Rémálom luxus kivitelben
Szöveges ítélet
Történetünk 4-5 éve kezdődött és még ma is tart. Használtan került hozzánk, de nagyon szép állapotban. Imádtuk, mert csendes, nagy, kényelmes és nagyon mutatós. A fogyasztása elképesztően jó, ha ellen tudunk állni a késztetésnek, hogy megint érezzük azt a nyomatékot, amit kigyorsításnál produkál, illetve hogy 160-180-as utazó tempónál is teljes béke honol az utazótérben. Na ekkor azért megjön az étvágya, de ilyenkor sem bír többet enni 8-9 liternél, ami sztem remek. Az útfekvése szuper, fékek elegendőek. Kényelem szempontjából sincs panasz még a második üléssorban sem. Csörgés nem jellemző, de hisz "csak" 11 éves a kicsike. Ja és a csomagtartó szinte mindent elnyel.
És most jöjjön a feketeleves:
A legapróbb, de nagyon bosszantó hiba (szerencsére nagyon ritkán) az első fényszóró izzók cseréje. Csak a lökhárító leszedése után lehetséges, amit otthon szerszámok nélkül kb lehetetlen...
Második a dpf szűrő meghibásodása. Na ez már bizony drága buli is. Egy darabig segít, hogy 2000 kilóméterenként elhordod valamelyik szervízbe, ahol elektronikusan kipucolják és kiütik a hibakódot, de nem megoldás. Sajnos az sem segít, hogy hosszú utakon nyomod neki, ahogy azt amúgy javasolják is. Megpróbáltuk a "savazásos" tisztítást is, ami hosszabb időre orvosolta a problémát, de mivel ez a kipufogó rendszer levételét és minden tömítés cseréjét jelenti így a szervíz költség is egész szép összeg lett. A hiba azonban megint előjőtt így végül egy ügyes autóinformatikus a teljes dpf rendszert kiiktatta. Eredmény: nincs olajhigulás, villogó kontroll lámpák, vészüzemmód...
Amúgy a dpf szűrő cseréje több százezer lenne, de még mindig bizonytalan, hogy ez a jelenség maga a dpf szűrő gyengeségének, vagy valamilyen más egység (porlasztók) hibájának az eredménye.
Következő hiba, ami kisebb agyvérzést okozott az a főtengely eltörése volt... a szerelőim esküdöztek, hogy ilyet még nem láttak, mivel amúgy minden rendben volt az autóval. Olajat 10ezer kilométerenként cseréltem (csak jó minöségűre) a kettőstömegű lendkerék még jó volt, az olajpumpa rendben volt a porlasztó csúcsok is elvileg rendben voltak. A hiba okára a mai napig nem tudott értelmes magyarázatot adni senki, de biztos ami biztos a főtengely cseréjén kívül kicseréltük a kettőstömegű lendkereket és minden apróságot ami kicsit is gyanúsan viselkedett (potom 500ezer)
Sajnos a rémálom itt nem ért véget. Fél év múlva meghalt a turbó is. Itt már kaptam egy közepes szívinfarktust is. Kb 60 kilométer alatt (mivel ennyit kellett megtennem a szerelőig) eljutottam az autó legyengülésétől odáig, hogy iszonyatos füst kiséretében kiugrottam az autóból és inkább segítséget hívtam. Szerencsére "csak" a turbó tollta bele a kipufogórendszerbe az olajat és az füstölt, mint az állat. A turbó cseréje (bontott), intercooler- katalizátor tisztítása újabb 180ezerbe fájt.
Ezek közben sikerült megtapasztalnom, hogy bizony a mazdák alkatrész árai a prémium autókéval vetekszik, ami az autó jelenlegi piaci árához (1.5-1.6 millió) képest, bizony rablás.
Röviden összefoglalva: Ha épp nincs gond az autóval, akkor egy álom... Ha minden áron ilyet szeretne valaki, akkor nem beszélném le róla, de könyörgöm, hogy az autó árának a felét helyezze takarékba és számoljon vele, hogy bizony ezek,vagy hasonló hibák elő fognak jönni...
Hibalista
- Dpf szűrő (végső megoldás kiírva, eltávolítva 50E huf) - Főtengely törés, kettőstömegű csere (500E huf) - Turbócsere (180 huf)
Ide hordtam szervizbe
Sok helyen jártam már, a fenti hibák miatt, de igazán megbízható/hozzáértő szerelőt nehéz találni. Egyedül talán pazocar Újpesten, de megkérik az árat és mindig tele vannak.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 168000 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Vivaro |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.4/10) |
