A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 6 (2012)

6 2.2 CDI 150 Attraction 

Az ítélet értékelése
4,5(4 db)

6 hét kényszerpihenőn a Mazda 6

Szöveges ítélet

Röviden , csaknem 1 évig nézegettem középkategóriás autót(Mondeo ,i40 ,Passat ,Insignia ,Peugeot 508 stb.). Prémium márkák hasonló méretű autóiban is utaztam ,hát nem pisiltem be.Szóval 4-6 milliót nem költök csillagokra és karikákra.A "lányos" családom Ford Kuga-t szeretett volna , de a SUV igazából társam vágya volt.Sajnos tavaszig a kereskedések még nem bombáztak tesztautó lehetőségekkel ,így barátok 1-2 éves autóinak kipróbálását kértem.
Beszámoló távírati stílusban: Insignia 2.0D (163le)-dinamikus ,csak nagyon hangos ,traktorhangú motor ,kemény és hangos futómű.Mondeo 1.6 T-csendes motor ,lágy rugózás ,nagy tér , csakhát modelváltás lesz.Passat 2.0D 143(le)-morgós motor ,megfelelő dinamika , nagyon nyúlós fék .Az i40-es titkos favorit a külső -belső design miatt ,de fütőműve ,szélzaja nekem nagyon hangosnak tünt.A Kuga is az előbbiek miatt vérzett el.
Egy utazásom során tértem be a Mazda szalonba , ahol nagyon kedvesen és előzékenyen fogadtak. Mondhatni rögtön beültettek az autóba és a nagy udvaron röviden ismerkedhettem a Mazda 6-val ill. mire dolgommal végzek , addigra előkészítik a tesztautót.A gyors és szíves lehetőséggel (Szeged )éltem ,és már néhány méter megtétele után beleszerettem.A 19collos kerekekkel is csendben vette a kátyukat ,csendes és dinamikus motorja csak a nagyokra jellemző és ezek melé óriási belső tér.Szóval otthon elkezdődhetett a "puhítás" ,szerencsére a közelben is rövid időn belül hívtak tesztvezetésre. Családom nem kis kétkedéssel ült be (még SUV-ot szerettek volna),de a vezetés végére már nagyon széles volt a mosolyuk ,feleség is csak annyit mondott ,ezt kell megvenni ,ne gondolkozzak tovább.
Sikeres alku után 3 hét múlva átvehettük az autót.

Szeretnék objektív maradni ,ezért a végére néhány apróság biztosan eszembe jut.A külső megjelenés elegánsan sportos ,most is megnézik ,de ennél fontosabb hogy nekünk nagyon bejön a forma. A belső design pedig harmonikusan illeszkedik a külsőhöz. Nem hivalkodó ,de mégsem elavult vagy puritán.A kezelőszervek könnyen átláthatók és megtanulhatóak.Legnagyobb erénye mégis az amire készítették , az utazás.Egyszerűen élvezet vele poroszkálni , vagy dinamikusan közlekedni. Mindig az az érzése az embernek ,hogy a gép védi és kiszolgálja úgy ,hogy a vezetés élményét is meghagyja.
A motor csendes és erős ,többen nem is hiszik hogy dízelmotor ,elképesztő volt ,hogy 160-170 km/h-nál erős autópálya emelkedőn ,megpakolva 6.-ban jól érezhetően gyorsul az autó.Természetesen átlag ennél lassabban közlekedek , emellett eddigi átlagfogyasztás 5,3 l.A fedélzeti komputer pontos , legutóbb egy szűk ezer km megtétele után sehogy sem sikerült 50 l-t beletölteni ,bugyogott is szépen kifele a diesel.A futómű még rázós úton is csendben teszi a dolgát .Az i-stop rendszer nagyon gyors ,a kuplung kezdeti benyomására már él a motor, nem lehet a technikát megelőzni a rövid és puha váltóval.A belsőtér szellős , széles.Nem is a hosszát , hanem a széllességét volt nehezebb megszokni ,most nem suhanok el a biciklisek mellett ha szembe is jön autó ,viszont a lányok ha összevesznek hátul nem érik el egymást egy-egy taslira. Az audió megfelelő minőségű és a csendes belsőben tisztán szól.Az adaptív ,kanyarkövetős xenon nagy területet világít meg élesen ,az esőérzékelővel együtt mostoha időjárási viszonyok mellett már nem kell artista módjára kapkodni a kormányon lévő kapcsolók és karok között .Valaki írta ,hogy nagyon nagy a szélzaj , szerintem inkább a technika csendes ,és ehhez szűrődik kb.130 felett halk szélzaj , ami ha nem lenne el is aludhatnánk.A csomagtartó nagy ,állítva pontosan beférnek a standard bőröndök ,így jól is pakolható.És egyéb apró hasznos kütyü vagy szolgáltatás ,bár bevallom (talán jobb is ) a sávelhagyás-váltás még nem jelzett .

Néhány apró foltocska:A küszöbök nagyon szélesek ,nem kedveli a fényezés a tűsarkokat.
A macskák viszont szeretnek hideg időben a fekete motorháztetőn lustálkodni.
Nem lehet bézs belsővel rendelni ( csak bőrben ,premium felszereltségben) ,bár most már ez nem hátrány.Az Attraction felszereltség a sok radarfej helyett kaphatott volna már tolatókamerát (amennyiért ez a technika elérhető a neten kb 40-50e ft ,és az autóban a kijelző is adva van.)

Összességében nagyon szeretjük,a vezetés és utazás nem megterhelő , majdnem pihenés.Bár gyorsasága miatt könnyen legyűri a távolságokat , mégis azt vettük észre ,hogy rövidebb (150-200 km) szakaszokon is szívesen állunk meg egy kávéra ,nem a fáradtság miatt ,hanem mert nyugodtságra késztet. Valahogy azóta nem síetünk annyira sehova.

És miért a cím ,mert jelenleg is bokatörésből lábadozva a legfájdalmasabb időszak az volt ,mikor a gipsz miatt 6 hétig nem vezethettem.

Hibalista

- Nem romlott el semmi , csak kértem az adaptív xenon kissé magasabbra állítását , amit rövid idő alatt és ingyenesen elvégeztek.

Ide hordtam szervizbe

Opel Körös Békéscsaba

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2014
Kényelem (9) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 6000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Lacetti sedan 1.4 SE Következő autója? nem tudom
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 6 2012 (2013)

További ítéletek (48 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)