Japán bálna
Szöveges ítélet
Az első 5000 km után összeszedtem pár gondolatot. Rendszer, sorrend nincs benne, ahogy eszembe jutottak. Igyekeztem nem azokat a dolgokat leírni, amit minden tesztben százszor leírtak. Ezek inkább azok a dolgok, amik nekem meglepetések voltak vagy épp azok, amik nem derültek ki a tesztekből.
- A 175LE / 420NM (2.2 diesel) tényleg overkill ha városban használod elsősorban. Volt lehetőségem kipróbálni 130 feletti tempónál is. Azt kell mondjam, hogy megy :) - 180-nál még gyorsulna. Teszi ezt úgy, hogy nem érzed hogy küszködne, nem érzed, hogy szét akar esni, egyszerűen csak megy. Ha nyomod a pedált, gyorsul. Egyszerű dolog ez :)
- 1500 alatt nem nagyon szeret semmit csinálni a motor, aztán 1500-1800 körül felébred és olyan 2800-3000 körül már húz. Viszont normál autókázáshoz simán be lehet ejteni olyan 1200-ig a fordulatszámot. Városban 60-nál az ötödik simán játszik, csak ne akarjunk előzni. Dehát azért van a váltó, hogy használjuk. Csak számítsunk rá, hogy ha úgy váltunk vissza, hogy 3000 környékére érkezik a fordulatszám, akkor bizony el fog indulni.
- A váltóval igyekeztek sportosra csalni a figurát. Rövid maga a váltó és relatíve rövid úton jár.
- A nagy kerekek ellenére egész jól viseli az úthibákat.
- Zaj.. ez az egyik dolog, amire szinte mindenki panaszkodik. Nézőpont kérdése, igen hangos(abb). Főleg ha egy BMW-vel vagy az új Passattal hasonlítja össze az ember. Az 5ös BMW-ben semmit nem veszel észre abból, hogy épp 140el mész az autópályán, itt 120-130 körül már van zaj, viszont - számomra - még bőven elviselhető. Nem kell feljebb tekerni a rádiót, simán tudtok normálisan beszélgetni. Arra leszek kíváncsi változik-e valamit majd nyári gumikkal.
- A kormány érdekes kicsit.. nagyon jó a fogása, viszont "csúszik" egy kicsit. Szóval aki tenyérrel kormányoz (például így szedi alá tolatásnál), az vigyázzon mert megcsúszhat. Valószínű, hogy ez idővel el fog múlni és csak a friss bőr miatt van (vagy az én kezem miatt), de azért jó tudni.
- A műszerfal + központi képernyő világítást nem a kinti fényviszonyoktól teszi függővé, hanem attól, hogy fel van-e kapcsolva a lámpa. Úgyhogy például világosban, de esőben is átvált "éjszakaira", ha felkapcsolod a lámpát. Amúgy ez állítható.
- Az elektromos kezifek automatikusan kiold, ha el akarsz indulni (előre vagy hátra), de ehhez be kell legyen kapcsolva a vezető oldali őv. Viszont nem rogzit automatikusan!! Még a motor leállítása után sem.
- Működik a touchscreen minden esetben, ha áll az autó. Tehát a pirosnál várakozva is. De ahogy megmozdul, onnantól csak a "tekerő" él.
- A rádióállomás váltó gombok (kormány) elég furák... CSAK a kedvencek között lehet lépkedni velük. Ergó, tényleg fel kell venni a kedvenceket. Van ennek jó oldala is, mert például minek lépegessek állandóan át a Mária rádión, ha sosem hallgatom. Meg kell szokni, hogy így van.
- A navigáció néha kicsit körülményes..mondjuk egy BMW-vel összehasonlítva. Mármint a kezelése. Minden megvan, csak nem a legintuitívebb amit láttam. Illetve tegnap be akart vinni egy egyirányú utcába szemből.. Budapesten... ami azért gáz.. De még nem néztem meg a térkép frissítéseket, hogy van-e újabb. Lehet hogy csak ennyi a probléma.
- Viszont az nagyon tetszik, hogy zene mellett ha a navinak mondanivalója van, azt úgy teszi, hogy a bal első hangszóróról leveszi a zenét, és ott mondja. A többinél szól a zene. Elsőre furcsa volt, de talán az egyik legjobb megoldás, amivel dolgom volt.
- Mirrorlink/Android auto nincs. Bluetoothon keresztül természetesen lehet zenét lejátszani, telefon is tökéletes, de screen mirroring nincs. Ugyanakkor többen dolgoznak mindenféle afterrmarket megoldásokon.
- A Trip computer (Trip A és Trip B) kezelése (váltás + nullázás) nem az MZD Connecten keresztül és nem is a multifunkciós képernyőn (+ INFO gomb) keresztül történik, hanem van egy kis tekerő a műszerfalon a fényerő állítására. Na azt benyomva lehet váltani a Trip A és Trip B között. Hosszan nyomva nullázza, amin épp álsz. Átlag fogyasztást is ezekre számol, úh érdemes ezt tudni.
- Van egy ismert bug az MZD Connectben (az összes új Mazdát érinti). A magyar->angol, illetve angol->magyar nyelvváltás nem mindig működik (?!). Az esetek többségében egy hibaüzenet a vége a dolognak és a nyelv marad amilyen volt. A hivatalos márkaszervíz megoldása az, hogy be kell iktatni egy köztes nyelvet. Például magyar->német->angol már működik. Visszaváltásnál ugyanez a trükk.
- A parkradar értelmes, nincs túl érzékenyre hangolva.
- A tolatókamera könnyen koszolódik esős, latyakos időben. Úgy látszik ez az ára annak, hogy jó szögben van. Na persze ha rejtett lenne az megoldaná ezt a dolgot.
- A tekerőgombok mindegyike máshogy kattan, illetve a gombok megnyomása is más sok esetben...hiába azért nem egy Audi :) Félre ne értsetek, semmi baj nincs a minőséggel! Tényleg nagyot lépett előre a Mazda ezen a téren.
- A csomagtartó gombbal nyílik, de nem automata, illetve lecsukni is csak kézzel lehet.
- A csomagtérben két oldalt lévő tálcák nagyon praktikusak
- Érdemes lecserélni a beltér világítást (6k huf ebay) ledesre. Teljesen elfogadható az alap világítás de annyira nem illik a kocsiba a sok szép fehér fény mellé. Igazán beletehették volna szériába a ledet. Megj.: opcióként rendelhető utólag bármelyik Mazda szervízben.
- Télre érdemes a szép szövet szőnyeg helyett venni egy garnitúra gumit..8000HUF..méretpontos..magyar gyártmány
- Érdemes megrendelni hozzá az automata tükörbehajtó modult...amint zárod a központit (vagy zárja magától), behajtja a tükröket. Nyitásnál viszont nem hajtja ki, csak ha beindítod a motort
- Van ilyen funkció, hogy kiszállás után automatikusan bezárja a kocsit, de ez külön be kell kapcsolni! Nem árt észben tartani mielőtt csak úgy otthagyod :). Illetve néha furán működik. Simán sikerült már olyan állapotot előidézni, amikor nem zárta be az autót csak gombcsomásra. Figyelni kell erre!
Hibalista
- Még semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2015 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Lancer 1.5 benzin | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |
