A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 6 (2012)

6 2.2 CD Sport Revolution Plus AWD 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Mint egy prémium

Szöveges ítélet

Az autót használtan vettem tavaly, 4 évesen, viszonyleg kevés futással (90.000km). Autóban mindenevő vagyok, nincs preferenciám, de a Mazda 6 mindig is szem előtt volt a gyönyörű dizájnjával és a japán megbízhatóságával. Benzinest szerettem volna, egy mazda-szervízes barátom le is akart beszélni a dízelről, mert szerinte a motor túl bonyolult és megvannak a típikus dízeles problémái, de nem hagytam magam (másrészt nem is volt a piacon jó benzines), ezért megvettem ezt a 2.2-es top-felszereltségű dízelt. Magyarországi vétel, itt is használták, csak 90.000 km volt benne 4 évesen, szuper állapotban volt, a digitáis szervzkönyv biztosított az állapoáról, szóval nem látszott gond.

Gyöngyházmetál színű, gyönyörű élőben. Nyilván mindenki a pirosat szeretné, de ez nem az, viszont napfényben iszonyatosan szép. Az akkori összes extra benne van, aki használta, megvette a TOP-felszereltséget. Összkerekes, automata, tetőablak, minden vezetést támogató rendszer, ülésfűtés hátul, bőr, a legjobb, automata ledes lámpa, stb. Ebbe tényleg csak bele kellett ülni. Szerencsémre ez már a faceliftes modell volt, a beltér rengeteget fejlődött a 2015-ös facelifttel, szóval ezzel is jól jártam. Azóta is rettenetesen élvezem a kocsit, annak ellenére, hogy néhány dologban csalódás, de összességében totál elégedett vagyok, nagyon szeretem vezetni.

A kocsi legszembetűnőbb tulajdonsága, azon túl, hogy gyönyörű a formája, hogy ha beleülsz, pontosan úgy érzed magad, mintha egy prémium autóban ülnél. Olyan a műszerek elrendezése, a finoman működő gombok, az ajtó csukása, az ülés kényelme, a belső, a vezetéstámogatás, minden. Zseniális a kocsi kezelése, alacsonyan ülsz, sportos az egész, a műszereket, például a beállításokat, kapcsolókat egy i-drive szerű tekerővel állítod, ami nagyon kézre esik. Az automata észrevétlenül dolgozik.

Négy személynek elég nagy, pedig mi Octáviához vagyunk szokva. A csomatartója sem kicsi, de mondjuk ez ügyben a Skoda verhetetlen. Viszont ezt a kocsit vezetni teljesen más liga. Először is: van súlya és ezt érezni is. A kormányzás sokkal finomabb, a fékezés is, az egész olyan nagyautós, érezni, hogy van benne vas, mondjuk 1600kg üresen... Az egyik legjobb funkció a ledes automata reflektor, maga kapcsolgatja a fényerős, a világítás szögét, hogy hol és hova világítson, ha szembejön valaki, kitakar, stb. iszonyúan élvezem.

Lássuk részletesen néhány dolgot:

1. A legszembetünőbb dolog, amit már a próbavezetésen is megtapasztatam, hogy ahhoz képest, hogy papíron milyen erős (172LE és 400+ Nm), nem nagyon akar menni. Azaz megy, húz folyamatosan, de sok hasonlóan erős kocsihoz képest mégsem annyira ütősen. Először azt gondoltam, h valami baja van, de nem, ez ilyen. Mi az elmúlt években Octaviákat vezettünk, mindenféle motorral, amik viszonylag jól gyorsultak, erősek voltak, a mostani Octaviánk pl. 2.0 literes dízel (csak 160LE), sokkal kisebb nyomatékkal, de mégis legyorsulja a Mazdát. Igaz, 160 felett már nem húz úgy, mint a Mazda és a Mazda sokkal egyenletesebben megy 200 - 220-ig. Ezzel amúgy együtt tudok élni, nem vagyok nagy versenyző és ami a dinamikus vezetéshez kell, bőven meg van benne, csak csodálkozom az egészen. Ennyi nyomatékkal préselődnöm kellene az ülésbe. Biztos erre mondják, hogy legalább kulturáltan gyorsul :-) mondjuk az euro 6-ot legalább adblue nélkül tudja...

2. A dízelmotorban tényleg benne van a hibalehetőség, el is kellett vinnem tisztításra (ezt tudtam és számítottam rá), nem két forint volt (ez nem garanciális javítás, haha, pedig a szervízben pontosan tudják, hogy ez ilyen), kigányolták belőle a lerakódott salakot és most újabb 80-100.000 km-ig nem lesz vele gond, remélem. Majd igyekszem nem városban, kis távolságokra használni...

3. Imádom az összes vezetéstámogatásos funkcióját, sávban tart, ellenkormányoz, figyelmeztet, lassít, sőt, meg is áll vagy vészfékez, ha kell, magától gyorsít, az adaptív tempomat szuperül működik. Ami nem tetszik, hogy állandóan figyelmeztet a kormány megfogására, ezt engedékenyebbre is megcsinálhatták volna, de persze értem a logikát, csakhát így sok értelme nincs az "önvezetésnek". Amúgy ezek a rendszerek nagyon jól és megbízhatóan működnek, mindig ezekkel megyek.

4. Rohadt kényelmes, a bőrülések nagyon jók, alacsonyan ülök, a középkonzol magasan, minden kézre áll, de a tetőablak miatt a fejtér nem túl nagy. 180cm vagyok, pedig az ülés lentre van állítva, nem is tudom, hogy férne ide be egy 190+ cm-es valaki... A másik, hogy bár bőr az ülés, de nincs benne ülésszellőztetés, nem is lehetett bele kérni, nem is lehet (az új modellben már van).

5. Az összkerék észrevételnül működik, nagyon stabilan lehet ezzel kanyarodni, télen is nagyon jó, imádom, de emiatt rohadt kicsi a benzintank, nem is tudom, mennyi, de 50l-t még soha nem tudtam beletankolni. 650km-t tudok elmenni így, ami nem sok.

6. A 19 collos felni über brutál jól néz ki, sztem ez gyik legszebb felni a piacon, de egyrészt a kocsi ezzel elég kemény, ami a magyar utakon, hát, nem a legszerencsésebb (ellenben Ausztriában lehet vele menni :-) másrészt gyártási hibából kifolyólag a felülete kopik, a javításra persze nincs gari :-)

7. A multimédiát a középkonzolról lehet vezérelni, tekerővel, mint az iDrive, nagyon kényelmes. Viszont a rendszer kicsit lassú, a képernyű felbontása sem túl nagy (az új modellben ez is jobb), de ami érdekes, hogy menet közben nem lehet érintőképernyőzni, csak a gombbal tekerni, ami amúgy gyors és hatékony, gyorsan meg lehet szokni, nagyon jól megoldották, de nem szeretem a Mazdának ezt a filozófiáját (menet közben ne nyúkálj!). Igazán rám bíthatták volna, hogy eldöntsem, hol akarok állítani.
Gyárilag nincs benne az Apple Carplay, bele kell teteni.
Ami még nem tetszett az elektronikai megoldások között, hogy bár a tükör behajtható, van benne központi zár is, de a bezárásnál a kulccsal nem lehet behajtani a tükröt és az ablakokat sem húzza fel magától, ami még az octáviánkban is benne van, na. (Nem is lehetett ebbe belekérni, nem is értem amúgy.)

Hát kb. ennyi. Annak ellenére, hogy itt egy csomó dolgot felsoroltam, mint ami nem tetszik, nekem ez az autó tökéletes. Elegáns, nagy, szép, jól megy és kényelmes. Szeretem vezeteni és őszintén, ennél jobbat ilyen áron nem nagyon lehet találni.

Hibalista

- Alufelni szintér lekopott - Dízelmotor tisztítás kellett

Ide hordtam szervizbe

Mazda Délpest

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2015
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 90000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Skoda Octavia Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 6 2012 (2013)

További ítéletek (48 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)