A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 6 (2002-2007)

6 2.0 CDH TE Plus 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Szereted vagy hidegen hagy?

Szöveges ítélet

Az autó amelybe vagy beleszeretsz vagy hidegen hagy...

Azt gondolom, hogy az érzelmeink által vezérelve érdemes magunknak autót keresni és nem kell feltétlenül kidomborítani apróbb hibáit, majd racionalitásra fogva nem megvásárolni -a valójában- hőn áhított autót.

Így volt ez a Mazda6-os esetében is. A tervezők kreáltak egy ellenállhatat kasztnit (faceliftes), megvásároltak egy kellemes motort, aztán ezeket olyan tulajdonságokkal (jobban mondva hiányosságokkal) keverték, amelyek nem fordulnak elő egyetlen más, hasonló kategóriájú autóban sem.
De hát az érzelmektől vezérleve, végül lett egy fekete metál, kombi Mazda6-os.

Egy dolgot leszögezhetünk, ha megkérdezzük a nőket, hogy milyen autót szeretnének, rávágják, hogy mini, beetle, micra...miegymás, és fityet hánynak a 3-as, 5-ös BMW-kre, és nem tudnák megmondani, hogy melyik az a VW Passat. Nem úgy a Mazda6. Nem találkoztam még nővel, aki ne tudná, hogy melyik az és nem kiálltana fel, hogy "váó, mazda6-os?" na... Azt hiszem nincs mit vitázni az autó vonzerejéről és külsejéről.

A motor, a jól ismert közös nyomócsöves, két literes, 143 lóerővel, 360 newtonméterrel, hozzá kapcsolt, hosszúra tételezett, 6 fokozatú váltóval. Jól megy. Olyannyira, hogy a múltkor egy 180Le-s Civic Type-R sehogysem tudott utolérni, ellenben úgy távolodott, hogy jó volt nézni a tükörben.
Rendkívül jó utazóautó, csöndesen suhan, alig érezni az úthibákat, alig hallani a futóművet, stabilan fekszik kanyarban, és jól tartja az egyenes irányt.
Igaz a menetdinamikából elvesz valamelyest a -szerintem- rosszul hangolt ABS és a későn, de durván beavatkozó ESP.

Az autó belül igazi japános. Az ergonómia jó, viszont a sok fekete müanyag nem ébreszt jó érzéseket bennem, a kárpitok egyszerűek, egyértelműen nem tetszik a beltér. A felszereltség elégséges, annak tükrében, hogy ennyi pénzért máshol már tolatóradart, aut. sötétedő tükröket is kapunk. Van viszont multikormány, tempomat, (a klmía sajnos csak egy zónás), és BOSE hifi. Aki tudja, mi a különbség egy jól szigetelt autó 300W-ja és egy stift 1200W-ja között, annak nem kell ecsetelni...minden hangot hallasz, a mély bennmarad és ha akarod megsüketülsz. Tetszik. Megközelíti a BMW-k Pro Logic hifijét.

És ugye az éremnek két oldala van, sajnos van egy-két apróság, ami majdnem eltántorított az autó megvásárlásától, és ugye a részletekben rejlik a tökéletesség, ami itt nem minden esetben van rendben. A központi kijelző (hifi, klíma, fed.komp.) túl kicsi, egyszerre nem jeleníthető meg rajta minden (értsd: az óra nem jelenik meg csak gombnyomásra, igaz ez a külső hőmérsékletre is), továbbá nincs központizár lezáró gomb. Tolató radar csak csomagban rendelhető. Tudom ezek csak nyűanszok, de nap, mint nap zavaró dolgok tudnak lenni.
Végső soron csak egy kérdés marad - hiszen tökéletes autó nem létezik - hogy szeretem -e vagy sem? Hát persze, hogy szeretem, nagyon jól néz ki, nagyon megy, sokan megfordulnak utána és még a nők is tudják, hogy miaz. Ennél csak egy 3-as BMW-t szerethetnék jobban...

Hibalista

- Egy két érdekesség, ami hibának tűnik de nem az:
- -a futómű jobbra húz (általában), ez az út jobbra lejtésének köszönhető, sajnos normális jelenség, túl érzékeny a széria futóműve
- -motorleállás utáni búgás, ami olyan mintha vmi csapágyas lenne, ez a kiegészítő fűtés ventilátorának -kissé csúnyácska- hangja
- -kellemetlen szag az autó körül, ez a DPF-nek (részecskeszűrő) köszönhető, ami visszatermeli a dzsuvás gázolajat a motortérbe, ami büdös tud lenni -modjuk ha állunk a lámpánál
-
- Amúgy mindenki imádkozzon, hogy autója lehetőleg meghibásodás nélkül üzemeljen, mert az alkatrész és javítási felárak horrorisztikusak.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2007
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 63000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? s70 Következő autója? 3-as BMW
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 6 2002 (2002 - 2007)

További ítéletek (235 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)