VEDD MEG EZ MÉG JAPÁNBAN KÉSZÜLT.
Szöveges ítélet
A miénk egy jól felszerelt, facelift előtti dízel hatos. Részecskeszűrő még gyárilag nincs benne, ez szempont is volt a vételnél, 136ló 310Newton 3500-nál leadva, egyszóval pörgős kis dízel. 2016-ban került hozzánk, 172.000 km-el kértem, mert el is kell majd adni valamikor ;) . Harmadik gazdája vagyok, xenon, félbőr, digitklíma, elektromos sofőrülés, BOSE zene, kipörgésgátló, fékasszisztens, tempomat, navi(ami semmit nem ér itthon) stb, egyszóval minden benne van, ami a magamfajtának kellhet egy hosszú út során, mivel jellemzően egy beindítással 2-300 km-ert megyek egyhuzamban.
Összességében el kell mondanom, hogy egy nagyon szerethető, jól felépített, precíz és igényes autó, amivel haladni is lehet, és még gyönyörű is cserébe. Ha rendben van. :D
DE.
A hibalistán látszik, hogy nagyrészt kopó alkatrészek lettek cserélve rajta, alapvetően nagyon megbízható, ha 3 kerékkel is, de elvisz bárhová( a DPF-es változatról már nem mondható el ez, eltömődik és a gázolaj keveredik az olajjal, így főtengelytörés és hajtókarcsapágy gondokat okoz. Nyami).
Mivel az alkatrészárak elég drágának mondhatóak, ezért keresnem kellett egy korrekt szervizt, szerencsére találtam is a Mazda 6 Club csoportban facebookon, így már nem volt annyira húzós a javítás árban.
Különösebb gondom nincs is vele, csak a rohadás, fogyasztást sosem mértem, csak a comp alapján saccolgattam, 6-7 liter között van tempótól függően.
Talán mindent leírtam róla, ami eszembe juthatott, Összességében meg lehet venni ezt az autót, de annyit minimum rá fog költeni a leendő tulaj az első évben, mint a vételára, azzal illik számolni. De utána rendben van 5 évig legalább, és mégsem egy Opel vagy Skoda na, nem megbántva a két említett márkát.
Ja a váltóját szeretem a legjobban, ilyen precíz váltót ritkán érez az ember, pláne, hogy a városban egy mk1 focussal járok.. Hát vannak különbségek :D . Az áttételek is el vannak találva, 130-as autópályatempónál forog 2500-at, elrúgva neki 180-ig még egész jól húz is a kétliteres motorhoz képest, legalábbis apósom 6-as Passatjához viszonyítva(kb ugyanaz a teljesítmény, de automata).
Igazából a Mazdásokról is elmondható, hogy összetartóak, jó a közösség, ami külön plusz pont, bár a nyáripapucs-pancsiztunk-4litertfogyasztazenyém posztokkal kivan a tököm már kicsit őszintén szólva, bár lehet csak öreg vagyok már. :)
Szóval, ha bizonytalan vagy: VEDD MEG EZ MÉG JAPÁNBAN KÉSZÜLT.
Hibalista
- 180.000 km - bontott kettőstömegű+új kuplungszett csere(LUK): 160.000 Ft - 190.000 km - első-hátsó féktárcsák+betétek csere(ATE): 90.000 Ft - 192.000 km - VTC solenoid (P2009 hibakódot ad):8.000 Ft (magamnak kicseréltem) - 220.000 km - Komplett vezérlés+Szíjak+SCV szelep csere: 130.000 Ft - 222.000 km - Lakatolás(2 küszöb+ 2 hátsó ív) és műszaki vizsga: 225.000 Ft - - 222.000 km - generátor szabadonfutó hangos már, lámpák alatti testpont korrodált, valamint a jobbos axiálcsukló lóg. - Most lesznek megcsináltatva
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 172000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Avensis mk1 2.0benzin | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.3/10) |
