12 év, 650.000 km 4 db Mazda6 volánja mögött
Szöveges ítélet
Az elmúlt 12 évben 4 db Mazda6-osom volt (cégautó), mindegyiket átlagosan kb. 150.000-180.000 km-t használtam. Mindegyik dízel volt, különböző karosszéria típussal.
Végletekig megbízható, szemrevaló, de mégis puritán, kevéssé hivalkodó autónak tartom a típust. Igazából benzinmotorral a legjobb megvenni, de esetemben, évi 50.000 km futásnál, "sajnos" a dízel a racionálisabb választás. A dízellel sem volt sosem komolyabb műszaki problémám, alapvetően kulturáltan jár, de idővel azért egyre hangosabb, egyre morgósabb, és a vibrációk is intenzívebbek. Tempós, előzgetős alapvetően hosszútávokon történő autózással (60% autópálya, 30% országút, 10% város) 7 liter körül evett a 2.2 129 lovas dízel, amikor próbálgattam nagyon spórolósan menni vele, akkor is 6,2-6,3 lett a fogyasztás, tehát inkább nem kínoztam magam, mert jó vele tempósan menni. Szerettem a hatosokat, de a legújabb hihetetlenül gyönyörű SkyActiv modell belül olyan kicsi lett, hogy a fejem a tetőkárpitot súrolja, így 12 év hűség és problémamentes év után német autót választottam.
Kiemelkedő jó tulajdonságként az alábbiakat említeném:
- számomra tetszetős külső
- letisztult, logikus, nem túlkomplikált, hosszútávon is megbízhatóan működő műszaki részletmegoldások
- élvezetes vezethetőség, kiváló kanyarodási képesség, közvetlen direkt kormányzás,
- alapvetően kulturált, csendes, nyomatékos, és teljesen hibamentes dízelmotor (két olajcsere között sosem kellett olajat utánatöltenem)
- kiváló, még 150.000 km-nél is könnyű járású, pontos váltó
- abszolút megbízhatóság, elektronikával nulla hiba, 150.000 km-nél sem zörgött sosem, sosem robbantam le vele
Negatívumok:
- kemény rugózás, ami bizonyos úthibáknál mindig átütött, és alapvetően rázott (ez hosszútávon az ember idegeire megy Budapesten és a szar magyar utakon, és bizony idővel inkább kicsit több komfortot kíván az ember, akár a kanyarodási képességek kárára)
- fékek már 10.000 km után, néhány erősebb fékezés után (autópályán)finoman, aztán egyre jobban el kezdenek rázni (kormányremegés bizonyos fékerőnél és sebességnél fékezéskor), ezt rengeteg variációval próbáltam orvosolni (más fékpofák, prémium féktárcsák), de igazán jó sose lett (ez a hiba minden hatosomnál jelen volt)
- 1500-1600-as fordulatszám alatt gyorsításkor beremeg a motor és csak e felett gyorsul beremegés nélkül, ezért városban, nagy forgalomban vagy dugóban nem kellemes vele autózni, sokszor 1-be vagy 2-be kell váltani, ahol egy benzines eggyel magasabb fokozatban is elmegy
- halogén fényszórók fényereje, terítése gyenge, emelt fényerejű Osram izzókkal sokkal jobb a helyzet, de ezek 5-6 hónapot bírnak csak ki
- gyári alaprádió (nem a Bose) rádióvétele gyenge és recsegős, amikor a többi autóban még vígan szól az adó, itt más erősen recseg,
- futómű hangszigetelése gyatra, esős úton téli gumival kifejezetten kisautós zajok jönnek be az utastérbe, de minden felverődő kavicsot is hallani, ez azért kicsit méltatlan ehhez a kategóriához
- gyári, 215/50/17-es gumikkal szeret elmászkálni az autó a nyomvályúkon és az egyenesfutás se tökéletes, az út oldallejtése is elég ahhoz, hogy a lejtés irányába kormányozza magát az autó, ezért folyamatos ellentartás szükséges (ez is mindegyik hatosomnál így volt)
- városban parkolásnál kicsit kevés talán a kormányszervó,
Alapvetően azért nagyon szerettem, de mostanra (50)talán kiöregedtem egy kicsit belőle és a fenti tapasztalatok okán, szégyen szemre :-), most egy kicsit csendesebb, komfortosabb, tágasabb, nagypapásabb autót választottam. Ha a Mazda újból olyan hatost gyárt majd, amibe a 195 centimmel kényelmesen elférek (és mögém a 2 ugyanekkora fiam is), azaz az optika oltárán nem áldozzák be ennyire a praktikumot és a helykínálatot, akkor lesz még nekem mazdám :-)
Hibalista
- első féktárcsák hamar el kezdenek ütni, vagy cserélgeti az ember 30-40ezrenként, vagy beletörődik, és kerüli azt a fékerőt, ahol legjobban jelentkezik a jelenség, azaz a kormányremegés (az összes Mazda6-osomnál ilyen volt a fék) - jobb első kerékcsapágy: 150.000 km-nél csere (csoda, hogy ennyit bírt ezeken a rossz utakon) - bal oldalon az alsó lengőkart kellett cserélni, mert a gömbfejet (?) védő gumi harang lyukas volt (bement a kosz és nyekergett). -
Ide hordtam szervizbe
Szakszervíz: Mazda Mirai, alapvetően korrektek, de persze nagyon drágák, szerncsére szinte csak olajcserére kellett mennem hozzájuk
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Mazda Mester:korrekt, lelkiismeretes jó szakember, normális áron dolgozik, de nehéz időpontot kapni nála (2 hét várakozás minimum),
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 180000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 6 2.0D | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
