Új Mazda 6-om van és utálom!
Szöveges ítélet
Motorikus problémák:
- Az autó az első 5.000 km megtétele után kiírta a konzolra, hogy baj van az olajjal és azonnal menjek szervízbe (az olaj egyébként csak 4.000 km-t szolgált akkor éppen, mert ajánlás szerint 1.000 km után cseréltem). A szervízben szóltak, hogy ne aggódjak ez szoftver hiba amiről tudnak. Utána 1/2 évig minden indításkor ugyanezt jelezte az autó, amire meglett a szoftver frissítés.
Super!
Elektronikai problémák:
- A középkonzol rendszeresen lefagy és újraindul menet közben
- Baj volt eddig a tolató radarral, cserélni kellett, megjegyzem itt a csere után is vannak még rendszeres problémák.
- Baj volt az adaptív LED-es fényszórókkal, ezt holnap cserélik
Az IGO navigáció egy külön misét megér:
- Az IGO navigációt 2015-ben 2013-as térképpel adták el (természetesen mint folyamatosan frissülő és naprakész szoftvert), azóta folyamatosan frissítem és most 2016-ban 2014-es térképeim vannak. A 150.000 Ft helyett inkább vettem volna egy rendes tabletet!
- Az IGO navigáció egyébként meglepő módon nagyon rosszul beszél magyarul, nem tudja kimondani még az utcaneveket sem. Minden utcanévből csak az első szót mondja ki. Pl. a Szent István körút egyszerűen csak Szent és kész.
- A navigáció egyébként is folyamatosan lefagy és gyakran az autó újraindítása sem segít. Van, hogy egész nap nem tudom használni, aztán egyszer csak elindul. Biztos a hidegfront.
A navigáció miatt reklamáltam az eladónál, a szervízben és a márkakereskedőnél is (aki egyébként a tértis levélre se válaszolt első körben). Aztán telefonon és emailben küldtek el melegebb éghajlatra. A válasz lényege: Nem ők gyártják, ezért nem érdekli őket.
Csak remélni tudom, hogy ha mondjuk a lengéscsillapítóm majd egyszer gajra megy nem fognak a kínai alvállalkozójukra mutogatni, mert ebből a logikából nekem ez következik.
Ezek egy vadonatúj fullextrás Mazda 6 problémái a megvételét követő első évben. A garancia vége előtt egy hónappal eladni, ezt írtam be a naptáramba.
Hibalista
- - Motor szoftver upgrade a hibás riasztások miatt - - Tolatóradar csere - - Adaptív LED fényszóró vezérlő cseréje - - Középkonzol számítógép szoftver upgrade - - A gyári IGO navigációs rendszer egy hulladék
Ide hordtam szervizbe
Mazda Óbuda. Ők készséggel cserélnek mindent, az autó szar amiről ők nem tehetnek.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2015 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Avensis | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.2/10) |
