Surranó paripa
Szöveges ítélet
Ez egy olyan nagyon beleszeretni autó volt nekem. Kölcsönautó volt és utána ott maradt. Mindenképpen dízelt szerettem volna egy Primera után (igények magasak voltak a japán múlt miatt). Mondeo, VW, Laguna szóbakerültek, M6 nem ... egyik sem volt olyan beleszeretni els? látásra...ez igen.
Miért?
- kényelmes ülések
- sportos, de mégis elegáns megjelenés
- jó dízel motor, nagyon jó teljesítménnyel
- szép m?szerfal, integrált audio rendszerrel (nem kell miatta izgulni)
- BOSE hangrendszer nagyon szépen szól
- hátsó tér fejedelmi
- csomagtér kell?en nagy - négy ajtós ellenére nagy a nyílás is.
- navigáció diszkréten elbújik, de kinyitva kell?en nagy a kijelz? és jól olvasható
- állóhelyi f?téssel a téli indulás is viszonylag egyszer? és gyors volt (nem vettem hozzá program kapcsolót vagy távirányítót)
- tempomat és rádió vezérlés a kormányon jól elhelyezetten van (szemben mondjuk az új Passattal)
- nagyon jó az üveg tárolására is alkalmas tartó a kézifék mellett.
- vezetési élményt ad
Persze használat közben döbbentem rá néhány bosszantó hiányosságra és egy-két dologra amit szerettem volna de használt autó vásárlásnál az ember megalkuszik, ilyenek:
- az els? ülés kényelmes, de lehetne hosszabb az ül?lap, és er?sebb a deréktámasz, egy kicsit több oldaltartást is adhatna
- ilyen kategóriában és felszereltségben lehetne 2-zónás a klíma
- hiányzik a 6. sebességi fokozat. A dízel számottev?en kevesebbet fogyasztana vele.
- szivargyújtó elhelyezése nem átgondolt (állandóan nyitva van a szemetes), hátsó ülés és csomagtartó nem kapott
- hátsó ülésre kivezethet? lett volna a f?tés a könyökl? hátsó felére
- csomagtartóban lehetnének leköt? és szatyor akasztó fülek
- a biztonsági öv jelzés bekapcsolhatna, mondjuk 15 km-es sebesség fölött vagy elindulástól számított 2 perc múlva (bármilyen algoritmus, de így a parkoló átállásnál is sípol... )
- h?thet? keszty?tartó...
Az autót csak szeretni lehet... az ESP élvezetes vezetést is enged..
BLOG:
Az autó levesztette a garanciáját, egyidőben léptem át a 100e km-t és lett öregebb, mint 3 év...
Milyen most? Hát egy kicsit nyüszög a műszerfal, amikor bemelegszik, akkor már jó...
A gumikat nem egyenletesen koptatja, pedig a futómű és a felnik hibátlanok.
Az autó jellegzetessége, hogy hátul fűrészfogasra kopik... érdemes 10-15km-es időközökben cserélgetni.
Hibalista
- Kormánymü kotyogás (garanciában zsírozták) - a kormányállításával orvosolható
- BOSE 6 lemezes CD váltó - azonnal rendelték és cserélték
- 60e km-es szervíznél féktárcsát kellett szabályozni (lehet az autó múltjából eredt)
- 77e km-nél a klíma a kondezvizet a jobb elsö ülésnél a lábhoz engedte, a párologtató szigetelésével javították a hibát
- 77e km-nél az EGR szelepet cserélni kellett
- 110e km-nél féktárcsa csere
-
Ide hordtam szervizbe
Mirai - nagyon készségesek, segít?készek, kicsit magas anyagköltségek (nem Mazda alkatrészek esetén is)
A szervízben nagyon fontos az ügyfél. Gyorsan foglalkoznak, akár azonnal is, ha hiba van az autóval. Sajnos nincs saját fényez? m?helyük és számos feladatot (anyaggal együtt) számottev?en drágábban csinálnak, mint például a Mazda Óbuda
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 48000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Primera | Következő autója? | Valószínüleg japán - jó eséllyel Mazda |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
