Understatement
Szöveges ítélet
Pár hónapja vásároltam . megbízható és erős sportlimuzint szerettem volna venni. Alapból nem érdekeltek a prémiumnak mondott és állítólag igen nagy preztízsnek tartott német márkák. Több tipust kipróbáltam , fontos volt az erő mellett a legalább elvislhető komfort is. Nagyon sok ilyen tulajdonságú autónál igen nagy kompromisszumra vagy kötelezve a komfort terén. Volt nálam Saab 9.3 2.8 turbo Aero , OPC Vectra , Mondeo St 220 , Alfa 159 3.2 stb., de sehol nem éreztem , hogy ez az én autóm. Valami mindenhol hiányzott ( szegényes felszereltség , agyrázkódásnak kitett futómű , első kerékhajtás stb. ) . Így jutottam el egy barátom révén az MPS-hez. Első látásra kiccsit önizalomhiányban szenvedett , de higgyék el ez csak az első benyomás. Rengeteg dolgot imádok benne : majdnem tökéletes felszereltség ( mot. mem. fűthetó bőr , AWD , xenon , navi . 18 "felni ) , tipikus felűnésmentesség , tágas belső , klasszikus sedan forma. Egy-két apróság hiányzik : nincs tolatóradar , a felsorolt szérián kívűl csak metál szín kérhető , nincs kombi kivitel ( két gyerkőccel hasznos lenne , de sebaj lehet nagy túradobozokat kapni ). Itt be is fejezném a hibák sorát , talán még a nehéz jobb lábbal járó fogyasztást említhetném , de másrészről nem is sok a 11.5L egy 260 lóerős 4 kerék meghajásos 1600 kg-os autótol. Ami viszont minden napot bearanyozza az a határtalan teljesítmény leadás , 380 nm kb 2800 ford.-tól 5500 -ig, és ezt a lehető legharmónikusabban teszi. Nem akartam kőkemény sportgépet , sokat megyek cégképviseletben , másrésztről a vállalat nem prefereálja a feltűnőséget. Nagyon jó érzés , hogy sokan nem is sejtik , hogy milyen teljesítménny birtkosai az MPS tulajok . Kb 2 hete jöttem haza Bécsből 160-al nyugodtan , tempomattal amikor egy kevésbé intelligens E 60-as BMW 530 D tulaj már kb Hegyeshalomtól villogva közlekedett , jelezve , hogy a belső sáv az övé. Gondolhatják , hogy csúnya alázás lett belőle , ami után én folytattam az utat a megszokott tempóban , de azért igen mosolyogva. Nem ezért vettem , bár néha jó érzés mások tudatlanságával visszaélni. Másrészről mindenkinek csak ajánlani tudom aki egy erős 4 kerék hajtásos , kényelmes , gazdagon felszerelt és baromi gyors autót szeretnének ami mellé nem muszáj más családi járgányt venni.
Update 2009.02.23. :
Közel 85e km levezetése óta még mindig imádom és nagy élvezettel ülök bele nap mint nap. Számomra ez a legnagyobb dicséret egy autónak , mert nem sikerült megunnom. A teljesítménye előtt a mai napig fejet hajtok , de néha már megfordult a fejembe a teljesítménynövelés gondolata. Persze kérdés , hogy minek , de az a legjobb érzés , hogy ha nem is megyek gyorsan , de megtehetném.
A 85e km szinte semmi nyomot nem hagyott rajta , szalonállapotban van, pedig céges autónak használom és sokat megyek vele. Kicsit féltem a szervízszámláktól , de nagyon pozítív a költségszintje. Érdekesség , hogy a megnövelt féktárcsák ellenére olcsóbb a márkaszervízi ára mint a sima 6-osokénak. Fogyasztása beállt 11-11,3 közé sok város mellett ami jó érték. Meghibásodás nulla.
Összefoglalva ez az eddigi legjobb autóm és nagy gondban leszek a cserénél.
Hibalista
- Semmi
Ide hordtam szervizbe
Mazda Mirai
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 85000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | Avensis 2.0 | Következő autója? | sok mindentől függ , de ezt is megtartom |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
