Szép, kényelmes, takarékos
Szöveges ítélet
Jó döntés volt ez a Mazda. A motorja csodásan csendes, utazóban nem is hallani. Ez komoly. Amikor vettem -2008 június- alaposan körüljártam több márkát, ( A4, Accord, C5, Mondeo, Passat) de ez volt a legjobb szerintem. Lóerőben, nyomatékban, fogyasztásban kb. hasonlóak az adatok, de azonos felszereltség mellett az A4 túl drága, a Passat és a C5 nem volt túl meggyőző, maradt még az Accord és a Mondeo na meg a MAZDA 6. Ekkor úgy döntöttem az autóm legyen megbízható japán technika. A két márka közül mindenképp a mazda motorja a jobb. Iszonyúan csendes még az Accordhoz képest is. 6. sebességben a mazdánál alacsonyabb a fordulat, igy valószínű kevesebbet is eszik, mivel a motorja 2000 cm3, így a biztosítás is alacsonyabb, mint a 2200 cm3 Hondaé. A sportos kinézet miatt a sedán változat jön be nekem, de hiába nagy a csomagtartó, kicsi az etető mindkét verziónál, de szerencsére a Mazda ebben is jobb, mivel van 5 ajtós, és csak 15 literrel, kisebb a kombinál. Azt az egy reklámtáska cuccot max itthon hagyom nyaraláskor. Szóval befizettem a Mazda 6-ra és június végén átvettem.
Azóta mentem vele közel 40000 km-t, úgyhogy tapasztalat azért akad. Szóval a többször emlegetett motorja az csúcs. Mivel én általában 60% országút 30% autópálya és 10% városban használom, így a fogyasztása is jó, ebben a használatban 6 litert eszik, sőt amikor már nem kell a klímát használni, és még nincs a téli hideg lemegy 5,7-ig is. Kipróbáltam egyszer egy 800 km-es túra alatt 95 km/h tempónál 5,3 liter, ez alá levinni szerintem nem lehet, mivel ketten mentünk cuccok nélkül, és olyan úton, ahol kevés a lakott terület. Nagyon alacsony a fordulat 6-ban, ezért 80-85 alatt vissza kell kapcsolni előzéskor, de ha pályán mész kimondottan előnyős. A motorfordulat 90-nél 1500, 140-nél 2300.
A futóművét eltalálták. Elég kemény ahhoz, hogy sportosan lehessen vele venni a kanyarokat, de rossz úton sem rázza ki az ember belét. Nagy sebességnél is halk, jók a gyári gumik, de a télinél ügyeltem erre én is. A csomagtér ajtó szervóssan behúzza magát, ezt jó ha kezdik használni ennél a kategóriánál is. A Bose szépen szól, bár szerintem a rádióvétel katasztrófa, egy Móvár-Pest szakaszon 3 különböző adót kell hallgatnom, mert Komáromtól Tatabányáig gyenge a vétel. Nem hinném, hogy ez területi adottság lenne, mivel ugyanitt a régi kocsim egy 25000 Ft-os hifivel gyönyörűen szólt, minden zavarás nélkül. A bluetooth kihangosító szépen, érthetően szól a vonal mindkét végén, de a telefonkönyv és egyéb funkciók használhatatlanok. Elvileg lehet tárolni 36 nevet és telefonszámot, de ez még senkinek sem sikerült, mivel a hangvezérléses rendszer képtelen felismerni a hangokat. Pl: angolul bemondod a telefonszámot: 0620 xyzbbde, ezekből a számokból visszamond néha ötöt néha nyolcat, volt már olyan hogy mondott 11 számot, de nem azt amit én. Utána megkérdezi, hogy helyes?, te meg folyamatosan, hogy nem.nem.nem. Ha hívnak akkor a számot kiírja, de nevet nem tudsz hozzá rendelni. Leegyszerűsítve: ha azért használsz bluetooth kihangosítót, ráadásul ami a kormányról vezérelhető, hogy ne kelljen a telefontartó miatt a műszerfalat szétbarkácsolni, akkor csalódni fogsz. Nem írja a bejövő hívásoknál a nevet, telefonkönyvet lehetetlen létrehozni, úgyhogy mindig telefon elő és azon tárcsázhatsz, ha hívnak és nem tudod fejből az összes ismerősöd számát, akkor nem tudod ki hív. Ez az elektronikájukról híres japánoktól nagy csalódás. Sajnos a tompított fényszórót nem lehet lekapcsolni sem OFF sem AUTO állásban, kértem a szervízt ezt intézzék el nekem, de azt mondták, hogy mivel Ausztriából jön az autó és ott kötelező a tompított használata ezért mi is így kapjuk. Közben a szomszédainknál nem kell nappal fényszórót, használni, mivel kiszámolták, hogy környezetszennyező: nő a fogyasztás és gyorsbban kiég az égő, amit kidobunk. Ha idő előtt elromlik a xenon ki cseréli ki? Indításkor gyújtás megy a világítás, utána indítás-elalszik a tompított és újrakapcsol. Nem hiszem, hogy ezzel növeljük a xenon élettartalmát. Ezeket a bosszúságokat leszámítva kitűnő az autó, de talán a majdani ráncfelvarrás után ezeket korrigálják, és ha kap egy automatát is, akkor lesz az igazi.
Hibalista
- nem romlott el semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 38000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Ha lesz belőle automata akkor újból mazda |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
