A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 6 (2012)

6 2,5 AT Sportcombi 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

Tudathasadás

Szöveges ítélet

Az utóbbi 12 év japán autói (Honda Jazz, Mazda 6 első generáció, Honda Accord) és a német "prémium" világában tett rövid kitérő (Horch A4 Avant alias Sterilke - hogy ezen mit eszik annyira a nép?) után a mindennapokban kitűnően használható, elérhető árú és fenntartási költségű, de mégsem mindennapi autót kerestem. Egy a negyvenes évei közepén járó férfinak, aki a fél életét utazással tölti, a kocsi bizony fétistárgy. A harmadik generációs M6 szerelem volt első látásra, csak az a béna néprádiós középkonzol ne lett volna... A 2015-ös facelift-tel aztán ezt az egyetlen akadályt is elhárították a japánok a vásárlás útjából.
Miért nem mindennapi?
Mert benzines. Mert szívó. Mert kettőfeles. Éééérteeed? Kettőfeles szívó benzines, ráadásul automata! A lényeggel kezdem: nem, nem benzintemető! A közigazgatási bírság minimuma alatt autózva (65-105-150) 8 azaz nyolc liter alatt fogyaszt, és maximális szabálykövetéssel a 7 liter is megközelíthető. Állandó klímahasználattal és 4 kerékpárral a tetőn 10,6 l volt a csúcsfogyasztás, ami szerintem reális. Ebben a Skyactiv technológiában tényleg van valami, reális alternatívája a globalista downsizing-nak.
A külső megítélése szubjektív, de mindenképpen egyedi a Titanium Flash színű (magyarul szürkésbarna) kombi a 19-es sötétszürke alufelnikkel (gumivásárlás előtt azé' bekapok majd 1-2 szem Xanaxot...:)
A belső minőségérzetével sincs baj. A fekete bőrülésekhez sötétbarna bőrbetétek járnak elöl és az ajtók belsején is, melyek remek összhangban vannak a kocsi színével. A fekete bőrre még egy terepmaraton után is rá merek ülni, úgy 5-6 réteg törülköző gondos leterítése után:)
A pofonegyszerűen (két gombbal és álló helyzetben érintőképernyősen is) kezelhető központi kijelzőnek (GPS, kommunikáció, audiorendszer, beállítások, stb.) köszönhetően nincs gombrengeteg a kocsiban, ennek megfelelően az egész belső nyugodt egyszerűséget sugároz. A gyújtást ráadva azonban előkerül a japános eklektika: egy adott betűtípus a középkonzolon, egy másik a műszerfalon, a km és a napi km számláló a 80-as évek kvarcóráinak számjegyeit mutatja fehérben, míg a felcsapódó head-up kijelzőn ugyanezek a karakterek türkizkékben láthatók. A tájékoztató visszajelzők zöldek, a hibajelzések sárgák, de az Accord után legalább otthon érzem magam.
A kocsit telepakolták minden extrával. Ezek döntő többsége hibátlanul működik és tényleg támogatja a vezetést. Ilyen a távtartó tempomat, melynek érzékenysége 4 fokozatban állítható. A legkevésbé érzékenyre állítva kb. olyan követési távolságot tart (sebességtől függően), amit én is tartanék távtartó tempomat hiányában. Vigyázat, az M3 kivezetőjén nem lehet vele cikázni, mert a lassúbb kocsi mögé beérve kíméletlenül befékez!
Ami nem hibátlan:

1. A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer túl érzékeny, általában kikapcsolom (pontosabban nem kapcsolom be).
2. A LED fényszóró automata távolsági funkciója elég béna. Gyönyörűen leveszi a világítást, ha a látótérben a szembejövő fényszóróit érzékeli. Ha senki sem jön szembe, akkor viszont úgy pásztázza az éjszakát, mint egy láger őrtornya.
3. A teleszkópos motorháztető rögzítés és a motoros csomagtérajtó továbbra is elérhetetlen, bár Hilczék szerint az előbbit nem kell gyakran nyitogatni:)Az utóbbival viszont kemény kézzel kell bánni, hogy lecsapódjon.
4. A gyújtás lekapcsolása után az elektromos ablakok már nem húzhatók fel. Hiányolom azt is, hogy nagy melegben a beszállás előtt nem lehet őket a kulcsról leengedni.

Most pedig azok a szubjektív szempontok következnek, ami miatt fétistárgy.
Ha nem látom, de rágondolok, fülig ér a szám. Ha meglátom a parkolóban, akkor is. Ha beleülök, akkor is. Felcsapódik a head-up kijelző, az utolért kocsit kicsi szimbólummal jelzi egy diagram végén... az egész olyan, mint egy vadászgép célkereszjte:)

És akkor mi az a tudathasadás?
Ha szabályosan csorgok vele, dízelesen alacsony a fordulatszám (100-nál 2000-et, 130-nál 2500-at fordul hatodikban). Ehhez a fent részletezett dízeles fogyasztás társul. Ilyenkor egy jóságos behemót utasszállító.
Ha előrepöccintem a SPORT feliratú gombocskát (kikapcsolt tempomat mellett működik), akkor vadászgép! Az addigi nyugger fordulat felugrik 3000-re, a hangja élesedik és kívánja a padlógázt, mi több, könyörög érte! A kipufogóból olyan hangok törnek fel, amikről a dízelkorszakban álmodni sem mertem, és a váltások 6000 környékén történnek. Hát még amikor elvéve a gázt visszavált! Ha még mindig nem jutottál fel a csúcsra, kombináld a SPORT üzemmódot manuális váltásokkal! Ehhez használd a kormány mögötti váltófüleket, melyeken a kicsiny kormányáttételnek köszönhetően még a szerpentinen is kényelmesen rajta tarthatod az ujjaidat. A fogyasztás ilyenkor természetesen nem téma:)
Summa summarum, ez a kocsi egy szerethető egyéniség, megbocsátható apró fogyatékosságokkal, kitűnő ár-érték aránnyal. Hahóóó! Ha középkategóriás kocsit keresel, nézd meg a Hatost! Kategóriájában (nem számítva a japán prémiumgyártókat)az egyetlen japán gyártású japán autó! Ne riadj vissza a nagy szívó benzinmotortól! Nincs turbó, magasnyomású szivattyú, részecskeszűrő, meg kettőstömegű lendkerék sem! Kulturált használatkor nem benzintemető, és egy-egy gyorsulással mosolyt csal az arcodra, főleg ha egy haverhoztanémetbű' PDTDCDTpirosDpirosI überpremium le akarna villogni... :)
Remélem, az optimizmusom sokáig kitart, és sem a szervizháttér, sem a hosszú távú tapasztalat nem fogja letörni.

A korrekt tájékoztatás kedvéért írom le, hogy az autót 4,5 évig használtam, ezalatt 180 ezer km-t tettem bele. A hosszú távú értékelés csillagos ötös, a kocsinak semmi baja nem volt. Ami nem működik tökéletesen (lásd a fenti szoftveres extrák), az a kocsi újkorában sem volt tökéletes, viszont semmit sem romlott :) A szervízháttérről azért nehéz nyilatkozni, mert a kötelező karbantartásokat (aranyárban) megcsinálták, egyébként semmi, de semmi dolguk nem volt.

Hibalista

- Ami nem hibátlan, az nem elromlott, hanem újkorában sem működött tökéletesen.

Ide hordtam szervizbe

Autóméry DebrecenA kötelező karbantartásokat aranyárban végzik. Javítanivalójuk nem volt.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2016
Kényelem (9) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 180700
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Accord Következő autója? CX-5
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 6 2012 (2013)

További ítéletek (48 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)