Száguldás életre és nem a halálba :-)
Szöveges ítélet
Szeretem, A fomrmája magával ragad. Mivel sokat vagyok úton ezért a futóm? képességeit jobban ki tudom használni. Bár nem próbáltam ültetés nélkül (az enyémbe berakattam a gyárit már a vásárláskor) de nem lehet kihozni a sodrából. Bár csak 1,8-as én meg vagyok elégedve. Tulajdonképpen 2500-6000-ig húz, utána már elenyész? a teljesítmény. Így használva bár a fogyasztása kicsikét n?, de élménnyel autózható. Sajnos az égőkhöz szervízbe kell vinni, de a szervíz ha jól tudom munkadíj nélkül cseréli (legalább is Debrecenben).
Bár az autó alapfelszereltség, de nekem tökéletes. Én személy szerint nem szeretem, ha egy kocsi agyon van nyomva, mindenféle kütyüvel (Audi; BMW). Kell egy jó motor, jó vezérléssel és kész. Egyedül a computert hiányolom, így én számolom a fogyasztást.
Fogyasztási adatok: Országút (némileg a megengedett sebességhatárok felett) -Autópálya (szintén) fele-fele: 8,5l/100km
Autópálya 80% + Bp.-i dugó (M1/M7-M3 1óra) Pálya (némileg a megengedett sebességhatár felett): 9,5l/100km
Hibalista
- 2006 február-március: Két héten belül mind a két első lámpámban tönkrement a fényszórómagasság állító motor végállás kapcsolója. (Szervíz világosított fel.)
- Először csak a jobb első lámpából hallottam a garázsban beállás után még égő világítás mellett a szünni nem akaró berregő hangot. Elvittem a szervízbe Debrecenben. Rögtön mondták, hogy mi a baj. Tipushiba-mondták. Az egyetlen amiről eddig hallottam. Mivel a lámpatestbe bele van integrálva a végállás kapcsoló, ezért az egész lámpatestet cserélni kellett. (egyébként egy lámpatest kb. 100e Ft.). Mondtam, hogy dobjuk ki a bal oldalit is. Mondták, hogy nem jó ötlet, mert amíg jó addig használjam, ha kapok egy kavicsot, a "csodálatos" hazai utakon (31-es út előnyben, főleg Jászapáti és Heves között), ne az új törjön össze. Két hét múlva tönkrement a bal oldal is. Telefonon jeleztem a szervíznek és azonnal meg is rendelték. Pár nap alatt megjött. A szerelési idő mindkét esetben -kényelmesen- kb 3/4 óra volt.
- Természetesen, ha már szét volt kapva kicserélgettük az égőket is, ne kelljen visszamenni egy hónap múlva.
- 2006. október: 54000 km-nél elkoptak a fékbetétek. 3 szervíz három ár - hatalmas eltérésekkel! (92e; 42e; 25e;)!!! Mind gyári alkatrész.
- 2007. február 2.: Mint később kiderült a kormányszervo olaj a minimum szint alá került. Így a szervonak éktelen hangja lett! Némi telefonálgatás után, végül Békéscsabán az Autó Expanziónál (szombaton, mivel arra jártam) vettem, olajat és felöntöttem. Azóta Ok.
- 2007. november 21.: A nyáron az autó a garázsban állt mivel motorral közlekedtem. Ezért csak alig 3000 km-t mentem vele április és október vége között. De már akkor tapasztaltam, hogy a kézifék karom lötyög, és nagyon magasra kell húzni. Ezért elvittem Hajdúsámsonba a Japám Autószervízbe, ahol egy volt debreceni Mazda szalonos kolléga a tulajdonos és szervízvezető. Megnézték, és kiderült, hogy a féknek kutya baja mivel automatikusan állítja magát, csak a kar maga lazult ki. Meg lett húzva. Azóta mentem annyit mint egész nyáron, és minden ok. (2007.12.09)
- 2009.03.30 Az M3-as autópályán haladva egyszer csak kigyulladt a légzsák hiba jelző kontroll lámpa. Volt már ilyen 1 éves korában is akkor a magasfeszültségi és nagy teljesítményű jeladók rádiók zavarása okán gyulladt ki. Hibát a computer lekérdezések alkalmával nem jelzett. Viszont a jelzés nem múlt el. 2 nappal később kivittem a szerelőhöz, aki a computert rádugva, látta, hogy légzsák szenzor hibát jelez. Mivel tapasztalata szerint nem minden alkalommal a szenzor hibája volt a tényleges hiba, de ő jobban nem tudott utána nézni ezért azt javasolta, hogy vigyem el egy márka szervizbe, ott hátha jobban tudják lokalizálni a hibát. Elvittem Nyíregyházára a Nagy autóparkba. Ott egy másik 6-os segítségével kiszűrtük, hogy nem a légzsák szenzor a rossz, hanem valahol a kábelkorbácsba van kábelszakadás. sikerül lokalizálni, hogy a szakadás a biztosíték tábla és az érzékelő közt van. Végül a hibás kábelszakaszt kiváltottuk és a rendszer azóta jól működik. Az érdekessége, csak az, hogy az autó (mostanáig) nem volt törve, tehát oka sem lehetett a kábelszkadasának.
Ide hordtam szervizbe
Japán Autószervíz Hajdúsámson. Egy volt Mazda szerelő a tulajdonosa, és szervízvezetője. Korrekt rendes, kedvező ár!
És nem mellékes, hogy mint Mazda rajongó (Neki is az van) mindent tud az összes futó és futott Mazda modellről!
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Autó Expanzió Kft. Békéscsaba - Ísmeretlenül mentem be szombat de. Szervo olajra volt szükségem, Csak a tulajdonos volt bent, de azonnal telefonon hívta a szervizest és segített. Még nem voltam náluk szervízen de eddig bizakodok. Aztán az első szervíz után majd meglátjuk... A szervíz jól sikerült, a társaság szimpatikus.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 100800 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Golf 1,3 CL | Következő autója? | Mazda6 MPS |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
