Időzített bomba.
Szöveges ítélet
Szigorúan öt év használatra szoktam az autóimat vásárolni. Ennyi idő alatt 100-150 ezer kilométert autózok. Soha nem volt új autóm ( mert nincs rá pénzem), de a rendszeres szervizelés eredményeként eddig egyetlen használt autómmal sem volt gond. Pedig volt amit 430.000 kilométeres futással adtam el.
Miután öt éve használtam már a Volvómat eljött a vásárlás ideje. Vágytam valami japánra. A Mazda 6 lett a befutó.
Szokás szerint magam hoztam be Németországból a 4.5 éves , sérülésmentes, 64.000 km futású , végig vezetett szervízkönyves, frissen szervizelt autót.
A probléma a 92000- nél esedéjes szerviz elvégzése után jelentkezett. Már a pénteki átadás napján hallottam a gyorsításoknál jelentkező karcos sivító hangot. Hétfőn tájékoztattam a szervízt a problémáról és másnapra kaptam egy időpontot próbakörre. Pontos diagnózis nem született, de valószínűnek tartották a turbó hibáját. Abban maradtunk, hogy kíméletesen használhatom az autót és kaptam egy időpontot a turbók javításával foglalkozó szerelőhöz (kb. 10 nappal későbbre) a javításra.
A kapott időpontra percre pontosan érkeztem az óbudai Mazdához. Itt közölték, hogy valami félreértés van mert a "turbós " kolléga szabadságon van , de ha nem lenne akkor is a cég másik (dél-budai) szervizében dolgozna. Nekem mindösszesen a munkafelvételen kapott kézzel írt fecnim volt a kapott időpontról. Elismerték , hogy hibáztak és kaptam egy újabb időpontot két nappal későbbre. Na ezt már nem bírta ki az autó. Két település között hirtelen elgyengült, a félreállás után be sem indult többet.
Az assistance másfél óra múlva kint volt és elvitte a kocsit a dél-budai mazdába. Annak ellenére, hogy kértem, az észak-budaiba vigye, mert oda van időpontom másnapra a javításra. Az indok az volt, hogy az GPS szerint 10 km.-rel messzebb van így oda nem vihetik. Meg különben is a tréleres Érden lakik és az neki úgy nem volna praktikus.
Az autóhoz egy hétig hozzá sem nyúltak ...
Egy hét után kaptam meg az árajánlatot a javításra. A turbó és lambdaszonda cseréje, DPF tisztítása közel egymillió forint lett volna. Ez rengeteg pénz , így méltányosságot kértem az alacsony futásteljesítményre és az összes előírt szervíz betartására hivatkozva. ( Itt jegyezném meg , hogy ilyenkor hálálja meg magát a szakszervízben történő javítás. Nem beszélve a visszahívásos javítások elvégzéséről.) Az importőr pár napon belül elbírálta a kérelmemet és kb. 50% kedvezményt kaptam. Újabb egy hét és nem egészen félmillió leperkálása után újra volt autóm.
Ekkor elhatároztam , még a soron következő szervíz előtt eladom. Így is lett 98.000 km.-rel az órájában eladtam , vettem helyette egy öregebb Volvót.
Amit szerettem benne:
- kényelmes
- jó futómű
- szép kívül/belül.
Amit utáltam:
- ócska, szöszfogó, tisztíthatatlan üléskárpit;
- 65.000- nél már kopott bőrkormány
- kicsi ablakmosófolyadék tartály
- gagyi, állandóan lefagyó navigáció
- hitvány, Tavria szintű műanyagelemek
- végletekig kikönnyített alkatrészek, ha valamit erősebben megfog az ember az garantáltan letörik ( könyöklő!)
- küszöbök pontszerű korroziója 5.5 éves korában már megjelent
- 4.5 évesen az összes futómű alkatrész masszívan korrodál
- agyonbonyolított dízeltechnika.
Jótanács:
- hosszbordás szíj+ görgők cseréje 80.000- nél
- szívó oldal kokszosodás ellenőrzése 95.000-nél
- olajpumpa-lánc csere 110.000-nél
- DPF !
- turbó ellenőrzése minden szervíz alkalmával
- gyakoribb olajcsere
- szakszerű+precíz karbantartás
- vegyél benzinest vagy más márka dízelét
Hibalista
- Turbó, lambdaszonda, dpf.
Ide hordtam szervizbe
Mazda Mirai
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 64000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | v70 | Következő autója? | xc70 |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.9/10) |
