A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 6 (2012)

6 2.2 AT 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Mazdulni élvezet

Szöveges ítélet

Az autópályán haladunk 130-cal,esőben.Kihúzódok jobbra a Ford elől,ami egy ideje már két méterre jön mögöttem,nem tűnik fel neki,hogy amikor kitérnek előlem akkor állva hagyom.Utolérni nem tud,pedig padlózza neki,így amikor lassítok,akkor áll rám.Előttem a külsőben egy tréleren vontatnak egy autót,messze van még.A bal tükörbe nézek,hogy ott van-e a Ford,majd előre pillantok.A tréler előttem áll.Satufék,a haver az anyósülésen a féket nyomja ,mint állat,de nincs neki,a másik hátul imádkozik(gondolom,mert megszólalni nem bírt).Kicsit megcsúszik a kocsi hátulja,mert nincs rajta súly,korrigálok.A drága tréleres 65-tel autózik.Láttam,hogy meg fogunk állni,de a mögöttem lévő nem.Csúszik jobbra balra,a nő biztos leblokkolt,mint a Corsa kerekei.Behúzza a belsőbe,be tudja,mert a Ford már elégedetten árkon bokron túl van.A szerencsén,de leginkább a technikán múlott,ekkor gondoltam,hogy megírom,milyen a gépsas.

Közel egy éve van nálam,féléves tesztautóként került hozzám.Jogsi után a második járgányom(amúgy a hetedik).A francia technika megadta magát,köszi elég volt belőle..Németekkel (egyik sem régebbi 3 évesnél) van tele a család,kinek mi,nekem tuti nem azok.Így japánokat nézegettem.A Mazda formája és kedvező ára megfogott,egyébként kb fele egy ugyan úgy felszerelt németnek.Tudtam,hogy megbízható is.

Az első tesztvezetésnél a fickó mondta,hogy most kicsit imbolyog,nem olyan stabil a ballonos téli gumik miatt.Gondoltam francokat imbolyog,olyan stabil,mintha oda lenne ragasztva az útra.Később kiderült,hogy igaza volt,a nyári malomkerékkel lehet képzelni mekkora volt a mosolyom minden kanyarban.Egészen a tesztig azt gondoltam,hogy a bordó szín fehér belsővel elég nőies lehet,aztán látod,nálam maradt.Másik színben nem mutatna így,elképesztő tud lenni.Hamarosan fog átlátszó fóliát kapni,hogy védje a fényezést.Kijavítani elég nehéz lenne,lévén,hogy ötrétegű és akkor már itt-ott 10 rétegű lenne,vagy nem is tudom.

A közel ötméteres hossz olyan belteret jelent ,hogy focizni lehetne,miközben a csomagtartóban embereket csempészünk.Egy kellemes beltér fogad,még kellemesebb ülésekkel amik kanyarban is tartanak.A bőr nagyon finom tapintású,már le is van ápolva.A kilátást semmi nem gátolja,a szélvédő is szép nagy.A hangrendszer külön megér egy misét,állat ahogy szól rajta a Metallica.Az autóm egy mozgó metálkoncert lett azóta.Egyszerű a műszerfal,minden érthető.Okos dolog a head up display ami kivetíti a navigációt,követési távolságot,sebességet szemmagasságunkba.Valaki említette,hogy nagy a szélzaj,én nem gondolom így,szerintem kifejezetten csendes.Az autót megszokni kb másfél másodperc volt,ami nagyon fontos.Egy hosszabb út után sem fáradunk el,élmény vele az utazás és vezetés egyaránt.

Az erősebbik Skyactive diesel dolgozik benne 175 lóval,egy automata váltóra téve.Más mint a többi diesel,ez a hangján is hallatszik.Finom járású,pörgetve pedig teljesen benzines hangja van.Két turbó dolgozik benne,egy alacsony fordulaton sem gondolkozik,hogy meglépjen,de érezni amikor ráküldi a nagyobbikat.Háromezres fordulat felett bitang ahogy megy,aztán egy gázelvétel,nagy szuszogás,fújás a turbók felől és kész,visszatér cirkáló üzemmódba.Úgy gondolom ezzel lassan menni jó,szépen élvezni a tájat és ahogy az autó csendesen terjed,Mert ez terjed,nem megy.Városban hét litert eszik,amiben benne van egy két nagyobb (padló) gyorsítás is,mert ez kérni szokta,hogy temesd a pedált a padlóba :( Alapvetően nagyon nyugodtan megyek vele,és olyankor 6.5 liter nem akadály.Autópályán hét literrel jár.
A kipufogórendszer kiégetését azért igényli,kb hónaponta egy hosszabb út után érezhetően keményebbet harap.Tízezrenként olaj lesz benne cserélve,nekem nyugodtan mondhatja bárki,hogy de hát az tökéletes még tíz millió kilóméterig blablabla,én lecserélem.A sajátján kísérletezzen,ne ezen.Le volt hatezernél is,hogy ne a bejáratott olajjal menjen.Minden tankolásnál kap egy deci kétütemű motorolajat a tankba,hogy kicsit átkenje a rendszert.Értelem szerűen ettől az adagtól nem füstöl kéket,de jelentősége lehet hosszútávon,a befecskendező meghálálja szerintem.Ez egy 200 forintos ráfordítás tankolásnál.


A futómű szerintem Magyarországra teljesen tökéletes,nem billegős és nem is kemény.Mindig sajnálom,pedig itt Nyíregyen jobbak az utak,mint Pesten.

Egyedül a váltóra tudnék gondolni,ha fejleszthető pontot kéne keresni.Egy picit csúsztat,viszont nagyon gyors.Ezen túl borzasztó komplikált rendszer,két fajta kuplunggal,és hasonlók.A kéziváltós verziót nem próbáltam,de jókat olvastam róla,legközelebb azzal venném,mert nem sikerült megszokni ezt (azon túl,hogy automata váltónak nagyon jó).

Az asszisztensek is jól teszik a dolgukat.A ráfutásgátló nem parázik be mindentől.Sokszor segített már tolatásnál a keresztező forgalmat figyelő rendszer is ami kb 20 méterről már jelez nagyobb autókat,kicsit közelebbről akár egy biciklist is.Ez kellemes csalódás volt.

Amit nem kedvelek benne,az az (vagy inkább nem értem),hogy ha megalkotnak egy ilyen járművet ,akkor a 19collos felnire miért 225-ös virsligumikat húznak? Igazán jól mutatna alatta egy picit szélesebb is.

Annak,hogy ilyen a formája van rossz oldala is,de lehet csak engem zavar.Nagyon megnézik,először az autót aztán a sofőrt.18 vagyok és sokat el tud mondani az emberek pillantása arról,hogy mit gondolnak rólam.. Persze ez nem lényeg,sokan csak érdeklődnek,szeretnék megnézni,kérdezik a tapasztalatom róla.Ők ráfáztak,mert étlen szomjan tudok róla beszélni egy hétig.Az autó mély benyomást tett rajtam,élmény vele utazni.Azóta mindenhova a hosszabb úton megyek.Úgy gondolom,hogy a kis fogyasztás,nagy teljesítmény és megbízhatóság nem létezik együtt,szerencsére a motor nincs nagyon kihegyezve.Meglátjuk hogy alakul.Bizakodó vagyok,látván a minőséget,és hogy a Mazda tényleg igyekszik egy megbízható autót létrehozni amikor terveznek.Rosszabb autód sose legyen!


Ha hatosod van és valaki szemben kalimpál az autóból,az én vagyok,ints vissza!

Hibalista

- Kanyarfúró,háromszögtalpas félhomálymérő

Ide hordtam szervizbe

Alsóbadúr-Kukoly autószerviz

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2015
Kényelem (10) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 6000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 14000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? 308 1.6 HDI Következő autója? 6 2.5 manuális
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 6 2012 (2013)

További ítéletek (48 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)