6 hét kényszerpihenőn a Mazda 6
Szöveges ítélet
Röviden , csaknem 1 évig nézegettem középkategóriás autót(Mondeo ,i40 ,Passat ,Insignia ,Peugeot 508 stb.). Prémium márkák hasonló méretű autóiban is utaztam ,hát nem pisiltem be.Szóval 4-6 milliót nem költök csillagokra és karikákra.A "lányos" családom Ford Kuga-t szeretett volna , de a SUV igazából társam vágya volt.Sajnos tavaszig a kereskedések még nem bombáztak tesztautó lehetőségekkel ,így barátok 1-2 éves autóinak kipróbálását kértem.
Beszámoló távírati stílusban: Insignia 2.0D (163le)-dinamikus ,csak nagyon hangos ,traktorhangú motor ,kemény és hangos futómű.Mondeo 1.6 T-csendes motor ,lágy rugózás ,nagy tér , csakhát modelváltás lesz.Passat 2.0D 143(le)-morgós motor ,megfelelő dinamika , nagyon nyúlós fék .Az i40-es titkos favorit a külső -belső design miatt ,de fütőműve ,szélzaja nekem nagyon hangosnak tünt.A Kuga is az előbbiek miatt vérzett el.
Egy utazásom során tértem be a Mazda szalonba , ahol nagyon kedvesen és előzékenyen fogadtak. Mondhatni rögtön beültettek az autóba és a nagy udvaron röviden ismerkedhettem a Mazda 6-val ill. mire dolgommal végzek , addigra előkészítik a tesztautót.A gyors és szíves lehetőséggel (Szeged )éltem ,és már néhány méter megtétele után beleszerettem.A 19collos kerekekkel is csendben vette a kátyukat ,csendes és dinamikus motorja csak a nagyokra jellemző és ezek melé óriási belső tér.Szóval otthon elkezdődhetett a "puhítás" ,szerencsére a közelben is rövid időn belül hívtak tesztvezetésre. Családom nem kis kétkedéssel ült be (még SUV-ot szerettek volna),de a vezetés végére már nagyon széles volt a mosolyuk ,feleség is csak annyit mondott ,ezt kell megvenni ,ne gondolkozzak tovább.
Sikeres alku után 3 hét múlva átvehettük az autót.
Szeretnék objektív maradni ,ezért a végére néhány apróság biztosan eszembe jut.A külső megjelenés elegánsan sportos ,most is megnézik ,de ennél fontosabb hogy nekünk nagyon bejön a forma. A belső design pedig harmonikusan illeszkedik a külsőhöz. Nem hivalkodó ,de mégsem elavult vagy puritán.A kezelőszervek könnyen átláthatók és megtanulhatóak.Legnagyobb erénye mégis az amire készítették , az utazás.Egyszerűen élvezet vele poroszkálni , vagy dinamikusan közlekedni. Mindig az az érzése az embernek ,hogy a gép védi és kiszolgálja úgy ,hogy a vezetés élményét is meghagyja.
A motor csendes és erős ,többen nem is hiszik hogy dízelmotor ,elképesztő volt ,hogy 160-170 km/h-nál erős autópálya emelkedőn ,megpakolva 6.-ban jól érezhetően gyorsul az autó.Természetesen átlag ennél lassabban közlekedek , emellett eddigi átlagfogyasztás 5,3 l.A fedélzeti komputer pontos , legutóbb egy szűk ezer km megtétele után sehogy sem sikerült 50 l-t beletölteni ,bugyogott is szépen kifele a diesel.A futómű még rázós úton is csendben teszi a dolgát .Az i-stop rendszer nagyon gyors ,a kuplung kezdeti benyomására már él a motor, nem lehet a technikát megelőzni a rövid és puha váltóval.A belsőtér szellős , széles.Nem is a hosszát , hanem a széllességét volt nehezebb megszokni ,most nem suhanok el a biciklisek mellett ha szembe is jön autó ,viszont a lányok ha összevesznek hátul nem érik el egymást egy-egy taslira. Az audió megfelelő minőségű és a csendes belsőben tisztán szól.Az adaptív ,kanyarkövetős xenon nagy területet világít meg élesen ,az esőérzékelővel együtt mostoha időjárási viszonyok mellett már nem kell artista módjára kapkodni a kormányon lévő kapcsolók és karok között .Valaki írta ,hogy nagyon nagy a szélzaj , szerintem inkább a technika csendes ,és ehhez szűrődik kb.130 felett halk szélzaj , ami ha nem lenne el is aludhatnánk.A csomagtartó nagy ,állítva pontosan beférnek a standard bőröndök ,így jól is pakolható.És egyéb apró hasznos kütyü vagy szolgáltatás ,bár bevallom (talán jobb is ) a sávelhagyás-váltás még nem jelzett .
Néhány apró foltocska:A küszöbök nagyon szélesek ,nem kedveli a fényezés a tűsarkokat.
A macskák viszont szeretnek hideg időben a fekete motorháztetőn lustálkodni.
Nem lehet bézs belsővel rendelni ( csak bőrben ,premium felszereltségben) ,bár most már ez nem hátrány.Az Attraction felszereltség a sok radarfej helyett kaphatott volna már tolatókamerát (amennyiért ez a technika elérhető a neten kb 40-50e ft ,és az autóban a kijelző is adva van.)
Összességében nagyon szeretjük,a vezetés és utazás nem megterhelő , majdnem pihenés.Bár gyorsasága miatt könnyen legyűri a távolságokat , mégis azt vettük észre ,hogy rövidebb (150-200 km) szakaszokon is szívesen állunk meg egy kávéra ,nem a fáradtság miatt ,hanem mert nyugodtságra késztet. Valahogy azóta nem síetünk annyira sehova.
És miért a cím ,mert jelenleg is bokatörésből lábadozva a legfájdalmasabb időszak az volt ,mikor a gipsz miatt 6 hétig nem vezethettem.
Hibalista
- Nem romlott el semmi , csak kértem az adaptív xenon kissé magasabbra állítását , amit rövid idő alatt és ingyenesen elvégeztek.
Ide hordtam szervizbe
Opel Körös Békéscsaba
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2014 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 6000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Lacetti sedan 1.4 SE | Következő autója? | nem tudom |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.7/10) |
