A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 6 (2002-2007)

6 2.0 dízel 143LE facelift 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Olyat lép, hogy nem hiszed el

Szöveges ítélet

Minden vágyam volt venni egyszer egy Mazda 6-ot, lehetőleg a 2002-es széria ráncfelvarrott verzióját az erősebbik, 143 lóerős motorral. Sikerült, íme a tapasztalatok:

kívül-belül: Tudom kár olyan dolgokat firtatni, ami teljesen szubjektív mégis szerintem gyönyörű autó. Az újabb generációk már egyáltalán nem tetszenek, de ez a mai napig! Belül kicsit komor a hangulat, a műanyagok kemények, messze nem üti meg a német szintet. De hát ez japán. A helykínálat megfelelő, az üléshelyzet mély és sportos (ami megfelel az autó karakterének).

felszereltség: az enyémben navigáción, automata váltón, tetőablakon, elektromos mozgatású bőrülésen és parkradaron kívül minden benne volt. Szerettem az ESP-t amely sokat engedett, szerettem, hogy minden elektromos ablak automata felfelé is lefelé is. Imádtam a BOSE hifit. Nagyon jól szólt. Igazából nem annyira tisztán, de a mélyeket nagyon tudta.

menetteljesítmény: annak ellenére, hogy papíron csak 143 lóerős volt, nagyon jól ment. Komolyan amikor először odaléptem neki nem hittem el, azt hittem valami chippelt autót vettem. Alul nem húzott, de 2000 környékén nagyon megindult és volt ereje letiltásig! Szívó benzines autók 170-180 lóerőig nem voltak ellenfelek és jobban ment az összes 2.0 TDI motoros akkori autónál!! Autópályán jól jött a hosszú 6. fokozat, egy német kiruccanás alkalmával kényelmesen tartotta a 190-et, egyszer belekarcolt óra szerint a 230-ba is! Az utat jól feküdte, igazi autópályázásra teremtett autó volt. A kormányzás már nem volt az igazi, kevés visszajelzést adott és ideges volt minden nyomvályúra (pedig gyári kerekek voltak rajta).

fogyasztás, fenntartási költségek: 7,5-8 litert fogyasztott átlagban, ami szerintem nagyon sok, a legtöbb 2 literes dízel már akkor is kevesebbet kért, igaz, ez dinamikusabb volt az összes konkurensnél. Az alkatrészek és a szervizek drágák sajnos!

megbízhatóság: semmi bajom nem volt vele leszámítva, hogy a kötelező 120ezres szervíz során cserélni kellett az egyik porlasztócsúcsot (250.000 + szerelés), de az autót utána el is adtam, nem tudom mi lett a későbbi sorsa. Annyit biztosan sejtek, hogy a részecskeszűrővel, a kettős tömegű lendkerékkel vagy porlasztókkal akadt baja a következő tulaj(ok)nak. Ja és még valami: a motor és rendszerei úgy vannak tervezve, hogy normális módon bejut némi gázolaj az olajkörbe a részecskeszűrő kiégetésekor. A nívópálcán van is egy x, amit ha elér az olaj (+gázolaj) mennyisége, akkor irány a szervíz és olajcsere (ezt egyébként nem kell nézegetni, mert az autó olyankor kijelzi és ha sokáig nem viszed szervízbe akkor szervízállásba teszi magát csökkentett teljesítménnyel). Na kérdem én: Ez normális? Ennek így kel működnie a 21. században? Direkt tervezték ezt így? Nem vagyok se mérnök, se szakember, hogy ilyen kijelentést tehessek, de szerintem ez elég elcseszett megoldás. Egyszerűen nem tudom elhinni, hogy a motornak nem árt a felhígult olaj.

összegzés: imádtam, mert szép, meg lehet vele jelenni és nagyon megy. Ugyanakkor belül kissé unalmas, nincs agyonextrázva sem, az alkatrész és szervízárak prémium autó szintjén (és a felett) vannak. Illetve a 2 literes közös nyomócsöves dízemotor és rendszerei agyon vannak komplikálva. Én tuti nem vennék sok évesen, kitudja hány kilóméterrel ilyen dízelt. Ellenben megvenném a 260 lovas MPS benzinest :)

Hibalista

- 1-es henger porlasztócsúcs -

Ide hordtam szervizbe

Mazda Mirai - korrekt, gyors és beengedik az embert a szerelőtérbe. Az ott dolgozóktól lehet kérdezősködni szerelés közben, ez mindenképpen nagyon szimpatikus. Ugyanakkor mint minden Mazda szervíz, az alkatrészek horror árakon vannak.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2007
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 72000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 6 2002 (2002 - 2007)

További ítéletek (235 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)