Álomautó:MAZDA6 330 Nm
Szöveges ítélet
Hát, hogy is kezdődőtt? Már 2007 őszén láttam néhány fényképet Róla( muszály nagy betűvel írom). Leírhatatlan volt az érzés!
Oldalról lágyan ívelő vonalak, dinamikus forma, előlről némi sportosságot, már-már agresszivitást sugárzó ívelt lámpák és kidomborodó karosszériai a kerékíveknek megfelelően. Hátul mintha elfogyott volna a tervezők fantáziája, de az összkép így is brilliáns. Többen írták, de valóban így van: jelenleg ez a Mazda6 a kategória legszebb autója. Persze mit ér külcsin "belbecs" nélkül? Ennél az autónál ezzel sincs gond.
Érdemes végignézni az német ADAC hibastatisztikákat. Bár a németek roppant mód utálják a japán autókat, azonban számok előtt nekik is fejet kell hajtaniuk. Szinte minden évben és kategóriában a legjobbak között ott van a Mazda vagy valamelyik másik szigetországi gyár(Honda, Toyota, Nissan). Persze a németek is nagyon tudnak autót csinálni, na de milyen áron. A hasonló méretű és felszereltségű BMW, Audi 3-5 M-val beljebb van( igaz ez már egy másik kategória nem sokkal jobb használati értékkel).
Na de vissza a 6-oshoz! A nagy dilemma számomra az volt, hogy a benzines vagy dizelmotoros változatot válasszam. Szerencsémre mindkét kisebb benzinest és az egyetlen dizelt is ki tudtam próbálni, ami el is döntötte a kérdést.
A bezinesek nagyon kifinomult, halk járású gépek, de sajnos még a 2 l-es sem rendelkezik megfelelő dinamikával ehhez az autóhoz( a 2,5 l-t nem próbáltam, az biztos meggyőzőbb, de a fogyasztása miatt nem jöhetett szóba).
A dízel 140 LE-je első hallásra nem tűnik soknak, hiszen a benzines is tud ennyit, sőt! Viszont a nyomaték!! Az brutális! 330 Nm, ami 2000-es fordulattól rendelkezésre áll és már úgy 1600-1800-as fordulattól terhelhető a gép. A hangja pedig, mint egy macska dorombolása, ami főleg 1-es és 2-es fokozatban észlelhető, magasabb tartományokban dizelt meghazudtolóan kultúrált járású. Még mielőtt úgy tűnne, hogy egy sebesség és lóerő imádó suhanc lennék, megjegyzem, hogy 20 éve vezetek és kb. 400 ezer km-t hagytam magam mögött. De nagyon imádom azt, ha rálépek a gázra és történik valami.
Az autó beltere nagyon jól eltalált, esztétikus, de összeségében egyszerű, pratikus. Talán lehetne több rekesz, pakolóhely, főleg hátul, mivel ott még az ajtózsebek is hiányoznak. A fekete kárpit elegáns, de minden apró kosz azonnal meglátszik rajta( mást meg nem lehet választani). Számomra mindenképp az ötajtós tűnt jó választásnak. A csomagtér igen jól pakolható a kihasználtság átlagon felüli. Négyszemélyes családunk nyári nyaralása gond nélkül megoldható volt( bár tudjuk, hogy nincs akkora autó, amit egy gondos feleség nem tudna sok-sok felesleges holmival telegyömködni).
Az autó fogyasztása teljesítményéhez képest szerintem nagyon jó. Vegyesbe nekem 6,8 l/100 km. De mint írtam szeretek dinamikusan gyorsítani és az autó tudását kihasználva vezetni a magyar utak adta lehetőségek között.
A teszt kedvéért egyszer kipróbáltam kb. 200 km-es vegyes útszakaszon betartani a szabályokat( lakott területen nem több, mint 60 km/h, kívül nem több, mint 100 km/h) + kíméletes gyorsítás.A fogyasztás írd és mondd:5,6 l/100 km. Persze ezt az autót nem ehhez, hanem a zoom-zoom érzést adó vezetési élményhez tervezték és ezt maximálisan nyújtja is.
A további tapasztalatokról később.
Hibalista
- semmi javítást igénylő nem volt
- ha kifelejtettem volna ez egy MAZDA
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 7800 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | nissan, peugeot | Következő autója? | made in Japan |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.5/10) |
