Mint a dögös csaj, aki megtanult főzni
Szöveges ítélet
Pozitívumok:
Az autó gyönyörű, a váltója remek, a legjobb amivel eddig dolgom volt 20 éves pályafutásom során. Ha éppen megy, akkor vezetni jó, bár a futómű kifejezetten kemény a "kiváló" magyar utakra. A ráncfelvarrásnál ezt állítólag javították. Az ülések kényelmesek, bár az állítási lehetőségek korlátozottak. A motor halk és kulturált, legalábbis dízel vonatkozásban, valamint erős, és nyomatékos, de a gyárilag megadott fogyasztásokat nyugodtan el lehet felejteni: városban 7.5, országúton 6.5-7, vegyesben inkább 7, pedig könnyű lábbal nyomom. Ráadásul a fedélzeti komputer csal, méréseim alapján 0,4-0,5 l-rel kevesebbet mutat a ténylegesnél.
Butaságok:
A gyári gumik eléggé peresek, aki teheti tegyen rá tömlősebbet. Ezt persze nehéz kivitelezni, mert az exportőr nem támogatja. Hihetetlen, de igaz: az autót GPS-szel, és tetőablakkal kívántam megvenni, de az eladó tájékoztatott, hogy Magyarországra ilyet nem szállítanak, mert az osztrák központ döntése alapján az itt lakóknak nincs ezekre az extrákra szükségük.
Idegesítő dolgok:
A DPF, amikor bekapcsol (márpedig kb. 300 km-ként ezt megteszi), a fogyasztás legalább 1 l-rel megnő. Ilyenkor elvileg 2000-es fordulaton kellene üzemeltetni folyamatosan félórán át, de ez a bp-i forgalomban a lehetetlen esemény. Hasonlóan idegesítő, hogy a reflektort semmilyen módon nem lehet teljesen kikapcsolni, még "off" állásba kattintva sem. A biztonsági öv be nem kapcsolására figyelmeztető hang iszonyú bosszantó. Hasonlóan bosszantó a parkolóradar visítása elől és hátul egyaránt. Pótkerék nincs, helyette defektjavító készlet van. Volt "szerencsém" használni, éppen szilveszterkor: semmit nem ér, viszont 40 E Ft-ba kerül, ha a szervizben rendeli meg az ember. A szerviz egyébként is drága.
Röhejes dolgok = asszisztencia:
Kedves, német akcentussal beszélő női hangok a telefonban, de amatőr, nem ügyfélközpontú szolgáltatás. Ennyi pénzért ez ma már kevés. Ha valaki Mazdával külföldön bajba kerül akkor két választása van: az asszisztencia szervezi meg a trélert, vagy saját maga. Szakmai segítséget nem nyújt.
Összefoglalva:
A pénzt egyelőre nem érte meg: A Vectra sokkal ár/érték arányosabb volt a maga darabos módján, de még változhat a véleményem, mondjuk 50.000 km után. Végül is céges autó.
update 40.000 km
Nos, megváltozott. Az elmúlt 20.000 km során semmilyen probléma nem merült fel. Az autó tette a dolgát, a fogyasztás stabilizálódott, a komputer 6.4-t mutat (ami a valóságban 6.8, de még így is kiváló). Az elmúlt 40.000 km során az egyetlen probléma a már említett akkumulátor csavar volt, de az is a szervíz figyelmetlensége miatt. A véleményem pozítív irányba változott.
update 100.000 km
Az autóval semmi baj. Minden működik, precízen megy, semmi nem zörög. Nagyon jó autó.
Hibalista
- -Nyikorgó ülés (már 0 km-nél, garanciálisan javították) - -Akkumulátor negatív pólusáról kimenő kábelt rögzítő csavar (24.000 km-nél, a kötelező szerviz után, azóta semmi. -
Ide hordtam szervizbe
Mazda Autó Óbuda Szimpatikusak, és segítőkészek.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 105000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Vectra 1.9 CDTI | Következő autója? | újMazda6 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
