A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 6 (2002-2007)

6 2,0 d 143LE 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Rémálom luxus kivitelben

Szöveges ítélet

Történetünk 4-5 éve kezdődött és még ma is tart. Használtan került hozzánk, de nagyon szép állapotban. Imádtuk, mert csendes, nagy, kényelmes és nagyon mutatós. A fogyasztása elképesztően jó, ha ellen tudunk állni a késztetésnek, hogy megint érezzük azt a nyomatékot, amit kigyorsításnál produkál, illetve hogy 160-180-as utazó tempónál is teljes béke honol az utazótérben. Na ekkor azért megjön az étvágya, de ilyenkor sem bír többet enni 8-9 liternél, ami sztem remek. Az útfekvése szuper, fékek elegendőek. Kényelem szempontjából sincs panasz még a második üléssorban sem. Csörgés nem jellemző, de hisz "csak" 11 éves a kicsike. Ja és a csomagtartó szinte mindent elnyel.
És most jöjjön a feketeleves:
A legapróbb, de nagyon bosszantó hiba (szerencsére nagyon ritkán) az első fényszóró izzók cseréje. Csak a lökhárító leszedése után lehetséges, amit otthon szerszámok nélkül kb lehetetlen...
Második a dpf szűrő meghibásodása. Na ez már bizony drága buli is. Egy darabig segít, hogy 2000 kilóméterenként elhordod valamelyik szervízbe, ahol elektronikusan kipucolják és kiütik a hibakódot, de nem megoldás. Sajnos az sem segít, hogy hosszú utakon nyomod neki, ahogy azt amúgy javasolják is. Megpróbáltuk a "savazásos" tisztítást is, ami hosszabb időre orvosolta a problémát, de mivel ez a kipufogó rendszer levételét és minden tömítés cseréjét jelenti így a szervíz költség is egész szép összeg lett. A hiba azonban megint előjőtt így végül egy ügyes autóinformatikus a teljes dpf rendszert kiiktatta. Eredmény: nincs olajhigulás, villogó kontroll lámpák, vészüzemmód...
Amúgy a dpf szűrő cseréje több százezer lenne, de még mindig bizonytalan, hogy ez a jelenség maga a dpf szűrő gyengeségének, vagy valamilyen más egység (porlasztók) hibájának az eredménye.
Következő hiba, ami kisebb agyvérzést okozott az a főtengely eltörése volt... a szerelőim esküdöztek, hogy ilyet még nem láttak, mivel amúgy minden rendben volt az autóval. Olajat 10ezer kilométerenként cseréltem (csak jó minöségűre) a kettőstömegű lendkerék még jó volt, az olajpumpa rendben volt a porlasztó csúcsok is elvileg rendben voltak. A hiba okára a mai napig nem tudott értelmes magyarázatot adni senki, de biztos ami biztos a főtengely cseréjén kívül kicseréltük a kettőstömegű lendkereket és minden apróságot ami kicsit is gyanúsan viselkedett (potom 500ezer)
Sajnos a rémálom itt nem ért véget. Fél év múlva meghalt a turbó is. Itt már kaptam egy közepes szívinfarktust is. Kb 60 kilométer alatt (mivel ennyit kellett megtennem a szerelőig) eljutottam az autó legyengülésétől odáig, hogy iszonyatos füst kiséretében kiugrottam az autóból és inkább segítséget hívtam. Szerencsére "csak" a turbó tollta bele a kipufogórendszerbe az olajat és az füstölt, mint az állat. A turbó cseréje (bontott), intercooler- katalizátor tisztítása újabb 180ezerbe fájt.
Ezek közben sikerült megtapasztalnom, hogy bizony a mazdák alkatrész árai a prémium autókéval vetekszik, ami az autó jelenlegi piaci árához (1.5-1.6 millió) képest, bizony rablás.
Röviden összefoglalva: Ha épp nincs gond az autóval, akkor egy álom... Ha minden áron ilyet szeretne valaki, akkor nem beszélném le róla, de könyörgöm, hogy az autó árának a felét helyezze takarékba és számoljon vele, hogy bizony ezek,vagy hasonló hibák elő fognak jönni...

Hibalista

- Dpf szűrő (végső megoldás kiírva, eltávolítva 50E huf) - Főtengely törés, kettőstömegű csere (500E huf) - Turbócsere (180 huf)

Ide hordtam szervizbe

Sok helyen jártam már, a fenti hibák miatt, de igazán megbízható/hozzáértő szerelőt nehéz találni. Egyedül talán pazocar Újpesten, de megkérik az árat és mindig tele vannak.

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 2006
Kényelem (10) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 168000
Megbízhatóság (3) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója? Vivaro
Ennyire szerette (3) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 6 2002 (2002 - 2007)

További ítéletek (235 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)