltania, ilyenkor örömmel bírom jobb belátásra a váltófülekkel:)
Gyorsulása az Accord kéziváltósával egyenlő (7.3 környéke).
Fogyasztása, mint általában lábtól függ, 10 liter környékén tartom elég sok városi autózással, de vidéken megáll 8 liter alatt, autópályán is beéri 9 körül.
Apró hiba hogy a könyöklő recseg, fura hogy az amúgy hangtalan utastérben ilyen létezik, de ha kicsit előrébb húzom elmúlik.
A másik problémám a gyári fejegységgel volt: A navigáció természetesen offline így nem használom itthon, viszont nagyon szeretek zenét hallgatni, és az usbről beolvasott mp3makkal akadtak problémák. Az első az volt hogy nem jegyezte meg hol tartottam, ha levettem a gyújtást akkor a következő indításnál az első album első dala indult el. Némi külföldi fórumozgatás után rábukkantam az információra hogy a Mazda újabb verziójú bluetooth-modult adott ki a kocsihoz, s ez a probléma is megjavul általa. Jeleztem a Mirainak hogy szeretném a cserét, ez lezajlott, innentől gond nélkül működött ez a funkció.
A következő gond javíthatatlan volt: a fejegység egy belső cache-ben tárolja az mp3mak tag információit, ezek alapján lehet keresni, file szinten nem. Egy idő után ez a cache betelik, így hosszas várakozás után egy csomó Unknown Artist feliratú banda jelenik meg, melyek dalait nem lehet lejátszani:)
Néhány hónapig próbálkozgattam kisebb pendriveokkal, átnevezéssel, újraformázásokkal de végül feladtam, rendeltem az alibabáról egy Smart Rover típusú 9 colos kínai androidos fejegységet. Ez pontosan olyan keretben lakik mint a gyári csak a nyomógombok helyett is képernyő van. Egy hónapja használom, egészen más világ, van waze, spotify, valamint egy bluetoothos OBDII adapternek köszönhetően rengeteg információ:)
Ha valaki azt mondaná hogy válasszak akármilyen autót és megkapom ingyen, de onnantól nekem kell tankolnom és szervízelnem, hosszas gondolkodás után sem tudnék ennél ideálisabb autót választani.
Hazaértem:)

Hibalista

- Bluetooth modul gyárilag bugos volt, garanciában cserélve.

Ide hordtam szervizbe

Mazda Mirai

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2013
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 60000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 22000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Octavia 2.0 TDI Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 6 2012 (2013)

További ítéletek (48 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)