A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 6 (2012)

6 2.2 skyactiv diesel 175ps 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A japánok szégyene

Szöveges ítélet

Először picit vissza megyek az időben. Úgy 8 éve vettem egy 2005-ös Accord 2.2 dízelt ami 5 évig megvolt, beletettem 150000 kilométert, gyakorlatilag hiba nélkül! Csak tankolni, olajcsere plusz kopóalkatrészek. 3 éve adtam el legfőképp a rozsdásodás miatt, meg szerettem volna egy modernebb autót. Japán autó fan VOLTAM, de annyira tetszett az ötös bömös, hogy vettem egy 2011-es BMW 520D-t. Na igen, ez érezhetően más kategória volt. Vezetni egy álom volt, de elég sok apró bosszantó kis hibája volt, de összeségében imádtam. Aztán olvastam hogy rejtélyes módon sorra leégnek az 520d-k, ekkor megijedtem és eladtam. Gondoltam (én hülye) hogy visszatérek a japán autókhoz. Akkor nem sejtettem hogy egy prémiumautó után igen nehéz megszeretni egy középkategóriás mazdát. Na szóval, úgy másfél éve megvettem a mostani mazda 6-ost.
Szívem szerint hondát vettem volna megint, de az "új" accord akkor már 9 éves konstrukció volt, én pedig valami frissebbre vágytam. Mindenképpen valami nagyobbacska kombit akartam. Az avensis egyszerűen csúnya, az azért nem jött szóba. Maradt a mazda, annak ellenére hogy sosem volt szimpi a márka. Az autóban 78000 kilométer volt és volt még két hónap garancia, ezért úgy gondoltam hogy z nem zsákbamacska. A próbaúton még tetszett a dolog, de hazafelé az autópályán 150-nél olyan érzésem volt mintha nem lenne becsukva az ajtó. Iszonyat hangos a kocsi. A motor egyébként nagyon kultúráltan ketyeg a bmwhez képest, meg úgy általában mindenhez képest, de a gördülésizaj és a szélzaj hatalmas. Ha valaki nem jár autópályán, hanem csak 100 körül közlekedik, akkor azt mondom még elfogadható a zaj. A BMW után nagyon kiábrándító volt a német autópályán utazni vele. De persze nem lenne fair egy prémium autóval összehasonlítani, úgyhogy egy passathoz képest, ami egy generációval idősebb a mazdánál, szintén jóval hangosabb.
Ezzel nagyjából kibékültem, de a sorozatos hibák miatt nagyon megutáltam az autót. Ott kezdődött hogy kifeküdt a gyári akkumulátor 4 év után, (a barátomnak, a 2 éves ráncfelvarrott mazda 6-osában is kifeküdt nulla startstoppal). Egy napig böngésztem a netet hogy találjak valami belevaló de olcsóbb aksit. 150€.
Utána egyik reggel hibaüzenet, kipufogógáz nyomás érzékelő szenzor 240€.
Itt már bosszús voltam kicsit, mondván hogy egy újszerű japán autóban miért romlik el valami szenzor?!
Következő a Tolatókamera. Egyik nap elkezdett vibrálni a kép, másnap már csak nagyon halvány képe volt, ami azóta teljesen megszünt. Az új 400€, nem veszek bele.
Majd 108000 km-nél minden létező hibaüzenetet kiírt, mint kiderült valami karosszéria vezérlőegység, 530€!
De ez nem minden két hete hoztam el az autót a szervízből és megint ugyanaz a hiba, legalábbis ugyanazt a jelenséget produkálja. Olyan a műszerfal mint egy karácsonyfa, szép szinesen világít minden. Most itt tartok. Visszavittem a szervízbe ahol egy hónappal későbbre adtak időpontot! Persze garanciában reménykedek. Meglátjuk nem vagyok túl optimista ez ügyben.
Most jutottam el arra a pontra hogy el kéne adni, elegem van. De bosszantó hogy az ember hosszútávra tervez ehelyett meg...
Ami még nem tetszik, a 11 hangszórós Bose hifi. Hát az valami vicc, egyszerűen pocsék.
De tényleg nagyon rosszul szól. Plusz rezeg az ajtókárpit, a mélyektől is, de ha ki van kapcsolva a zene akkor is.
A váltó egyesből kettesbe kapcsoláskor ha picit gyorsabban akarsz váltani reccsen!
Ez milyen dolog nem?
Plusz ha intenzíven gyorsítok, akkor ötösben valami kegyetlenül zörög a váltókarnál.
Amik tetszenek benne:a bőrűlések gyönyörűek,
az autó külseje szép, gyári 19es kerekek nagyon szépek. Bár itt meg kell jegyezni hogy elég ritka a gyári gumiméret.
Nagyjából ennyi jutott eszembe.
Soha ne mond hogy soha, de én most mondom,
Soha többet mazda!
Majd gondolom még irok update-t a hibalistához, ha megmarad egy darabig még a kocsi.

Hibalista

- Valami kipufogógáz nyomás szenzor 240 euro - Akkumulátor 150 euro - Tolatókamera 400 euro - Karosszéria vezérlőegység 530 euro - Két héttel később újra karosszéria vezérlő

Ide hordtam szervizbe

Németországban Schwandorfba a Mazdához

Értékelése: 6

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2013
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 78000
Megbízhatóság (5) Vezetett km 31000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? F11 520D Következő autója? F11 530D
Ennyire szerette (3) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 6 2012 (2013)

További ítéletek (48 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)