Szamuráj testben csigazabáló lélek
Szöveges ítélet
Egy év után lett a meggyőződésem, hogy a motort meg a formaterveket Japánban rakták össze, az elektronikát pedig importálták a francia autógyártás legmélyebb bugyrából.
Megettem a tesztleírások maszlagát, és a próbaút eufóriáját, ráadásul váltani is akartam, így lett Mazda 6-om.
Tetszett, tetszik: jó a formája, belül tágas, minden kézre esik. Egyszerűen látszik, hogy fordítottak időt arra, hogy ne csak papíron, hanem a mindennapokban is használható legyen. Aztán itt vége lett a túlóráknak: a kocsiban nincs egy rekesz sem (mondjuk az ülések alatt), nincs egy kampó a csomagtartóban amire a táskákat akaszthatnám, vagy a hálót lehúzhatnám. A kanyarban a fizika pedig átrendezni a beltartalmat.
Az ülés kényelmes hosszú távon is. Itt belefutottam egy kis problémába: egy év után elkezdett lötyögni az ülés. Anyagfáradás, kopás, csere lesz (180 cm és 90 kiló vagyok, nem volt naponta állítva az ülés, nem értem, miért).
Fogyasztás rendben van, szerintem, elfogadható városban, városon kívül pedig elég sokszor mutat 1 000 km fölötti hatótávot (és megy is annyit).
A LED-es lámpák iszonyatosan jók városon kívül.
Az úton jól fekszik, nagyon szeretem vele a kanyarokat, megeszi a kisebb úthibákat, síneket. Autópályán jól érzi magát.
A beépített radarral még egyszerűbb parkolni a méretei ellenére is. No para! Viszont meghatározhatatlan okok miatt BSM error-okat kapok, amit kezelni nem lehet.
Vannak elektromosan fűthető, és behajtható tükrök, de miért kerül 50 000 forintba extraként az, hogy leállításkor automatikusan behajtsa a őket? Ködös, esős időben a tükörfűtésnek folyamatosan mennie kell, mert a menetszél a visszapillantóra tereli a lecsapódó párát, ködöt és fűtés nélkül semmit sem látni benne.
A gyári autóHIFI is jól szól, igazak az újságírói tesztek, de gondolom, soha nem tettek bele egy stick-et sem. Ugyanis azzal rendszeresen elfelejti a beállításokat, ilyenkor az ABC szerinti első szám elejére ugrik, és kezdi szépen sorba. A telefonos zenelátszást 10-ből 6-szor megöli a bejövő/kimenő hívás. Szerencsére ezek a bajok pár mozdulattal orvosolhatóak, és gyakorlatom is van benne rendesen, frissítés után is maradt a hiba.
Ha már elektronika: mielőtt megveszed az autót, ellenőrizd le, hogy kompatibilis-e a telefonod a kocsi gyári kihangosítójával itt: http://infotainment.mazdahandsfree.com/vehicle_select?return_to=%2Fhome%3Flanguage%3Den-EU Ami ott le van írva, az a maximum, amit a ki tud magából hozni. Telefonkönyv és híváslista beolvasása lassabb, mint a motor bemelegedése, és az sem biztos, hogy minden névjegyet sikerül. Nekem az M betűig működik, utána semmi. Mármint WP10-el ez a helyzet, droiddal más bajok voltak. Software frissítés sem javított a helyzeten. Ez a része használhatatlan az autónak.
Van jó, van rossz: akkor most közepes? Nem, jobb. Néha nagyon, néha kicsit kevésbé.
Hibalista
- Telefon kihangosító - Hifi - BSM malfunction - Ülés váz csere
Ide hordtam szervizbe
Mazda Mirai
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2015 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Octavia 1.4 TSI | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.8/10) |
