Szép+jó, szeretem
Szöveges ítélet
Mikor megvettem, nagyon beleszerettem. Külsőre nekem nagyon tetszik, belülről szintén. Valahogy nincs olyan minőségérzet benne, mint egy ismerősöm Accordjában a félbőr ülésekkel, de ennek ellenére szerintem bőven hozza a kategória átlagát.
A menetteljesitménnyel sincs gond, jó nem egy sportkocsi, de a nagy nyomaték nagyon impressziv tud lenni, ahogy kb 1800-as fordulaton hirtelen előjön. Sok jóval erősebb autót is meg lehet viccelni vele, ha nem 0-100-ra gyorsulunk, és nem pedzegetjük a leszabályozás határait. Természetesen a diesel határai érezhetők, de nem bántam meg, hogy nem benzines lett. A váltó egy álom, rövid úton jár, pontos, preciz szerkezet, de hát ez úgy tűnik japán jelenség. Egy haver 160ezret futott Honda HR-V-jének váltóját, szerintem bármelyik francia gyártó szivesen beletenné akármelyik új autójába...
A kényelemre én nem panaszkodom, nekem teljesen megfelel, hely van mindenhol, az ülések rövid ülőlapja szerintem nem vészes, viszont nagyon jó oldaltartásuk van. A csomagtartó hatalmas, és az ötajtós kivitelnek köszönhetően nagyon jól is pakolható.
Az összeszerelési minőség példás, nem zörög, nem nyiszog semmi, ami japánból jött. A probléma mindig akkor kezdődik, amikor kis hazánkban valaki hozzányúl. Ez talán az autó egyetlen gyenge pontja, illetve hát nem is az autóé, de rajta keresztül szembesül vele az ember. Akárhányszor szervizben volt a kocsi, mindig volt valami, amit nem sikerült tökéletesen megcsinálni, és/vagy sikerült elrontani. A riasztó beszerelése óta pl. zörög a műszerfal. Nem nagyon, más nem is nagyon veszi észre, de én elég vájtfűlű vagyok a témában, és utálom, ha valami akárcsak egy kicsit is zizeg. Persze voltam már többször szervizben a problémával, de csak annyit értem el, hogy a kormányoszlopállitás egy alkatrészét is sikerült nekik eltörni...
Egyszóval, amig magyar szerelő nem nyúl hozzá, ez egy nagyon jó kis autó.
Hibalista
- Futómű kopogás - lengőkarcsere,
- enyhe ülésnyeszergés,
- műszerfal zörög, mióta Magyarországon egyszer hozzányúltak,
- csomagtartó gázteleszkóp elgyengült,
- utólag beszerelt riasztó belsőtérvédelme tönkrement
-
Ide hordtam szervizbe
Mazda Mirai
Jó a hozzáállás, készségesek, minden apró nyűgömmel foglalkoznak, nem hajtanak el, nem néznek hülyének, de a hozzáértéssel itt-ott vannak gondok
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Mazda Unicar Eger
Nem véletlenül van jó hirük...
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 56000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Corsa C Sport 1.4 | Következő autója? | japán, ha lehet Subaru Forester XT |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
