Kicsit rozsdás, de abszolút szerethető.
Szöveges ítélet
Hosszas gondolkodás, a hahu.hu mindennapos órákig tartó böngészése, mindenfajta szűrők beállítása után szűkült le a kör a 6-os Mazdákra. Egy Toyota Avensist kellett leváltania, kisebb nem jöhetett szóba, és lényeges volt, hogy kívül belül szerethető legyen.
Formavilága a mai napig vállalható, a belseje számomra kifejezetten gusztusos. Mivel a dízeleknek nagyon rossz hírük van, és az éves kilométerszám sem indokolja, ezért benzinesek közt keresgéltem. Sajnos ezekből lényegesen kevesebbet hirdetnek mint gázolajos társaikból. Végül lett egy ritka madár, magyarországi üzembe helyezésű, egygazdás végig vezetett szervizkönyves benzines kombi.
Tudtam hogy mindegyik példánynál probléma a korrózió, sajnos ez sem kivétel, a két hátsó sárvédőív, és a csomagtérajtó a problémás pontok, azokkal tavasszal fogunk foglalkozni. Az alja szerencsére nem volt rossz állapotban, kapott egy alvázvédelmet, hogy ne is kerüljön abba.
Menetteljesítménye jó, váltó-futómű egyaránt jeles. Nem versenyautó, bár ne is keressen senki sportgéneket egy családi kombiban.
Összességében szerintem a leírt problémákkal együtt is jó döntés volt, nagyon kényelmes, jó vele utazni, remélem e következő négy-öt évet boldogan töltjük majd együtt.
Hibalista
- Megvétel után féktárcsa-betét csere körben. A előző tulajnak nem tűnt fel, hogy ráznak az első tárcsák. Nem drága se a tárcsa se a betét hozzá, 40-ből megvan a komplett anyag. - Hátsó futóműben két, a szerelő által lengőkarnak nevezett alkatrész cseréje, amik nem hasonlítanak lengőkarra, két szilent egy menetes szárral összekötve. Úgy indult hogy csak gyári létezik darabaja 37ezer-ért, de az internetet megtúrva lett hétért. - Lassan aktuális lesz egy kuplungcsere is, sajnos nem a legolcsóbb kategória 90-100 ezer között mozog gyártótól függően. - Na, azóta megvolt a kuplungcsere, valamint ki kellett cserélni a termosztátot is. Rászántam magam az elkerülhetetlen rozsdásodás megszüntetésére is. Két hátsó javítóív, két küszöb, hátsó ajtók, csomagtérajtó, alváz, tornyok teteje, "csak" ennyivel kell foglalkoznia a karosszériásnak.
Ide hordtam szervizbe
ZOOMAUTÓ Győr
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 192000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 13000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Avensis | Következő autója? | 6 2007-től |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.6/10) |
