Szürke sárkány, a kedvencem
Szöveges ítélet
Nagyon jó futóm?vel van megáldva, nagy sebességnél nagyfokú nyugalom jellemzi. 6. sebesség tényleg kéne(hála az új 6osban van). A fékeket egyszer?en imádni kell.
Nagyon jól indul, szépen megy, kanyarokat imádja. üléslap lehetne hosszabb... Érdekes, hogy a hátsó ülésr?l figyelve a dolgokat, a motor hangja mély, morrogó, gyönyör?, el?l pedig magasabb, és nem annyira szép... tehát: el?l vezetni, hátul hagyni füleket.
Hibalista
- Elég problémás volt a mazdánk... az els? 10 ezer km után a turbo ment tönkre... asszondták gyári hibás, 2 hét szerviz ucsorges után ki is cserélték(megj.: egy másik kollegának, itt olvastam, 2 nap alatt cserélték ki, mivel külföldön vette, németországban, és csereautótis kapott.) Azóta ok. - kb. 30 ezer km nél a bal lámpa kerreg, az állítómotorral volt baj, kicserélték újra. Most 90 ezerben van, a jobb lampa kerreg, meg is hozták az ujat, de a bal is elkezdte... - 90 ezer km környékén vettem észre, hogy 1850 es fordulatnál bármelyik sebességben kellemetlen csörgés lép fel... és amilyen gyorsan jött, el is t?nik... fene tudja hogy miért, most viszem szervizbe. Na, megvolt a szerviz, azt mondtak, hogy injektoros zaj, de 2000-tol a turbo elnyomja... kerdeztek, hogy masfajta dizelt raktunk-e bele, mondom hogy nem. - Es nem is neztek meg kozelebbrol, azt irtak a papirra, hogy minden ok... - - Na, a furcsa kerregésből annyit lett, hogy itt 187900 környékén a nagynyomású befecskendező rendszer bemondta a csütörtököt, szerencsére épp hazavitt Pestről Erdélybe, 700 km. Másnap reggel nem indult. - Kezdjük az elején. Pesten automosás után megyek, mendegélek, nézem nem akar menni... padlogáznál 1esben, 2esben, 2000-től, ahonnan bika, másodpercenként ha 50-et emelkedett a fordulatszám akkor sokat mondok... 40-ig gyorsitani örökké valoság volt :) - Nézem füstöl is mint k**a élet, mi lehet. Auto Mirai márkakereskedés szimpatikus volt tesztvezetés napjából (nem úgy, mint az Auto Focus KFT., aki szó szerint elzavart a tesztvezetésről mert HÉV-vel jöttem, és nem Porsche Cayenne-nal mint az ott levő tesztelő) - Beviszem, asszondják szivosor csere kell, egy 5 cm átmérőjű pillango szelep, ami vákuumot csinál az EGR(kipufogo gáz visszavezető szelep)nek, az elszabadult (2 csavar tartotta), és a csavart megpápálta a motor, ez meg elzárta a levegő utját, és igy oxigénhiány lépett fel, ezért olyan erőtlen és füstöl. - Kicserélik, jo drága volt, meg kértem ezt azt, fékfolyadék csere, válto olaj csere, olajcsere, stb., már legyen nagyon rendbe a kocsi. A 10ezer km a vadi uj féktárcsák ütni kezdtek, 60 feletti fékezésről ugy rázta a kormányt, hogy inkább eltolod az előtted levőt, csak ne kelljen fékezni. Felesztergálták 25ezerért, azóta is zsirul megy, a brassóiak asszondták centráltassuk ki a kereket... no comment.. - Azota tök szupi az auto jol megy meg minden, a kerregés megmaradt, és ugy hazamentünk ERdélybe, másnap reggel nem indul a kocsi, sajna muszáj brassoi szervizbe vinni, ki kell cserélni a befecskendező rendszert, 2100 Euro.... - Nem padlogázzal közlekedtünk, kétszer huzattuk ki 5000-ig az első három fokozatban, oszt annyi. Tehát olyan átlag fordulatszám 2000-nek mondhatnám 187ezer km alatt. - Elég sokat ráköltöttünk, de valahol csak meghálálja, hanem a következő életében :P amit már 2,2 l dizelként él meg :) - Remélem ezután jo sok tizezer km -ig semmi baja nem lesz a kicsikének, nagyon várom a legujabb mazdát a 2,2 l-es dizellel :) - - - Jelenlegi km óra állás: 392.850 km. - - Legutóbbi írásom óta, volt egy kuplung csere kb. 335ezer km-nél (az utángyártott kuplung 160ezret bírta kb.) Kopó alkatrészek, villabuksák, kerékagy csapágy csere, meg ilyesmi, semmi komoly. 381ezer km-nél furcsa zaj jött a motortérből, kerregő, kiderült, hogy a klímakompresszor csapágya ment tönkre. Kocsival menni kellett, egy autószerelő megzsírozta, az ki is hozta a kocsit Szegedig Erdélyből 600 km. Szegeden már annyira beállt a csapágy hogy a szíj csúszni kezdett, és füst ömlött be a szellőzőkön. Hagytuk hűlni, aztán 6 km-t bátyámékhoz, meg onnan szerelőhöz 1500-as fordulatnál felváltottam. Szerelő beindítja hogy vigye be az udvarra, szíj elszakad. Hódmezőre vittük egy klímáshoz, Csapágy tönkrement, klíma kompresszor tekercse megégett elég durván, mágnes kuplung is tönkrement, új 400ezer forint, megelégedtünk télire egy csapágyazással 16ezer ft. Télire nem is kell klíma. - Tekintve hogy az átlagfordulatszám 1800-as volt ezen km-ek során, átlagsebesség 50 km/h, kb.-re kiszámoltam, hogy 800 millió fordulatot tett meg a csapágy, és vége. Szóval aki jobban pörgeti a motort, és 250ezer km-nél jár, jobbha újracsapágyaztassa a klímakompresszort, mielőtt nagyobb baj történik. - Klímakompresszor csapágyazás után, kerekek felfújva 2,5 bar-ra, úgy ment a kocsi mintha kergetnék, 120-nál 5.ben padlógáz és a fejem hátraesett :) nagyon megy :) pár pillanat mulva már 150be voltam. - Határ előtt pár km-rel kuplung benyom, kuplung bent marad. A gumicső ami az olajat szállítja a kuplung munkahengertől vagy hengerhez, eldurrant. 23ezer ft + csere ami 3ezer ft. Azt is idő előtt kéne cserélni. - A fogyasztása még mindig zseniális, országúton 100-al haladva 5,5, autópályán szeged-budapest között 131-es átlaggal, tempomattal végig 6,0 l/100km. - - A motor nagyon jó állapotban van, már 200. ezer km-től 10ezrenként cseréljük az olajat, most Valvoline MAxlife 10W-40-es megy bele, nagyon szereti. - Indításkor nem árt melegíteni, legalább addig amíg az első vonalkát eléri a vízhőmérő, és aztán óvatosan menegetni 2000nél elváltani, hamar bemelegszik, meghálálja.
Ide hordtam szervizbe
Casa Auto Brasov, RO--> két csillagot adnék, 1et elvonnék
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Auto Mirai, Budapest, HU--> 5 csillagot adnék
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 382850 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Cielo | Következő autója? | 2008 mazda6 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
