A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 6 (2012)

6 CD175 MT (2.2) 

Az ítélet értékelése
4,5(2 db)

Japán bálna

Szöveges ítélet

Az első 5000 km után összeszedtem pár gondolatot. Rendszer, sorrend nincs benne, ahogy eszembe jutottak. Igyekeztem nem azokat a dolgokat leírni, amit minden tesztben százszor leírtak. Ezek inkább azok a dolgok, amik nekem meglepetések voltak vagy épp azok, amik nem derültek ki a tesztekből.

- A 175LE / 420NM (2.2 diesel) tényleg overkill ha városban használod elsősorban. Volt lehetőségem kipróbálni 130 feletti tempónál is. Azt kell mondjam, hogy megy :) - 180-nál még gyorsulna. Teszi ezt úgy, hogy nem érzed hogy küszködne, nem érzed, hogy szét akar esni, egyszerűen csak megy. Ha nyomod a pedált, gyorsul. Egyszerű dolog ez :)
- 1500 alatt nem nagyon szeret semmit csinálni a motor, aztán 1500-1800 körül felébred és olyan 2800-3000 körül már húz. Viszont normál autókázáshoz simán be lehet ejteni olyan 1200-ig a fordulatszámot. Városban 60-nál az ötödik simán játszik, csak ne akarjunk előzni. Dehát azért van a váltó, hogy használjuk. Csak számítsunk rá, hogy ha úgy váltunk vissza, hogy 3000 környékére érkezik a fordulatszám, akkor bizony el fog indulni.
- A váltóval igyekeztek sportosra csalni a figurát. Rövid maga a váltó és relatíve rövid úton jár.
- A nagy kerekek ellenére egész jól viseli az úthibákat.
- Zaj.. ez az egyik dolog, amire szinte mindenki panaszkodik. Nézőpont kérdése, igen hangos(abb). Főleg ha egy BMW-vel vagy az új Passattal hasonlítja össze az ember. Az 5ös BMW-ben semmit nem veszel észre abból, hogy épp 140el mész az autópályán, itt 120-130 körül már van zaj, viszont - számomra - még bőven elviselhető. Nem kell feljebb tekerni a rádiót, simán tudtok normálisan beszélgetni. Arra leszek kíváncsi változik-e valamit majd nyári gumikkal.
- A kormány érdekes kicsit.. nagyon jó a fogása, viszont "csúszik" egy kicsit. Szóval aki tenyérrel kormányoz (például így szedi alá tolatásnál), az vigyázzon mert megcsúszhat. Valószínű, hogy ez idővel el fog múlni és csak a friss bőr miatt van (vagy az én kezem miatt), de azért jó tudni.
- A műszerfal + központi képernyő világítást nem a kinti fényviszonyoktól teszi függővé, hanem attól, hogy fel van-e kapcsolva a lámpa. Úgyhogy például világosban, de esőben is átvált "éjszakaira", ha felkapcsolod a lámpát. Amúgy ez állítható.
- Az elektromos kezifek automatikusan kiold, ha el akarsz indulni (előre vagy hátra), de ehhez be kell legyen kapcsolva a vezető oldali őv. Viszont nem rogzit automatikusan!! Még a motor leállítása után sem.

- Működik a touchscreen minden esetben, ha áll az autó. Tehát a pirosnál várakozva is. De ahogy megmozdul, onnantól csak a "tekerő" él.
- A rádióállomás váltó gombok (kormány) elég furák... CSAK a kedvencek között lehet lépkedni velük. Ergó, tényleg fel kell venni a kedvenceket. Van ennek jó oldala is, mert például minek lépegessek állandóan át a Mária rádión, ha sosem hallgatom. Meg kell szokni, hogy így van.
- A navigáció néha kicsit körülményes..mondjuk egy BMW-vel összehasonlítva. Mármint a kezelése. Minden megvan, csak nem a legintuitívebb amit láttam. Illetve tegnap be akart vinni egy egyirányú utcába szemből.. Budapesten... ami azért gáz.. De még nem néztem meg a térkép frissítéseket, hogy van-e újabb. Lehet hogy csak ennyi a probléma.
- Viszont az nagyon tetszik, hogy zene mellett ha a navinak mondanivalója van, azt úgy teszi, hogy a bal első hangszóróról leveszi a zenét, és ott mondja. A többinél szól a zene. Elsőre furcsa volt, de talán az egyik legjobb megoldás, amivel dolgom volt.
- Mirrorlink/Android auto nincs. Bluetoothon keresztül természetesen lehet zenét lejátszani, telefon is tökéletes, de screen mirroring nincs. Ugyanakkor többen dolgoznak mindenféle afterrmarket megoldásokon.
- A Trip computer (Trip A és Trip B) kezelése (váltás + nullázás) nem az MZD Connecten keresztül és nem is a multifunkciós képernyőn (+ INFO gomb) keresztül történik, hanem van egy kis tekerő a műszerfalon a fényerő állítására. Na azt benyomva lehet váltani a Trip A és Trip B között. Hosszan nyomva nullázza, amin épp álsz. Átlag fogyasztást is ezekre számol, úh érdemes ezt tudni.
- Van egy ismert bug az MZD Connectben (az összes új Mazdát érinti). A magyar->angol, illetve angol->magyar nyelvváltás nem mindig működik (?!). Az esetek többségében egy hibaüzenet a vége a dolognak és a nyelv marad amilyen volt. A hivatalos márkaszervíz megoldása az, hogy be kell iktatni egy köztes nyelvet. Például magyar->német->angol már működik. Visszaváltásnál ugyanez a trükk.
- A parkradar értelmes, nincs túl érzékenyre hangolva.
- A tolatókamera könnyen koszolódik esős, latyakos időben. Úgy látszik ez az ára annak, hogy jó szögben van. Na persze ha rejtett lenne az megoldaná ezt a dolgot.
- A tekerőgombok mindegyike máshogy kattan, illetve a gombok megnyomása is más sok esetben...hiába azért nem egy Audi :) Félre ne értsetek, semmi baj nincs a minőséggel! Tényleg nagyot lépett előre a Mazda ezen a téren.

- A csomagtartó gombbal nyílik, de nem automata, illetve lecsukni is csak kézzel lehet.
- A csomagtérben két oldalt lévő tálcák nagyon praktikusak

- Érdemes lecserélni a beltér világítást (6k huf ebay) ledesre. Teljesen elfogadható az alap világítás de annyira nem illik a kocsiba a sok szép fehér fény mellé. Igazán beletehették volna szériába a ledet. Megj.: opcióként rendelhető utólag bármelyik Mazda szervízben.
- Télre érdemes a szép szövet szőnyeg helyett venni egy garnitúra gumit..8000HUF..méretpontos..magyar gyártmány
- Érdemes megrendelni hozzá az automata tükörbehajtó modult...amint zárod a központit (vagy zárja magától), behajtja a tükröket. Nyitásnál viszont nem hajtja ki, csak ha beindítod a motort

- Van ilyen funkció, hogy kiszállás után automatikusan bezárja a kocsit, de ez külön be kell kapcsolni! Nem árt észben tartani mielőtt csak úgy otthagyod :). Illetve néha furán működik. Simán sikerült már olyan állapotot előidézni, amikor nem zárta be az autót csak gombcsomásra. Figyelni kell erre!

Hibalista

- Még semmi

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2015
Kényelem (8) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Lancer 1.5 benzin Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 6 2012 (2013)

További ítéletek (48 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)