A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 6 (2012)

6 Skyactive 2.0 165LE Revolution 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Egyszerűen gyönyörű

Szöveges ítélet

Alig vártam, hogy meglegyen a 4000 km és írhassak valamit az autóról.
Egy dolgot le kell szögezni; tetszik az autó és szeretem, bár fogok negatív dolgot is írni róla.
Egy Soul Red színű, kombi, benzines Mazdáról van szó. Eddig csak japán autóim voltak (1997 Honda Civic 1.5i V-TEC, 2008 Toyota Avensis 2.2 D-CAT); mindkettővel elégedett voltam, így mindenképpen ismét egy japán autót szerettem volna. Sajnos az új Avensis nem tetszik (nekem még a gömbölyű orrú van/volt), Honda Accord kivonul Európából; a hétszemélyes Prius sem volt alternatíva, miután beleültem (190 cm vagyok, feleséggel, 3 gyerekkel). Az Avensisnél szélesebb és hosszabb autót szerettem volna, amiben elfér egymás mellett a 3 gyerekülés és aminek van csomagtartója is. Benzinest, mert elég sokat megyünk városban, és a dízel Toyota részecskeszűrője ezt nem szerette.
Rövid keresgélés után végül a Mazda 6-ra esett a választás. Természetesen piros kellett; az a legszebb.
Egy hibát sikerült elkövetni a választásnál; a 165 LE nem túl erős, ha az előző autóval hasonlítom össze. Az 177 LE, viszont van hozzá 400 NM, itt meg csak 210. Nos, ez a német autópályán nagyon látszik. Ezt a benzinmotort pörgetni kell; 3000 alatt nem nagyon húz, sőt igazából csak 3500 felett táltosodik meg. Akkor már elég jól megy.
Tetszik a hangja; hogy alapjáraton nincs hangja, de ha odatapos neki az ember, akkor felszabadul valami tompa morgás az auto elejéből.
Az autót 2014 október elején hoztam el Magyarországról Hollandiába, ahol élünk. Az első útja tehát egy 1500 km-es menet volt, utána viszont szinte csak városban vagyunk vele.
A fogyasztásmérő alapján 8,7 liter/100 km-t mutat. A gyári értékeket talán laboratóriumi körülmények között lehet(ne) produkálni, pedig városban eléggé "gurulósan" vezetek. Főleg, hogy csúcsforgalomban fölösleges nyomni, mert Hollandiában nem ismerik a zöld hullámot.
Érdekes, hogy a 4000 km alatt majdnem 11 órát ültem úgy az autóban, hogy nem ment a motor (I-ELOOP kikapcs). 11 óra az ember életéből a nagy semmire - és ez csak annyi, amikor nem ment a motor...
Nem tudom, hogy mennyire jó a motornak ez a kikapcsolás dolog; az biztos, hogy amint kinyomom a kuplungot, a motor a másodperc töredéke alatt beindul, mire sebességbe teszem és felengedem a kuplungot, minden késedelem nélkül indul. Pedig próbáltam nagyon gyorsan csinálni, de nem sikerült megelőzni az autót :)
Amúgy ki lehet kapcsolni a dolgot; akár a kikapcsoló gombbal, vagy egyszerűen csak a szélvédőre kell irányítani a levegőt (és kikapcsolni a klímát, ami ilyenkor automatikusan beindul). Ebben az esetben nem kapcsol ki a motor.
Praktikus dolog; rá lehet tenni a parkoló cetlit a műszerfalra; olyan felülete van, hogy nem csúszik le róla.
Ellenben sajnos a kormánykerék is hasonló; a Toyotának jobb volt a fogása, ez picit "csúszósabb" érzésű. Viszont a szervó sokkal jobb; álló helyzetben nagyon könnyű a kormányt forgatni, viszont nagyobb sebességnél megkeményedik; nagyobb erő kell a forgatáshoz.
Tök jó, ahogy a fényszórók benéznek a kanyarba; VW csak felvillantja a ködlámpát.

Pár negatív dolog; lehet hogy csak a csomagtartó gumi miatt, ami talán nem illeszkedik pontosan (gyári), de elég nagy erővel kell lecsapni a csomagtartót (kombiról beszélek). Az Avensisnek csak oda kellett érinteni (szintén kombi, és mindkettő manuális).
Update: szervízben beállították, most jó.

Talán picit szélesek az oszlopai (A és B); kicsit többet kell a testet mozgatni vezetés közben, hogy mindenfelé jól kilássak.

Az ajtókban nincs megfelelő méretű tárolóhely. Meg úgy általában az autóban. Ebben a Franciák verhetetlenek; a japán mérnökök vehetnének némi leckét tőlük. Én biztosan nem tennék használhatatlan pohártartót a sebességváltó és a könyöklő közé. Egyáltalán a pohártartó tök haszontalan; előbb-utóbb valami kiömlik a pohárból és eláztatja az autót. Az ajtóba viszont egyetlen flakon fér és slussz.
Van szemüveg tartó középen, fent, de a szemüveg csak tok nélkül fér bele. Vagyis megsérülhet, bekoszolódhat.

Zene: a Toyotában hozzászoktam, hogy kb. 60 km/h felett, illetve valahol 100-120 körül automatikusan feljebb vitte a hangerőt. Állítólag ez is tudja, de szerintem sokkal hatástalanabbul (Bose, tehát jónak kell lennie). Hatékonyabb, ha magam állítgatom. Viszont a CD olvasó jó, felismeri az MP3 tagokat, lejátssza az MP3-makat USB-ről is.

A hangvezérlést, -felismerést nem a Magyar szavakhoz találták ki; erősen hanyagolható. A beépített Tom-Tom-ot is szokni kell.

Még sokat lehetne írni az autóról, a lényeg, hogy tetszik. Sokan megnézik, mert kitűnik az egyenszürke autók tengeréből (az Avensis oliva zöld volt; az csak egy kicsit más, mint a többi).
Rossz hír, hogy egyik kollégám szintén pirosat rendelt; innentől kezdve nem az enyém lesz az egyetlen piros a garázsban (kék, szürke és fekete már van a pirosom mellett). Ráadásul az már a 2015-ös modell lesz.

Kíváncsi vagyok, ha jön a tavasz és melegebb lesz, mennyire megy lejjebb a városi fogyasztás, illetve ha hosszabb útra megyünk kirándulni és amiben nem lesz német autópálya, akkor mennyit fogyaszt majd (csak prémium benzint tankolok; itt Hollandiában V-Powert, mert itt nem árulnak 100-as benzint)

Eddig úgy vagyok vele, hogy megérte; de majd meglátjuk, hogy milyen lesz az autó 8-10 év múlva (valószínűleg addig nem fogjuk lecserélni)

Update: túl vagyunk az első hosszabb úton. Tele csomagtartóval is jól vizsgázott. Mivel a csomagtartó aránylag szabályos alakú, nagyon jól lehet pakolni, és rengeteg dolog belefér.

A fogyasztás is lejjebb ment; megállt néha 6,3 - 6,7 körül (vegyes üzemmód), de a város még mindig 8 körül, de inkább fölötte van.

19.000 km felett vagyunk már; számítógép szerinti vegyes fogyasztás 8,4.
Országúton mértem már 6 liter körül, ez alá még nem sikerült vinni.

Hibalista

- a váltó előtt levő konzolon egy normális erejű lenyomás hatására beragadt a Phone gomb. Egyelőre még nem vittem szervízbe, de szerintem a gombot visszanyomó pöcök eltörött... (update: koszos volt, a 15.000 km-es szervíznél orvosolták, azóta rendben van)

Ide hordtam szervizbe

Mazda kereskedés Hága, Hollandia

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2014
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 19000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Avensis Wagon 2.2 D-CAT Következő autója? még nem tudom
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 6 2012 (2013)

További ítéletek (48 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)