Öreg barátom : Foltos
Szöveges ítélet
Öreg barátom: Foltos
2016 tavaszán vásároltam, ahogy szoktam hosszas kutakodás, spekulációk után egy gyönyörű impulzusvásárlás keretében.
Előző impulzusvásárlásomból származó Ford Pumám beszámításával.
2100euró, szóval borítékolhatjátok hogy messze volt a patika állapottól de az összbenyomás döntött ; Titánium metál szin, manuális klima, könyöklő ohne, kombi, muanyag kormány,hihető futásteljesítmény, alap szövetkárpit , acélfelni 4 bakelit keménységű télivel stb.
De a mechanika tökéletes, minden működik, gombot megnyomod az történik amit a piktogram ígér, héblit húzod : teszi a dolgát.
"...Jó lesz ez nekem ..." súgta mindkét vàllamon ugyanaz a bibliai lény.
Igen, igen nem a villamos/motorikus/általános elhasznàlódàs bermuda háromszögében fog eltűnni ez a pompás szürke kis vitorlás.
Teste tele hólyagokkal, egyik másikból vörös genny csordogál a reggeli pàrában, ajtók élei alul : mint a rántott hús, ívek hullámosak, a köszöbvégeket nem kellett böködni csavarhúzóval mivel hiányoztak. Gyanús friss alvàzvèdőzès alul, rèszint a padlón, gazdagon a fékcsövektől a futóműelemekig mindenhol, viszont a főtartő elemek èpnek tűnnek, tornyok szépek, padló kong. Na mondom ebben az ársávban kis kasztnimunka ígyis, úgyis lesz végülis mindegy hogy picit vagy teljesen elrohadt küszöböt vág szét a kasztnis emberem ( Nem ) ez egy jó alap legalább ( Nem )
Megàllapodtunk egy mindenkinek előnyös üzlet köttetett ( Nem )
Hívom a családot: a jószág kiválasztàsa megtörtént, neve is van: Foltos
Őszes halantekú szakembergárdával a hátam mögött viszonylag hamar nekiestunk ( hazugsàg ; én csak diagnosztizàlok, cikkszàmokat túrok és alkatrészt beszerzek. Fizikai kontaktus a szerszàmokkal és az autóval nem történik, így mindenkinek jobb . Értsd : utánam dolgozó emberek, maga az autó valamint a pénztàrcàm és idegeim)
Mindenkinek azt javaslom hogy ha ilyen típusban gondolkodik a szerkezeti épség legyen a döntő a vàlasztàsnàl. Mechanikusan rendkívül egyszerű szerkezet, tele vannak a bontók szètmàllott testű de tökéletes szervekkel rendelkező donorokkal, és akkor talán nem telnek el ( hosszú ) napok azon aggódva hogy a kasztnis második nekifutásra azt tudja mondani a vonal végén hogy szar, de még menthető.
Az éves futàsteljesítményem viszonylag magas ( 40000körül) ezért alaposan megfontolva a dolgot egy kétliteres benzines mellett döntöttem a dizellel szembeni mert szépen purrogott és nem kerregett ( okos fiú vagyok ám )
A hibalista elég hosszú de mint fentebb említettem intenzívebb a használat az átlagnál 4év 2 hónap - 171945km
Ideális igásló: kényelmes ülések, nagyszerű futómű, viszonylag elfogadható fogyasztás, tartós belső tér, semmi hektikus működés, tartós alkatrészek, mivel kombi, rendkívül tágas ( legyen szó egy sittel telerakott fürdőkádról vagy egy hosszabb nyaralásról )
Picit bánom, azért amit kaptam érte, akár el is ácsorgott volna a ház mögött de vigasztal hogy ismerősi körben talált gazdára aki boldog vele ¯\_(ツ)_/¯
C'est la vie
Hibalista
- mindent írtam időrendben, de km óra állás nélkül: ( munkadíj benne ) - -stabrúd 10000ft munkadíjjal - -fékbetétek előre + tárcsa szabályozás, fékdugattyúk, egyéb fékalkatrészek: 45000ft - -4 gyertya + kábelek 11327ft - -jobb alsó lengőkar + kipuf hegesztés 18500ft - -olaj, olajszűrő, pollenszűrő, levegőszűrő 20000ft - -ablaktörlőlapát : 2000ft - -olaj + szűrő 15700ft - -futóműállítás + lámpaállítás 10900ft - -kasztnizás 145000ft, két sárvédő + két küszöbborítás 58000ft, fényezés :100000 - -olaj+szűrő+légszűrő 20700ft - -kuplung szett+ kormányösszekötő 136900ft - -alvázvédelem 25000ft - -motortartó alsó, stabrúd (bal hátsó) 30000ft - -olajcsere , olajszűrő 18000ft - -két első alsó lengőkar 39500ft - -ablaktörlő lapátok 2000ft - -alsó hátsó lengőkarok párban 50654ft - -4 új nyári szereléssel 65000ft - -4 felújított felni 40000ft - -klimahűtő csere + töltés 60000ft - -rendszámkeret + hűtőrács 2700ft - -jobb oldal két elem fényezés 60000ft - -olajcsere + összes szűrő 24500ft - -műszaki vizsgadíj + transzfer 25000ft - -hátsó fékbetétek, javitókészlet, stabszilent 45000ft - -olaj + szűrő 15500ft - -olaj + szűrők 25500ft - -szervócső csere + jobb első stabrúd szilent , 18000ft - -olaj+ szűrő 15500ft - -4 tárcsa + 4betét 72000ft - -vízhűtő + termosztát+ fagyálló 54000ft - -olajcsere + szűrők 20500
Ide hordtam szervizbe
mindegyik szakemberem titokban tartom mert elbecézik és leterhelik őket aztán mi lesz velem és a szemeteimmel ?
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 166000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 171945 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Ford Puma | Következő autója? | Delta, naplemente színű csodaszép átok |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
