A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 6 (2002-2007)

6 Mazda 2.0 TE Sport 

Az ítélet értékelése
4,0(2 db)

Polgári optimum

Szöveges ítélet

A történet ott kezdődött, hogy az asszonnyal összehoztuk - no azért tervezett volt ez - a 3. kölyköt, és lett objektív ürügyem, hogy az egyébként teljes elégedettségemre szolgáló ötajtós Nissan Almerámat lecseréljem. Abban ugyanis 3 pontos középső öv híján nem tudtam volna elhelyezni 3 gyerekülést hátul.

Követelmények voltak: Legyen ötajtós vagy kombi, férjen bele hátulra 3 gyerekülés, legyen kb. 500 liter a csomagtartó, legyen benne ESP és körbe légzsák, legyen tempomat, színe tűrje a koszt, menjen legalább úgy, mint az Almera (0-100: 11.0) és legyen megbízható. A fogyasztás nem nagyon számított, mert magáncélból 10.000-nél kevesebbet hajtom évente, a szolgálati út naftáját meg fizeti a cég.

Ebből lett egy 2 év 8 hónapos, kétliteres Mazda 6-os.

Ez az autó mindent tud, amit elvártam tőle, meg még többet is. Ez a többlet az, amiért még 3 év után is még aktív örömöt érzek, amikor hajtom.

Először is szép. Na jó, talán a hátsó lámpák fém ementáli jellege kicsit idétlen, de kezdem megszokni. A formája lendületes, de hiányzik belőle az a primitív agresszivitás, amelyik néhány autó orrán látszik, bár talán tisztelnem kellene a harci maszkok nemes hagyományának a hűtőrácsra és a lámpákra való átmenekítését. A pezsgőmetál szín idéális az olyan lusta alaknak, mint én, aki nem szereti idejét az autó mosogat(tat)ásával tölteni.

Belül egy ideig idegenkedtem a metálosra vett műanyag középkonzolon, de ettől eltekintve szeretem a belteret. Eddig még nem ültem olyan autóban, ahol azt éreztem volna, hogy nahát, itt még jobb gubbasztani, mint a sajátomban.

Az ülést nem pont rám formázták, de ehhez képest inkább rosszabbakat tapasztaltam csak (pl. az előző generációs Mondeokban mindig hátra szoktam kérezkedni, mert elöl már 1 óra alatt megrokkanok). Minden más viszont tökéletes, kezdve a könyöktámasz-váltó párossal. Csak könyökölök és csuklózgatok, és közben egyenesen ülök. (Nem értem, hogy miért látom sok előttem haladó figura búráját valahogy középen, a két fejtámla között...) A kormány is pont markolászni való.

A kényelem folytatódik a mindenféle vezérelt dolgoknál. Az automata klíma ugyan nem kétoldalas, de mindig eltalálja, hogy hova és mit fújjon, és huzatmentesre lehet irányítani a légterelőkkel. A sebességfüggő hangerőszabályozó jó. Az ablaktörlő nem automata, de álló autónál nagyobb szüneteket tart. A tempomat pontos, és határozottan gyorsít vissza.

Maga a gurulás is élmény. Jó ballonos gumim van (195/65R15), ami megkíméli a veseköveimet. Az útfekvés annyira jó, hogy el sem tudom képzelni, milyen gyorsan kellene ahhoz kanyarodni, hogy belépjen az ESP. Ahol az előző autómban rendesen markoltam a kormányt, ott most csak lazán tekergetem.

A kétliteres benzinesnél biztosan vannak jobb kortársak, főleg talán fogyasztásban, meg talán az 1500 alatti járáskultúrában, egyébként nagyon szerethető. Ugyanis eléggé konstans az ereje, és késedelem nélkül reagál. Persze négyesben 1500-ról nem tol akkorát, mint egy mai dízel a nyomatékcsúcsán, de eleget tol ahhoz, hogy ne legyen kedvem visszaváltani.

Pedig váltani öröm, és a motor forogni is szeret (szóval tényleg elégnek kell lennie annak a tolásnak 1500-nál). Az áttételek inkább rövidek, amit én pártolok. Apu 1.8-as Civicje például papíron (meg megforgatva biztosan igaziból is) jobban megy, mint az én Mazdám, de 2000-3000 között a hosszú áttétel elálmosítja azt a kocsit, ezért higgadt használatban lustának tűnik. Na, pl. erre a Honda 1.8-as motorra gondolok, amikor nem szuperlatívuszokban beszélek az én kétliteresemről. Az ugyanis nem nyakal, pedig a fater eléggé forgatva jár vele.

Ami még jó: Szép hangon csukódik az ajtó. Jó a karakuris ülésdöntés. A szürke üléshuzat immunis a sáros gyermekcipőkkel szemben. Ha nem pörgetem a motort, akkor csönd van, főleg városban. (Autópályan, meglepő módon, eddig egy 1.6-os Fiat Stilo volt a legcsöndesebb autó, amiben ültem.)

Ami nem tetszik: 1500 alatt darabosan jár a motor (jól van, persze, ne járassam ott, de hát a puha műszerfalat sem nyomkodja az ember normális esetben). Meg a gyári rádión nincsen erősítőkimenet, így elmaradt egy korrekt zene beépítése.

Úgyhogy nem bánom, hogy már több gyereket nem fogunk vállalni, és ezért egészen addig nem lesz ürügyem másik autó beszerzésére, amíg a mazdicsek ki nem rohad alólam. Pedig nagyon autómán vagyok, és sokat merengek azon, hogy milyen autót vennék, ha éppen most kellene.

Hibalista

- - a fényszórómagasság-állítás meghalt (csak cserélni lehet, nem javíttattam meg)
- - kerékíven apró rozsda jelent meg (garanciában cserélni fogják)

Ide hordtam szervizbe

Mazda Autó D&W (Budapest, Kerepesi út)

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Autó Focus (M3 budapesti bevezető szakasz)

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2003
Kényelem (9) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 55000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Almera 1.6 Következő autója? Mazda 6 / Toyota Avensis / Skoda Superb
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 6 2002 (2002 - 2007)

További ítéletek (235 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)