A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 6 (2008-2012)

6 2.2 CD TE 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Ezt várod egy japántól

Szöveges ítélet

2006-ban váltottam Mazdára, egy 2.0 CD TE modellt (GG) hajtottam 5 évig, és mivel az összbenyomásom a DPF-szűrőtől eltekintve pozitív volt, 2011 elején – amikor kijött az aktuális GH sorozat faceliftje – becseréltem erre a kocsira.

Hogy megérte-e ezt a modellt választani? Abszolút, még sosem tartottam meg autót ennyi ideig, de egészen egyszerűen semmi nem szólt amellett, hogy lecseréljem ebben a 7 évben. Zokszó nélkül tette a dolgát, sosem hagyott cserben és a kopó-fogyó alkatrészeken kívül semmit sem kért – ráadásul nagyon szépen öregszik, nyoma sincs benne annak a nyúlosságnak, amit például egy-két autómnál már 3-4 éves korban érezni lehetett. De a családunk tovább bővült, így kinőttük és most mennie kell. Sajnos a Mazda nem kínál valódi hétszemélyest (a 18 milliós CX-9-ről most ne beszéljünk, ez nagyon el lett árazva), ráadásul elegem van a sok szépből, a sok jóból, úgyhogy vissza a franciákhoz.

Na de vissza a Mazdára. Az előző hatosból átülve elsőre spórolósnak tűnt a dolog: több kemény műanyag a puha felületek helyett (pl. a műszerfal teteje a vezető oldalán), olcsóbbnak tűnő anyagok – például a váltógomb bőrözése 130 ezernél teljesen szétment, de a bőrkormány is kezdett kopni, úgyhogy újra kellett bőröztetnem az egészet. Viszont a belseje szebben öregszik, egyedül a kormányon a tempomat gomb kopott ki egy kicsit.

Ami ég és föld az a régi (2.0) és az új (2.2) motor. Hiába kevesebb lóerő (143 helyett 129), nem érezni sokkal gyengébbnek, a járása viszont ezerszer kulturáltabb és hallhatóan sokkal csendesebb. És akkor ne beszéljünk a fogyasztásról – a régivel 7-7 1/2 liter körül jártam, ezzel a hat liter környéke becélozható, de dinamikus országúti tempóban az 5,6 is hozható – ez már ezer km egy tankkal.

Ugyan városban ezt és az előző Mazdát is alig használtam, az előző DPF-szűrője már 150 ezer körül elkezdte megadni magát (kényszerregenerálások, szűrőmosás), itt még lekopogom, hogy semmi semi volt. A motor még ritkán regenerálja a szűrőt, szinte észrevétlenül (az aktuális fogyasztásmérőt figyelve vehető csak észre a dolog). Sem a kettőstömegűvel, sem a befecskendező elemekkel nem volt még problémám – Mazda Mester szerint ennél a 2,2-es motornál a gyári kettőstömegű akár 3-400 ezer kilométert is elfuthat gond nélkül. A biztonság kedvéért azonban az utóbbi években beszűkítettem az olajcsere-intervallumot (20 helyett 13-16 ezer), illetve Mazda Mester kifejezett ajánlására néha kap egy DPF-tisztító adalékot a tankba.

Ami szeretek benne:
– Rendkívül kulturált és csendes motor: volt aki benzinesnek hitte bent ülve
– Csodálatos kézi váltó
– Síkba dönthető ülések

Amit nem szeretek benne:
– Kemény kuplung (Mazda sajátosság)
– Izzócsere (bőr nem marad a kézen)
– Már néhány ezer km után csikorgó fékek (gyárilag és utána is)

Ha megtartanám, akkor:
– Ugyan rozsdát még nem láttam, azért adnék egy korrózióvédelmet neki
– Az olajcsere intervallumát tovább szűkíteném.
– Továbbra sem használnám városban.

Ezt betartva jó eséllyel még legalább 1-200 ezret biztosan elfutna a kocsi, és még azt sem tartom lehetetlennek, hogy ezalatt a drágább dolgokat (porlasztók, kettős tömegű, nagy nyomású elemek) is meg lehetne úszni.

Még egy apróság: a nyestek szeretik a motortér zajszigetelését: amikor két hetes volt a kocsi, Hévízen megrágták. Úgyhogy ha ilyen helyen parkolsz, akkor nyestriasztó bele.

Szervízek: nem igazán van tapasztalatom velük, mert a kopó-fogyó alkatrészeken kívül nagyobb szerelni való nem volt a kocsival, ezért megelőlegeztem a magas pontot.

Hibalista

- 99 ezernél elment a szervórásegítés a jobb irányban: szervocsere garanciában.140 ezer: a napszemüvegtartó a kezemben maradt - 208 ezernél kimozdult a vezetőoldali ülés: az ülés rögzítése elég gyenge, rendes anyák helyett egyszerű ráfeszített O-gyűrűk tartják (súlycsökkentés?), amiknek nem tetszett az én 100 kg-om. A kárpitos hegesztéssel orvosolta a problémát, pár ezer forintot kért. - Ezen felül csak kopó-fogyó alkatrészek (fékbetét, tárcsa, kerékcsapágy)

Ide hordtam szervizbe

Mazda Mirai XI.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Mazda Mester XIII.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2010
Kényelem (8) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 214000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Mazda6 2.0 CD TE (GG) Következő autója? Espace V 225 tce
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 6 2008 (2008)

További ítéletek (44 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Yakuza jo gyereknek álcázva

6 2,5 gta sportkombi - 2008
1999.11.30 5000   4,5

12 év, 650.000 km 4 db Mazda6 volánja mögött

6 2.2 D - 2010
2015.02.08 180000   5,0

2.Énergiekus családi autó dráááágaaasszááááágoooooom

6 2,2 CD TE Plus 163LE - 2009
2018.11.28 51550   -

A japán válogatott középpályása

6 2.2 CD TE Plusz 163 LE - 2009
2012.12.11 60000   -

A szerelemautó

6 2.0i te plus - 2008
1999.11.30 5000   -

A szerelemautó 2.

6 2.0i TE plusz - 2008
2010.06.08 50000   4,0

A szépség diadala a józan ész felett, avagy XX századi vas

6 2.0 CD TE - 2008
2010.02.11 33000   3,0

Autókat Japánban gyártanak

6 Sportkombi 2.2 CD TE Plus - 2011
2012.12.18 15000   3,0

Az álomautóm

6 2.0 benzint TE Plus - 2008
2014.01.16 95000   4,0

Az általam elérhető Lexus

6 2.0 TE - 2008
2009.03.07 1000   -

Azt,ami MAZDA! szeretni lehet...!

6 MAZDA 6 SPORT 2.0 CD GTA /dízel 140 LE - 2008
2012.12.30 91000   3,5

Azért ez sem tökéletes

6 GTA Sportkombi CD 140 - 2008
2010.03.24 34000   5,0

Báránybőrbe bújt farkas

6 2.2 CDVi Sportkombi - 2009
2009.04.22 2500   4,0

Drága mulatság olcsó munkaeszköz

6 1.8 - 2008
2008.07.19 8800   2,3

Dögös sportkombi

6 2.2 CD 129 TE Plus - 2011
2012.02.19 5500   -
1 | 2 | 3

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)