Azért jó mert....jó
Szöveges ítélet
Nem nagyon találtam "népítéletet" a 2,2D 150 LE motorral, attraction felszereltséggel, ezért gondoltam ráérős pillanataimban megosztom veletek a tapasztalatokat. Szóval Mazda6...hát..ku@va szép. A szépség nyilván szubjektív dolog, de nem nagyon találkoztam eddig olyannal aki erre a külsőre húzta volna a száját. A sok kretén japán formaterv közül üdítően kilóg..és felfelé. Az attraction kivitel csak 17"-os felniket kapott, eggyel feljebb a 19" a széria, amivel még brutálisabb a külső.
Nézzük először a hiányosságait:
- hangrendszer, ami ebben nem a BOSE hanem az alap. Ha valaki vájtfülű annak csak az eggyel magasabb felszereltséget javaslom, a sima gyári "hifi" elég vérszegény. A basszus mintha nem létezne, szerintem kb. 200Hz körül érkezik meg, ami miatt középállás fölé nem is nagyon lehet tekerni mivel csak a doboz hatást tuningoljuk vele. Ja beállítás...magas-mély aztán kuss. Értem én hogy a hifibuzi vegye a revolution felszereltséget, de hát azért na..Egy 15 éves fapad skoda fabia lazán veri a hangminőséget.
- A csomagtartó fedél is megér egy misét, ha lecsuktuk nem árt ránézni tényleg lecsuktuk-e. Valószínűleg beállítási probléma, majd a legközelebbi szervíz orvosolja (vagy nem).
- az aktív ledes tompított világítás mesés...lenne ha 3-5 méterrel feljebb világítana. Az élesen kirajzolódó vetítési kép miatt engem kifejezetten zavar, gyakorlatilag szórt fény nincs. Remélhetőleg következő szervíznél szintén orvosolható. (mivel adaptív, állítási lehetőség az utastérből nincs)
- A gördülési zaj...remélem ezt a téli gumik okozzák, mert meglehetősen erős. Ha meglesz a nyári csere, visszatérek rá. A mások által felvetett szélzaj nálam nem jelentkezik, a gumik zajától eltekintve csend honol bent.
A hibák itt véget is érnek jöjjenek a pozitívumok:
2.2D skyactiv motor a gyengébbik kivitel (150LE). Ez bizony ki van találva ahogy kell. Dízelhang szinte nincs, a nyomaték már kb 1300-as fordulattól megvan, és egészen sokáig rendelkezésre áll. A nyomatékgörbe érzésre olyan egyenes mint a vonalzó. A kézi váltó - mint az MX5-ben - hibátlan, tökéletesen hangolva a motorhoz, rövid utakon jár, félreváltani szinte lehetetlen. Oda megy ahová gondolod, mintha egy porszívó szívná be a fokozatokat (egyedül a hátramenet volt kissé karcos, de ez kb. 1000km után teljesen megszűnt). Az átlagfogyasztás vegyesben 6-6,5 lábtól függően. A lábtól való függőség itt kiemelten érvényes. Ki lehet hozni simán 5,5-öt, de 8-at is. Pályán 130-140-nel 6,2 az átlag (4 személy+csomagok). Az I-stop és az I-eloop rendszer prímán teszi a dolgát, a start-stop villámgyorsan indítja a motort megelőzni nekem sosem sikerült pedig próbáltam :). Üléshelyzet, kormány, pedálok elrendezése hibátlan. Egy hosszabb út után sem úgy szállsz ki belőle mint akit agyonvertek. Az autót megszokni az első belecsüccsenés után fél perc, olyan mintha mindig ebben ültél volna. Minden a helyén, nincsenek idegesítő gombok vagy hülye helyre rakott kapcsolók. Szakszerűen mondva az ergonómia tökéletes, és láss csodát: egy japán autó aminek a belterébe nemigen lehet belekötni. Szép na..az illesztések rendben, kopogós műanyag szinte nincs, erősen a prémium osztály felé közelít. A navigáció I-GO alapú, teszi a dolgát. Tolatókamera nincs, a radarok jól működnek, a keresztforgalom figyelő nagyon hasznos és nem jelez mindenért orrba-szájba. Az ablaktörlő esőérzékelős - remek extra autópályán - a tempomat nem adaptív de nekem nem is hiányzik. A ráfutásgátlót még nem próbáltam ki élesben, remélem ha kell akkor működik.
Elsőre ennyi, és mivel repülnek bele a kilóméterek hamarosan a további tapasztalatokat is megosztom veletek.
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
Mazda Mirai XI. ker. Budapest
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2016 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Mondeo | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
