A tökéletes gépezet
Szöveges ítélet
Mazda 6 Kombi 2.0 Skyactiv-G 145 Spirit Edition
2020 novemberében egy jóbarátomtól sikerült megvásárolni, ismert előélettel, 136ezer reális kilóméterrel. 2013-as, kéziváltós, kombi.
Spirit Edition - úgy tudom ez a modell csak Ausztriában volt kapható. Jól felszerelt, van tempomat, ülésfűtés, 2 zónás klíma, kanyarkövetős bi-xenon fényszórók autómata távfény funkcióval, holttérfigyelő, sávelhagyás figyelemztető, városi vészfékező rendszer, esőszenzoros ablaktörlő, elöl-hátul parkolószenzor, stb. Ami nincs benne az a bőr ülés, kulcsnélküli nyitás, tetőablak. A gyári navigáció (ami tudott bluetooth-kihangosítást, usb-ről zenelejátszást) kicsit elavultnak nézett ki, én egy ebbe a modellbe való androidosra cseréltem, így már sokkal jobban mutat a belseje. Pótkerék sajnos nincs, a nyári kerekei 19-esek, amivel elég rázós rossz utakon, de ezzel néz ki igazán jól. Van benne keréknyomás figyelő rendszer is, ami az Abs szenzor segítségével a kerekek forgási sebességéből dönti el, ha valamelyikben kevesebb a nyomás, aminek előnye, hogy nincs Tpms szenzor a kerekeken, így felni cserekor nem kell szenzort cserélni, kalibrálni.
Skyactiv-G 145 - ez a 2 literes motor létezik 145 és 165 lóerős verzióban, ez a gyengébbik. Nincs turbó, nincs Adblue, nincs részecskeszűrő, nincs probléma. Teljesen elégedett voltam a menetteljesítményeivel, a 100 lóerős 1.6-os Ford Focus után nagyon erősnek éreztem. Egy év használat után elvittem egy teljesítménymérésre, ahól 167 lóerőt teljesített 3 mérésen is, naaaagy meglepetésünkre. Egy kis szoftveres igazítás után most 175 lóerőt tud. Nem is a +8 lóerő és a +10 Nm számít igazán, hanem az, ahogyan leadja az erejét. Alacsony fordulatrol sokkal jobban megindúl, mint gyári állapotában, és 4000 fordulattól igazán erősebb lett. Gyárilag Sebring hátsó kipufogódob és vastagabb kipufogóvégek vannak rajta, sportos mély hangja van ezáltal, de nem zavaró. Nincs semmi remegés az utastérben (hidegen, alapjáraton sem) pedig nincs benne kettőstömegű lendkerék.
Mindennapi használatra a téli 16-os kerekekkel kényelmesebb, de a nyári garnitúrával jó igazán vezetni, nagyon stabil, élvezet vele kanyargózni egy jót. Csupán 1380 kg a saját tömege, ez nem kis előny a mai másfél-kéttonnás gépekkel szemben. Napfényben szépen csillog az Aluminium Grey fényezés, de nagyon sérülékeny, a motorháztetőn és első lökhárítón a kavicsoktól nagyon könnyen lepattog a festék.
Helykinálata az én 170 cm magasságomnak teljesen megfelel, de nem egy Octavia méret a belseje, sokkal laposabb. Ülései kényelmesek számomra, jó oldaltartásúak, nem elektromosak és nem is bőr, de nem érzem ezek hiányát. Az első ülések közti könyöklő kicsit nyöszörög, egyéb hibát nem fedeztünk fel a belsejében. 100 km/h fölött a szélzaj kezd behallatszódni, állítólag a facelift-es modellek már csendesebbek.
Az első tulaj Bécsben használta, csak márkaszervizben járt az autó, olajakat, féket, fékfolyadékot, gyertyákat és egy akksit - egyszóval csak kopó-fogyó alkatrészeket kellett cserélni rajta, mielőtt megvettem.
Én a 14 hónap alatt cseréltem olajat és szűrőket, az egyetlen hiba amit produkált nálam, az a jobb oldali tükör, esős időben nem mindig nyílik ki teljesen, ez típushiba, még az újabb modelleknél is. Tél elteltével a sok városi használat alatt észrevettem, hogy az i-stop rendszer nem állítja le az autót, de ez egy kb 100 kilóméteres út után helyreállt, azóta észrevétlenül működik. A menetstabilizáló rendszer kissé hirtelen és durván lép közbe amikor szükséges, a kilörgésgátló is kis késéssel avatkozik be, nem tudom ez mindegyik 6-os Mazdánál így van-e, vagy csak ennek a modellnek van kicsit furán programozva.
Futóműhöz még nem kellett hozzányúlni, de pár hete figyeltem fel valami koppanásra a jobb elsőkerék felöl, hamarosan utánajárok, mit kellene cserélni.
A híres rozsdásodásnak nyoma sincs, a futómű egyes részein van egy kis felületi elszíneződés, de azt más ennyi idős autón is fel lehet fedezni.
Fogyasztás - az eddigi 16ezer km átlagfogyasztása 8,1 liter a fedélzeti számítógép szerint (pár alkalommal le is ellenőriztem rátankolással a pontosságát, és nem tévedett), télen 8,5 liter volt, ami szerintem nagyon jó egy benzines autótól. Ebben van rengeteg városi használat mindennapos pár kilóméteres munkábajárással, országúton tempósabb előzésekkel, visszaváltásokkal, nem nagypapás stílusban. Olvastam, hogy nagyon takarékosak ezek a Skyactiv benzinmotorok, de nem gondoltam, hogy ennyire. Az 1.6-os Focusom átlagosan bevett 9-10 liter benzin, hasonló felhasználással de sokkal gyengébb menetteljesítmények mellett. Ha óvatosabban járnék vele, szerintem a 7 liter körüli átlag is hozható lenne vele, csak hát szeretem forgatni 3-4000 fölé
Hibalista
- Jobb tükör nem mindig nyílik ki teljesen (még nem cseréltem ki)
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 136000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 16000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Focus Mk1 1.6i | Következő autója? | 6 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.9/10) |
