Az álomautóm
Szöveges ítélet
Jelenleg is ezt használom. Régóta 6-ost akartam, a Xedos 6 után márkahű lettem
Remélem ezzel is úgy járok mint a régivel, ha odafigyelek rá, nem lesz vele nagy gond. Nem tetszett benne, hogy ez az autó konkrétan bár magyarországi márkakereskedésben lett újonnan vásárolva, eredetileg osztrák piacra szánták, és ezért gyújtásra kapcsolt a tompított. Hiába az auto és off állása a kapcsolónak, ezekben is mindig világított a tompított. Világítás modul cserélve most már úgy működik, ahogyan a kapcsolón is van. 60 eFt volt.
A TE Plus felszereltségben bixenonon és Bose hifi van. Ehhez a felszereltséghez gyárilag nincs pótkerék, csak defektjavító készlet. Minden szervizben azzal hülyítik az embert, hogy a mélynyomó miatt nem lehet berakni a pótkereket. Baromság, és szerintem a Mazda csak pofátlanul megspórolta autónként egy kerék árát. Elfér a a csomagtartó alatt a teljes értékű pótkerék, és belefér a kerékbe a mélynyomó. Én azért így nyugodtabban közlekedek vele.
Erős jó gép, de ha nyomod neki 2 l-es benzines lévén zabál is. 2-esben 80-nál 55 litert. ;)
Pályán 6-ban 120-nál 7,3; 130-nál 7,8; 140-nél 8,7.
Ezt mértem is.
Elegáns, szép autó, belül sportos és kényelmes. Ferdehátú és jó nagy a csomagtartója. Egy 10 W-os béna világítás van a csomagtartóban, amivel csak a bőröndöt találod meg max, de ha valamit hátul keresel, akkor zseblámpa kell. Tettem fel a kalaptartó aljára 2x1m ledszalagot. Szuper világítása lett így a csomagtérnek. Mindenkinek ajánlom.
Rekeszek könyöklők kényelmesek. Ott vannak ahol kell.
Tempomat jól működik.
Az eladó meg volt elégedve azzal a szervizzel, ahova ő hordta. Új kora óta van egy hibajelensége, hogy hidegen kb. minden 10. indításnál nem 2000-es fordulatról indult, hanem 2500-ról, de csak akkor, ha indítás után azonnal indulok vele. Mostanra kitapasztaltam, hogy hidegindításkor várni kell 3-5 mp-et, és amikor már engedi vissza a fordulatszámot, akkor lehet vele indulni.
Bluetooth van benne, de nem szeretem. Valaki panaszkodik rá, hogy nem érti mit beszélek, valaki azt mondja teljesen jó. Telefonkönyvet csak elvileg lehet feltölteni, de gyakorlatilag nem. Tehát ha hív valaki, akkor látom a számát, de nem tudom ki az, valamint ha én akarok hívni, akkor elő kell venni a telefont, ami szabálytalan.
Esőszenzor először nem tetszett, ma már megszoktam, és igenis tetszik.
Bose hifi szuperül szól. Én amúgy is imádom a zenét, de ez a mélynyomó rengeteget dob a hangzáson.
Ablakemelők finoman állíthatók. Hátul is teljesen lemennek az ablakok.
Hülye mazdaság, hogy a gyerekzárral az anyósülésen utazó feleségemet is letiltom az ablak szabályozásáról. Távirányítóval való nyitás/záráskor is le/fel vezérelhetőek az ablakok (egyszerre mind a 4).
A csomagtartó nem motoros, és a motorházető is sima manuális kitámasztó karos. Ennél a kategóriánál szerintem gáz, főleg, hogy még az új modelleknél is így van.
Elég soká jöttem rá, hogy ha kiszáll egy utas, és ki akarja venni a csomagját a csomagtartóból, akkor azt addig nem engedi felnyitni, amíg be nem húzom a kéziféket, vagy le nem állítom a motort. Ez nem rossz dolog, csak a kézikönyvbe megemlíthették volna, mert volt olyan utasom, aki már majdnem felfeszítette a csomagtartót.
Xenon szuperül világít. Rakattam fel DRL-t, mert olvastam, hogy idővel károsodik a foncsor. Ez a Xedosomnál így volt, és nem egyszerű javíttatni.
Igazi komoly baja nem volt, és remélem nem is lesz. Olajfogyasztása nulla.
Hibalista
- Első kerékcsavarnál letört egy csavar. 2,2 eFt a csavar, 4 eFt a munkadíj. - Akksi 5,5 évesen tönkrement. Az előírt teljesítményű 26 eFt-ba került (Varta). - - Vezető oldali ülésnél egy ideig a biztosító gyűrűk potyogtak. Ezt kicseréltem erősebbre, és többet is raktam fel rá. Ezután nem sokkal egy helyen az ülés hegesztése eltört. Meg lett hegesztve. Kb. 1,5 éve jó. Nyikorgott az ülés, WD40 megoldotta. - - 96 ekm-nél elkopott az első gyári fékbetét. - - Egy ideig esőben szórakozott a tolatóradar. Beázik valamelyik fej, de nem lehet kideríteni, melyik. Természetesen a gyári szerviz sem tudta kideríteni. Gyári Mazda tolatóradar van benne, csak nem volt benne az eredeti felszereltségben, hanem utólag rakták bele. Mostanra már teljesen kikötöttem. Kár volt utólag belerakatni. - - 144 ekm-nél a jobb első gömbcsuklót cserélni kellett. 10 eFt az alkatrész, egy barátom cserélte. - - Ülés alatti csatik kilazulnak, az érintkező lábakat kell újrafeszíteni néha, különben villog a légzsák visszajelzés a műszerfalon. - - 155 ekm: Jobb hátsó biztonsági öv érzékelője elromlott, mindig bekapcsoltnak jelzi. Csomagtartó gomb zárlatos. Magától kinyílik.
Ide hordtam szervizbe
Szegedi Mazda márkaszerviz. Rendesek, segítőkészek.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
A szomszédom.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 49000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 95000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Xedos 6 1.6 benzin | Következő autója? | 6 2,5 benzin |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
