Totál zoom-zoom 2.3 GT.
Szöveges ítélet
El?zmények:
MERKUR-os Szamara után bukólámpás 323F következett. 6 évig használtuk, soha semmi baja nem volt, kin?ttük. Úgy gondoltuk ilyen szép autónk több nem lesz. Tévedtünk, mert ezután jött az ÁSZ, egy bordó XEDOS 6-os. Ezt is kb. 6 évig használtuk,ennek sem volt soha semmi hibája. (Amikor eladtuk, bontóban vettem egy h?t?rácsot, ami azóta lakásdíszként funkcionál.)Ezek után a design, a sportosság és a megbízhatóság miatt Mazdával akartam folytatni.
A kivárás:
A XEDOS formája annyira jól sikerült, hogy a formatervez?ket valószín?leg jól megérdemelt több éves szabadságra küldték, utána pedig valószín?leg pihentet? portaszolgálatba osztották be ?ket. Ezen id? alatt jöttek az unalmas 323as-ok és a 626os-ok. Vártam. Egyszer csak csodák-csodájára, helyesebben zoom-zoomra megjelent a 6-os. Hogy addig hol volt? Fogalmam sincs. Jött a 3-as, és az RX-8 is.
A választás:
A család nagysága miatt a 6-ost választottuk, ráadásul ? szemb?l nézve kissé hasonlít korábbi kedvencünkre. Benzines, 2.0 literes, ötajtós elhatározással irány a szalon. Próba. Hát igen, ez a következ?!! Az asszony(!) rábeszélésére kipróbáltam a 2.3GT-t is. Meglepetésemre elindulás után azonnal nyilvánvalóvá vált, hogy egy alapvet?en más autóban ülök. Ez már állat, arra gondoltam, hogy talán ez a zoom-zoom érzés.
Tapasztalatok:
1,2év és 23000km után 0,00 hibája volt az autónak, ami nem meglepetés. (A Német teszten ezt 100.000km-nél is tudta, ezért is lett a legmegbízhatóbb autó 2004-ben)
Amit viszont ezzel az autóval nem, vagy csak nehezen lehet megtenni az a ráér?s, öreguras vezetés. Egy napig direkt kipróbáltam. Tudja azt is. Nulla motorhang, nulla zaj, halk zene. Viszont nem erre való. Nagyon nehéz pl. egy meredek szerpentinen felfelé lassan menni, olyan élvezetes a kanyarstabilitása és az ereje, hogy nyomni kell. Autópályán is nehéz visszafogni, 180-ról még érezhet?en gyorsul és „nagyon rajta van az úton”. Mindezek mellett az sem baj, hogy két bringát mindenféle szerelgetés nélkül, könnyen be lehet tenni az 5. ajtón, az egy mozdulattal síkfelületbe lehajló hátsó ülésekre. Csak hab a tortán a gyári Bose HiFi, mélynyomóval és nemtudomhány hangszóróval.
Szóval érdemes volt kivárni, mert azt kaptam amit szerettem volna: design, sportosság és megbízhatóság. + zoom-zoom.
Nekem még az is tetszik, hogy kevés van bel?le,( mert ugye ázsiai) nem jön öt percenként szembe. Igaz az is tetszik, ha szembe jön, mert olyan szép…
Hibalista
- Hibái:
-
- Ha minden ablak fel van húzva, akkor az ajtók becsukásához nagyobb er? kell, mint az egy ilyen autótól elvárható lenne. ( Az élet nem könny?)
- A vezet? biztonsági övének becsatolásában nincs kompromisszum, amint megmozdul az autó, és nincs bekötve az öv, azonnal háborúzni kezd egy egyre s?r?bb és idegesít?bb sípoló hanggal. Jó sokáig bírja. Én kevésbé. Sokszor el?fordul, hogy csak át kell állni, stb. Szerintem 15-20km/h-ig indulás után még nincs erre szükség. Persze ?si magyar módszerrel ez is orvosolható.
- Ugyan ez a hang figyelmeztet az égve felejtett lámpákra is. Bezzeg a XEDOS ezt diszkrét giling-galangolással jelezte, kár volt ezen változtatni. ( Az élet nem könny?)
- Végezetül a legnagyobb fájdalom: a 6. sebesség. Biztos vagyok benne, hogy amikor elkészültek a 6-al Hirosimában, és azon kezdtek gondolkozni, hogy jó, jó, de ha ennyire jó az autó, mit csinálunk majd, ha eljön a facelift ideje? Mindenki csak a homlokát ráncolta. Ekkor találta ki valaki, - szerintem egy európai, pl. a Fordos résztulajdonostól- hogy adjuk ezt most 5 sebességes váltóval, és majd „akkor” betesszük a 6-ost a 6-osba. Six in the six. Ez tetszett a Japánoknak, mert a sex-re asszociáltak, és így is lett. És most (Genfi szalon) betették. Persze most megint gondban vannak, hogy három év múlva majd mit változtassanak? Tudtommal csak egy ötletük lehet: a „kétoldalas” klíma, amit egy ilyen autóba már eddig is nyugodtan betehettek volna. ( Az élet nem könny?)
-
Ide hordtam szervizbe
MAZDA Óbuda
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 23000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | XEDOS 6 | Következő autója? | MAZDA |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.5/10) |
