Azért ez sem tökéletes
Szöveges ítélet
Céges autót kellett választanom 8 mFt-ig, ezt tűnt a legjobb alternatívának ár/érték arányban. Előtte egy mondeo kombi volt, szintén olajos, fullos. Ez is kombi, ez is olajos, ugyanakkora motorral, kb ugyanolyan lóerővel, és GTA felszereltséggel. Vicces volt azért, hogy GTA felszereltség ide vagy oda, még külön kellett (volna) fizetni az első/hátsó radarért, persze ajándékba odaadták.
Az autó jó, hiszen új is, meg mazda is, DE. Közel sem tökéletes a gép, és bosszantó, hogy olyan apróságok miatt, amik filléres dolgok, mégpedig:
A távirányítóról nem lehet külön csak a csomagtartót nyitni. Ez egy kombinál akkora amatőr hiba, hogy akárhányszor eszembe jut, csak dühöngeni tudok. Ebből eredően, ha az autót be akarom zárni úgy, hogy a csomagtartó nyitva van, nem engedi. Apró, de különösen bosszantó hiba. Valahogy nem jutott az eszükbe, hogy kombi=sok csomag, ergo sok pakolás? Közben meg az autó tárva-nyitva, bárki benyúlhat...
Belül nincs a központi zárnak gombja, amivel menet közben magamra tudom zárni az ajtót. Csak a kilincsnél lévő pöcökkel lehet. Viszont ha megállás után meghúzom a kilincset, nem old a zár. Azaz a pöcköt kell kipiszkálni. Ez is olyan - szerintem - semmibe sem kerülő figyelmesség, amit már a mondeo is tudott. Bosszantó, na.
Még furcsaság (nem hiba), hogy a tompított fényszórót nem lehet kikapcsolni. Akár automatán van, akár "off" álláson, folyamatosan ég.
És a fogyasztás... úristen. Remélem tényleg csökken, de először nem hittem a BC-nek, ami folyamatosan 10-10.5 körüli értékeket mutatott. Aztán a következő tankolásnál számolás: 10.7. Mentem, mentem, valamennyit csökkent; tankolás, számolás: 9.5. Szervizben mondták, hogy kb 5000 km körül majd beáll (mitől???? micsoda???), hát még várok, most olyan 8.5-8.9 körül fogyaszt. Botrányos, a mondeo városban, akármennyire tapostam sem evett 7.5-nél többet, vegyesben 6.5 körül jártam vele, tartós pályázásnál lement 6.0 alá.
Ennyi mondjuk az összes, a gázolajat úgyis a cég fizeti. Ezen felül szerintem a legjobb választás volt a középkategóriás (nem prémium) autók közül. Az új accord csalódás, a passat egy vicc (igénytelen, hangos fapad sokmilláért), az avensis kifutó, öregecske modell, az új mondeo meg nekem kissé kaotikus dizájnilag.
Kívülről nagyon eltalálták, főleg a kombit, a gta spoiler csomaggal, színtelen hátsó lámpákkal, 18-as kerekekkel meg még nagyobbat üt. Belülről is nagyon kényelmes, számtalan állítási lehetőséggel, pofás műszerfallal. És ami - nekem - nagyon fontos: csendes. Baromi csendes és nyugodt autó. A Bose hifi szépen szól, jó ötlet a 6cd-s, mp3-as fejegység, meg a külső bemenet az mp3 lejátszónak. Mondjuk tehettek volna inkább usb bemenetet, nem sima jack-et, de nem kell telhetetlennek lenni.
Teljesítményre semmi különös, 2000 alatt semmi, aztán elkezd gyorsulni, de nem olyan hűűdenagyon. A DPF miatt egyébként is érdemes néha kipörgetni, de szereti is. Ami nagyon meglepő, az a hangja, főleg a mondeo, meg a passat után. Semmi dízel, fémes kerregés, inkább mélyen dörmög. Mintha valami sportkipufogós nagyköbcentis benzines lenne. De ez a hang is csak 2000 felett kezd finoman beszűrődni, alatta síri csend. Vibráció meg aztán tényleg nuku. 180-nál pörög 3000-et, 205 fölé meg egyszerűen nem enged, pedig még bírná. A tempomat király, okos, nem gyorsít-lassít feleslegesen, csak ha muszáj. Autópályán nem is kell a gázhoz/fékhez nyúlni, csak néha "cancel" meg "resume". És ami a mondeo-hoz képest (és az újhoz képest is!) ergonómiailag szuper, hogy ezek a kezelőszervek nem a kormány alól lógnak ki, leverve az ember térdét, hanem a kormányon vannak.
A klímája álom, másodpercek alatt, huzatmentesen (!) kihűti a kasznit. Az félbőr ülés kényelmes, hosszú távon is, és nem tapadok hozzá. A kormánynak meg különösen jó tapintása van.
Ennyi eddig, aztán majd tízezernél update.
Update 15 000 km után:
Továbbra is hibátlan, egyre inkább szeretem. Túl egy ausztriai síelésen, illetve pár kisebb-nagyobb túrán biztosan állíthatom, hogy tökéletes utazóautó. 4 felnőttel is kényelmes, többszáz km letudható megállás és nyavajgás nélkül, max a pisi-cigi igény miatt kell megállni.
Fullra pakolva + tetőbox + 4 fővel is gond nélkül lépeget, 150-es folyamatos utazónál 8,3-as átlag jött ki 1200 km alatt, persze 90% autópálya. Egyébként a városi fogyasztása nem változott, nyugodtabb tempónál 8-8,5. Ha autópályán az ember meg tudja állni, hogy 130-as tempomattal gurulgat, 7 körül eszik (box nélkül). A 170-180-as utazót is simán kezeli, csendesen, rezzenéstelenül, kellő tartalékkal egy-egy kigyorsításhoz, de olyankor már a 9 litert kerülgeti, és inkább felülről.
Még mindig meg tud lepni azzal, mennyire stabil, és csendes gép nagy tempónál is.
Igazából bajom továbbra is csak azzal van, hogy nem átgondolt kombi ez, mivel a korábban leírtakon kívül még az is elég bosszantó, hogy a csomagtartó ajtaját végig emelni kell, ráadásul nem is kis erővel. Francért nem lehetett olyan gázrugót (vagy miazisten az a cucc) betenni, ami mondjuk középállástól már magától felemeli?
Egyébként a fórumon olvasottakkal szemben, bár sokat használom városban, eddig a dpf-el semmi gondom nem volt, igazából észre sem veszem.
Update 34 000 km után:
Az autót visszaadtam, aztán átnyergeltem a prémium kategóriára. Ezalatt a kb 2 év és 34 000 km alatt semmi baja nem volt a gépnek.
Hibalista
- 34 000 km-el adtam vissza, ezalatt semmi, csak karosszéria javítás volt (1 jobbkéz meg nem adása, egyszer meg egy mélygarázsban elnéztem egy oszlopot)
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 34000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Mondeo kombi ghia tdci | Következő autója? | 320 xdrive touring |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |
