Báránybőrbe bújt farkas
Szöveges ítélet
Alapvetően az Audi A4 Avant, a BMW Touring, a Honda Accord Tourer és a Mazda 6 Sportbreak között ingadoztam. Végül a tesztvezetések után a számomra ár-érték arányban legmegfelelőbb Mazda6 mellett döntöttem, a 163 lovas új dízellel. Ez még a legmagasabb felszereltséggel (itt Luxemburgban Sport Sap-nak hívják) is 10.000 euróval olcsóbban jött ki mint egy közepesen telepakolt Audi.
Az autó kinézete nagyon sportos, a gyöngyház fehér szín a sötétített üvegekkel, 18-as felnikkel, alu pedálokkal, spoilerekkel még most is megdobogtatja a szívem.
Korábban csak benzines autót vezettem így elég szokatlan a remegés, amit alapjáratnál a kuplungon és a váltókaron érezni.
A motor hangja elég traktoros (morgós) a gyorsításokkor, de ebből a nagyon jó hangszigetelés miatt nem sokat hallani az utastérben.
A 360 nm nyomaték tökéletesen elegendő, 2000-es fordulattól úgy lő ki az autó mint a puskagolyó, bár ezt a turbólyuk dolgot még szoknom kell.
Az átlagfogyasztás az első 800km-en 7,4 liter körül alakult, most 6,5-7 liter között mozog, de mentem már vele 6 literes átlagot is tartós tempomattal autópályán.
Összességében az autó nagyon csendes, nincsenek belső zörejek csak nagyobb tempónál van némi szél- és gördülési zaj, bár utóbbi részben az erősen peres guminak is köszönhető.
A futómű kemény és a 18-as felnik miatt nagyon vigyázni kell az úthibákkal (már nyugat-Európa útjai sem a régiek) és a fekvőrendőrökkel, viszont a kanyarokban meg se moccan, mintha sínen vezetnék.
Nekem kimondottan tetszik a narancs-kék világítású műszerfal, kényelmesek a bőrülések, kézre esik és jól kapcsolható a váltó, továbbá a Bose hi-fi is szépen szól.
Hogy negatívumokat is mondjak:
- a belső visszapillantó tükör sokat kitakar a látótérből, ami már eleve nem túl nagy a vaskos A oszlopok miatt,
- a CD-k váltása csak a kormányról lehetséges, és sok más adatot is csak a kormányon lévő gombokkal lehet elővarázsolni,
- nincs külön idő kijelzés,
- a navigációs szoftver elavult és még mindig nincs benne kelet-Európa,
- a tolatóradar elöl és hátul is túl érzékeny, elég idegesítő, amikor piros lámpánál pityeg, ha szerinte közel állok az előttem lévőhöz (az asszony szerint tényleg közel állok :-)),
- ajtók nem záródnak automatikusan elinduláskor,
- gagyi, fautánzatú, karcolódó műanyag betét fut végig a konzol alsó peremén és a két első ülés között, amin minden ujjlenyomat meglátszik.
Sajnos volt egy villám látogatásom is a szervizben, mivel a bal hátsó lámpa számomra érthetetlen módon kilazult (valószínűleg a rázkódástól) és lógott kifele a karosszériából. Szerencsére ezt soron kívül pár perc alatt orvosolták.
Hibalista
- Fentebb említett hátsó lámpa gariban javítva.
Ide hordtam szervizbe
Mazda Pirsch Luxembourg
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 2500 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Corolla 1.6 vvt | Következő autója? | előbb ezt amortizáljam le |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
