Mazda6 -
Szöveges ítélet
Mivel az első generációs 6-os már meggyőzött és nem rontottak a külsőn, ezért 4 év és 150e km után újra a 6-os mellett tettem le a voksomat és nem bántam meg.
A külső talán szebb lett, a belső a még jobb minőségű anyagok miatt nekem "prémium" és a vezetési élmény egy klasszis! A belső sávot szépen takarítja a pályán és nem kell agresszívnak lenni, utat adnak :)
Bár az első gen. Attraction szinthez képest a 2017-es ua. a felszereltség nélkülözött pár extrát(ezt a smucigságot nem nagyon értettem - 1. rossz pont), a lényeg megvolt - bika 380Nm motor, vezetési élmény, pontos váltó, kényelmes ülések, nagy csomagtartó és dögös külső megjelenés. A sávtartó autómata és az adaptív fényszóró ugyan hiányzott, de a kanyarkövető LED sok örömöt okozott és segített elkerülni pár meleg helyzetet. A jó fényszóró szerintem elengedhetetlenül fontos és a Mazda 6 ilyen, nem csak szép. A sávváltás segítő maradt és a keresztirányú forg. figyelő is hasznos. A motor bár papíron ugyanolyan köbcenti és teljesítményű mint a korábbi, szerintem sokkal jobb karakterisztikájú, vhogy jobban húzott már az elejétől fogva.
A belső letisztultsága nekem bejött és jobb minőségű anyagokat használtak mint korábban. A zajszigetelés is jobbra sikerült, bár a dízel azért behallatszik, viszont cserében tud takarékos lenni, ha nem hajszolja az ember.
Apró , bosszantó hibák azért vannak, ilyen például a (szerintem) túl hangos szellőző rendszeri ventillátor, ami magas fokozaton hallatszik és lehet csak nekem állt rá a fülen, de idegesített, ha elkezdtem arra figyelni.(2. rossz pont)
A külső visszapillantótükrök tömítettlensége is ilyen hiba ( 3. rossz pont, amiről állítólag a Mazda tud), de erről a hibalistában írok.
Illetve, hogy az autó bár 5 személyesnek van aposztrofálva és elég széles és kényelmesen kiképzett is lenne hátul, de mégis inkább 2 személy tud normálisan utazni hosszabb (több 100km) távon, mert középső "kakasülő" habszerkezete keményebb mint a két oldalon. Miért kell büntetni az 5. személyt? Hogy vegyenek Mazda5-öt? :)
Összegezve, a fenti apró malőröktől eltekintve kényelmes, remek autó és elfogultan, de kib@szottul mutatós is:)
Inkább nagy utazásokra van hivatva a méreténél fogva és dízelt kifejezetten gazdaságosan lehet működtetni, aki megy annyit vele. (Én a dpf parát sem értettem soha, mert arra mindig ránéztek szervízkor és a városi használat alatt sem volt rosszabb mint 86% a szűrő értéke). A szervízdíja nem brutálisabb mint egy hasonló méretű német vagy amerikai márkánál, de isten óvjon a casco mentes üzemeltetéstől, mert a nem kopóalkatrészek pimaszul drágák.(lásd hibalista)
Hibalista
- Semmi komoly, leszámítva ezt: - A külső visszapillantó tükör beforgatómotorja a jobb oldalon elromlott. - A szervíz közölte ez konstrukciós hiba, mert a gyári tömítés nem megfelelő és a magasnyomású mosás esetén sajnos előfordul, hogy víz jut be a burkolat alá, ha nincs beforgatva a tükör. Ez bosszantó hiba volt, de még garanciában sikerült orvosolni, sőt amint a bal oldali is elkezdett vacakolni, akkor gariban azt is cseréltettem. - Ez 40 és 50e km-nél volt, azóta semmi gond egyikkel sem.Piros pont a szervíznek. - - Nem a kocsi hibájából: - Szélvédő csere kavicsfelverődés miatt 10ekm-nél (casco 150e HUF) - Hátsó vészhárító csere busz miatt (senki nem sérült!) 20ekm-nél (casco 300e HUF)
Ide hordtam szervizbe
Mazda Miskolc
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2017 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 115000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 115000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Superb | Következő autója? | Talán CX5 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.6/10) |
