Kellemes meglepetés
Szöveges ítélet
Röviden: Meglepődtem...
Soha nem is gondolkoztam nemolasz autóban, három is volt egymás után, amik teljesen rendben kiszolgálták az igényeimet. Aztán lett a Mazda. Szép, nagy, új, "fullos".
Tele minden 3betűssel és annyi elektromos kütyüvel, hogy már-már ijesztő.
De nagyon össze van rakva az autó, szerintem ár-érték arányban verhetetlen, hozza a minőséget, a bel- és kültartalmat, egy-két apróságtól eltekintve a megbízhatósággal sincs gond.
Amit kiemelnék a hasznosság miatt:
- sebességhatároló: megmentett jópárszor.
- holttérfigyelő: ez is.
- a szórakoztató része a telefonnal: az egygombos vezérlés nagyon felhasználóbarát
- Bose hangrendszer: ezt nem kell magyarázni talán
- az ülés: az én adottságaimhoz tökéletes
- LED-es lámpa adaptív reflektorral: lényegében csak reflektorral közlekedek sötétben, tökéletesen igazodik a viszonyokhoz. A 4 zónát zónánként kezeli, így mindig csak a szükséges területen veszi le a fényt. Soha nem villogatott senki, hogy vakítaná.
- fogyasztás: Átlag 6,5-7 között van, de sikerült 5,6-os átlagot is elérni egy hosszú úton (650km, tél, Mo.-Tirol, kb.500km pálya, a többi normál közút)
Amit kiemelnék a csalódás miatt:
- váltó: érdekesen működik, állóhelyből indulva azonnal 2000-erre lövi a fordulatot, amit ott is tart, amíg el nem éri az odatartozó tempót. Mintha kezdő vezető bőgetné a motort, mert nem megy a kupplungolás. Ezek miatt a lámpától kilövés kínszenvedés a fülnek.
- motor: 175LE/420Nm, amit nem érezni. nincs az a fordulatszám ahonnan úgy megindul, ahogy ezektől a számoktól várható lenne. (múlt héten legyorsult lámpánál egy 2-es Mazda)
- futómű: nekem túl komfortosra hangolták, ami a rossz utakon mondjuk pont előny, de elhiteti, hogy lehet kanyarodni is, aztán jön a meglepetés, hogy tolja az orrát kifelé az ívből.
- adaptív tempomat: túl óvatos (nyilván nem véletlenül) azonnal fékez, ha valami a látótérbe kerül, viszont lassan reagál, ha eltűnik az "akadály". Kanyarban a másik sávban haladó miatt simán nyom egy satuféket, ami akár veszélyes is lehetne.
Hibalista
- Bal oldali visszapillantó (típushiba) - Vagy nem zár be, vagy ha bezár nem nyit ki.
- Ez teljesen véletlenszerű, hol esőben, hol melegben csinálta.
- Navigáció - 5-6 perccel az indulás után elveszti a pozíciót, a valós helyzettől kb 20-30 méterrel eltéved. Többszöri frissítés után jó lett.
- Első féktárcsa - Meghullámosodott, enyhe fékezésnél rázott, pedig vészfekézés nem volt egyszer se.
Ide hordtam szervizbe
Carnet Győr.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2017 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 61000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 156SW 2.4 JTD 20v | Következő autója? | Még nem egyértelmű |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
