A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 6 (2012)

6 2.2 cd 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Időzített bomba.

Szöveges ítélet

Szigorúan öt év használatra szoktam az autóimat vásárolni. Ennyi idő alatt 100-150 ezer kilométert autózok. Soha nem volt új autóm ( mert nincs rá pénzem), de a rendszeres szervizelés eredményeként eddig egyetlen használt autómmal sem volt gond. Pedig volt amit 430.000 kilométeres futással adtam el.

Miután öt éve használtam már a Volvómat eljött a vásárlás ideje. Vágytam valami japánra. A Mazda 6 lett a befutó.

Szokás szerint magam hoztam be Németországból a 4.5 éves , sérülésmentes, 64.000 km futású , végig vezetett szervízkönyves, frissen szervizelt autót.



A probléma a 92000- nél esedéjes szerviz elvégzése után jelentkezett. Már a pénteki átadás napján hallottam a gyorsításoknál jelentkező karcos sivító hangot. Hétfőn tájékoztattam a szervízt a problémáról és másnapra kaptam egy időpontot próbakörre. Pontos diagnózis nem született, de valószínűnek tartották a turbó hibáját. Abban maradtunk, hogy kíméletesen használhatom az autót és kaptam egy időpontot a turbók javításával foglalkozó szerelőhöz (kb. 10 nappal későbbre) a javításra.

A kapott időpontra percre pontosan érkeztem az óbudai Mazdához. Itt közölték, hogy valami félreértés van mert a "turbós " kolléga szabadságon van , de ha nem lenne akkor is a cég másik (dél-budai) szervizében dolgozna. Nekem mindösszesen a munkafelvételen kapott kézzel írt fecnim volt a kapott időpontról. Elismerték , hogy hibáztak és kaptam egy újabb időpontot két nappal későbbre. Na ezt már nem bírta ki az autó. Két település között hirtelen elgyengült, a félreállás után be sem indult többet.
Az assistance másfél óra múlva kint volt és elvitte a kocsit a dél-budai mazdába. Annak ellenére, hogy kértem, az észak-budaiba vigye, mert oda van időpontom másnapra a javításra. Az indok az volt, hogy az GPS szerint 10 km.-rel messzebb van így oda nem vihetik. Meg különben is a tréleres Érden lakik és az neki úgy nem volna praktikus.

Az autóhoz egy hétig hozzá sem nyúltak ...

Egy hét után kaptam meg az árajánlatot a javításra. A turbó és lambdaszonda cseréje, DPF tisztítása közel egymillió forint lett volna. Ez rengeteg pénz , így méltányosságot kértem az alacsony futásteljesítményre és az összes előírt szervíz betartására hivatkozva. ( Itt jegyezném meg , hogy ilyenkor hálálja meg magát a szakszervízben történő javítás. Nem beszélve a visszahívásos javítások elvégzéséről.) Az importőr pár napon belül elbírálta a kérelmemet és kb. 50% kedvezményt kaptam. Újabb egy hét és nem egészen félmillió leperkálása után újra volt autóm.


Ekkor elhatároztam , még a soron következő szervíz előtt eladom. Így is lett 98.000 km.-rel az órájában eladtam , vettem helyette egy öregebb Volvót.

Amit szerettem benne:

- kényelmes
- jó futómű
- szép kívül/belül.

Amit utáltam:

- ócska, szöszfogó, tisztíthatatlan üléskárpit;
- 65.000- nél már kopott bőrkormány
- kicsi ablakmosófolyadék tartály
- gagyi, állandóan lefagyó navigáció
- hitvány, Tavria szintű műanyagelemek
- végletekig kikönnyített alkatrészek, ha valamit erősebben megfog az ember az garantáltan letörik ( könyöklő!)
- küszöbök pontszerű korroziója 5.5 éves korában már megjelent
- 4.5 évesen az összes futómű alkatrész masszívan korrodál
- agyonbonyolított dízeltechnika.

Jótanács:
- hosszbordás szíj+ görgők cseréje 80.000- nél
- szívó oldal kokszosodás ellenőrzése 95.000-nél
- olajpumpa-lánc csere 110.000-nél
- DPF !
- turbó ellenőrzése minden szervíz alkalmával
- gyakoribb olajcsere
- szakszerű+precíz karbantartás
- vegyél benzinest vagy más márka dízelét

Hibalista

- Turbó, lambdaszonda, dpf.

Ide hordtam szervizbe

Mazda Mirai

Értékelése: 5

Képek az autómról

Fenntartási költség (1) Évjárat 2013
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 64000
Megbízhatóság (1) Vezetett km 35000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? v70 Következő autója? xc70
Ennyire szerette (6) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (3.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 6 2012 (2013)

További ítéletek (48 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)