A japánok szégyene
Szöveges ítélet
Először picit vissza megyek az időben. Úgy 8 éve vettem egy 2005-ös Accord 2.2 dízelt ami 5 évig megvolt, beletettem 150000 kilométert, gyakorlatilag hiba nélkül! Csak tankolni, olajcsere plusz kopóalkatrészek. 3 éve adtam el legfőképp a rozsdásodás miatt, meg szerettem volna egy modernebb autót. Japán autó fan VOLTAM, de annyira tetszett az ötös bömös, hogy vettem egy 2011-es BMW 520D-t. Na igen, ez érezhetően más kategória volt. Vezetni egy álom volt, de elég sok apró bosszantó kis hibája volt, de összeségében imádtam. Aztán olvastam hogy rejtélyes módon sorra leégnek az 520d-k, ekkor megijedtem és eladtam. Gondoltam (én hülye) hogy visszatérek a japán autókhoz. Akkor nem sejtettem hogy egy prémiumautó után igen nehéz megszeretni egy középkategóriás mazdát. Na szóval, úgy másfél éve megvettem a mostani mazda 6-ost.
Szívem szerint hondát vettem volna megint, de az "új" accord akkor már 9 éves konstrukció volt, én pedig valami frissebbre vágytam. Mindenképpen valami nagyobbacska kombit akartam. Az avensis egyszerűen csúnya, az azért nem jött szóba. Maradt a mazda, annak ellenére hogy sosem volt szimpi a márka. Az autóban 78000 kilométer volt és volt még két hónap garancia, ezért úgy gondoltam hogy z nem zsákbamacska. A próbaúton még tetszett a dolog, de hazafelé az autópályán 150-nél olyan érzésem volt mintha nem lenne becsukva az ajtó. Iszonyat hangos a kocsi. A motor egyébként nagyon kultúráltan ketyeg a bmwhez képest, meg úgy általában mindenhez képest, de a gördülésizaj és a szélzaj hatalmas. Ha valaki nem jár autópályán, hanem csak 100 körül közlekedik, akkor azt mondom még elfogadható a zaj. A BMW után nagyon kiábrándító volt a német autópályán utazni vele. De persze nem lenne fair egy prémium autóval összehasonlítani, úgyhogy egy passathoz képest, ami egy generációval idősebb a mazdánál, szintén jóval hangosabb.
Ezzel nagyjából kibékültem, de a sorozatos hibák miatt nagyon megutáltam az autót. Ott kezdődött hogy kifeküdt a gyári akkumulátor 4 év után, (a barátomnak, a 2 éves ráncfelvarrott mazda 6-osában is kifeküdt nulla startstoppal). Egy napig böngésztem a netet hogy találjak valami belevaló de olcsóbb aksit. 150€.
Utána egyik reggel hibaüzenet, kipufogógáz nyomás érzékelő szenzor 240€.
Itt már bosszús voltam kicsit, mondván hogy egy újszerű japán autóban miért romlik el valami szenzor?!
Következő a Tolatókamera. Egyik nap elkezdett vibrálni a kép, másnap már csak nagyon halvány képe volt, ami azóta teljesen megszünt. Az új 400€, nem veszek bele.
Majd 108000 km-nél minden létező hibaüzenetet kiírt, mint kiderült valami karosszéria vezérlőegység, 530€!
De ez nem minden két hete hoztam el az autót a szervízből és megint ugyanaz a hiba, legalábbis ugyanazt a jelenséget produkálja. Olyan a műszerfal mint egy karácsonyfa, szép szinesen világít minden. Most itt tartok. Visszavittem a szervízbe ahol egy hónappal későbbre adtak időpontot! Persze garanciában reménykedek. Meglátjuk nem vagyok túl optimista ez ügyben.
Most jutottam el arra a pontra hogy el kéne adni, elegem van. De bosszantó hogy az ember hosszútávra tervez ehelyett meg...
Ami még nem tetszik, a 11 hangszórós Bose hifi. Hát az valami vicc, egyszerűen pocsék.
De tényleg nagyon rosszul szól. Plusz rezeg az ajtókárpit, a mélyektől is, de ha ki van kapcsolva a zene akkor is.
A váltó egyesből kettesbe kapcsoláskor ha picit gyorsabban akarsz váltani reccsen!
Ez milyen dolog nem?
Plusz ha intenzíven gyorsítok, akkor ötösben valami kegyetlenül zörög a váltókarnál.
Amik tetszenek benne:a bőrűlések gyönyörűek,
az autó külseje szép, gyári 19es kerekek nagyon szépek. Bár itt meg kell jegyezni hogy elég ritka a gyári gumiméret.
Nagyjából ennyi jutott eszembe.
Soha ne mond hogy soha, de én most mondom,
Soha többet mazda!
Majd gondolom még irok update-t a hibalistához, ha megmarad egy darabig még a kocsi.
Hibalista
- Valami kipufogógáz nyomás szenzor 240 euro - Akkumulátor 150 euro - Tolatókamera 400 euro - Karosszéria vezérlőegység 530 euro - Két héttel később újra karosszéria vezérlő
Ide hordtam szervizbe
Németországban Schwandorfba a Mazdához
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 78000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 31000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | F11 520D | Következő autója? | F11 530D |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.9/10) |
