Tohonya anyahajó
Szöveges ítélet
Nem tudok objektív ítéletet írni, nézze el ezt nekem mindenki. És nem is akarom bő lére ereszteni. Egy kis Focusból ültem át, mert nagyon szépnek találtam a Mazdát, szerintem egy autónak így kell kinéznie, szóval a külseje megvett engem, én meg megvettem őt. Bár ne tettem volna, de legalább azóta tudom, hogy nekem mit jelent a jó autó. Mert ez nem az. Szóval a megjelenése impozáns, a belseje hatalmas, öröm ránézni, öröm benne terpeszkedni; az autópályán suhanás pedig felér egy relax programmal. A csomagtartó mindent, de tényleg mindent elnyel, kisbútor szállítás soha ilyen egyszerű még nem volt. És ennyiben ki is merültek a jó tulajdonságai. Nem mondom, hogy minden más rossz, szimplán csak nem jó. Nem jó vele parkolni, mert végtelenek a túlnyúlások elöl-hátul (no parkradar), nem jó vele a szűk városi utcákon kanyarogni, nem jó vele szerpentinen csapatni, mert a kormányon semmi visszajelzés nem ébred, meg amúgyis, az ülések nulla oldaltartása miatt felkenődik az ember az ajtóra. Motorikusan is gyengécske (155 LE); és bár az 1.6-os szívó akármiket lelépi, a piros lámpánál ne kezdjünk el agárkodni, mert kiröhögnek. Szóval a típusjelzésben a sport szóról sok mindenre asszociálhatunk, kivéve a sportot. A műszerfal/nyomógombok tetszettek, de néhol megtalálható a sajátos japán logika: a klímát bekapcsolod az egyik gombbal, de kikapcsolni csak egy másikkal lehet. Vagy: a ventilátor fújási irányát egy mütyür gomb folyamatos nyomkodásával állíthatod. A váltóval a Fordhoz képest gyakran kellett küzdeni, néha magától beugrik a fokozatba, máskor meg komoly izommunka kell hozzá. A vékony kormánykereket 6 év alatt sem tudtam megszeretni. A gyári hifi egy borzalom, közepes hangerőig OK, kicsit hangosabban már hallgathatatlan. Fogyasztása 8.8 jellemzően városi használat mellett. Azért, hogy még jót is írjak: az ESP hasznos dolog, mert télvíz idején egy ekkora test hamar kontrollálhatatlanná válhat és ilynekor besegít az elektronika, mielőtt még baj lenne. Kuplung, fék vajpuha és precízen adagolható, nem kisautós feeling. A gáz meg… hagyjuk.
Nagyjából ennyi, már megszabadultam tőle és visszaültem egy (újabb) Focusba: imádás van!
Hibalista
- - Bal első ülésfűtés megmakkant (megtört a vezeték. Érted? Nem érted? Japán darab drót és nem működik.) - - a klímahűtő megrepedt (95ezer munkadíjjal) - - a vezetőülés szivacs tömítése nyöszörgött folyamatosan - - az elektromos csomagtérzár egyszer megszorult de úgy, hogy a szakszervizben pajszerrel atomjaira bontva tudták csak szétszedni (bontottan 20e+munkadíj). - - 1-2 izzócsere - - a gyári akksi nyár közepén, minden előjel nélkül utazás közben lehelte ki lelkét (értsd: otthagyott az autó).
Ide hordtam szervizbe
Mazda AutoModern Veszprém.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 140000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Focus | Következő autója? | Focus |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.1/10) |
