Nem tudtam szeretni.
Szöveges ítélet
Miután 6 év után sikerült megszabadulnom legszörnyűbb terhemtől: 72 hónapos CHF autóhitel maradványértékes konstrukcióval, újult erővel vetettem bele magam az autókeresgélésbe, hogy a 2. legnagyobb tehertől is megszabaduljak: Suzuki Ignis - ez ok-okozati összefüggésben volt az 1.-vel. :)
Ekkor 2010 októberét írtunk.
Amire szükségem volt: egy kényelmesebb, nagyobb, komfortosabb, biztonságosabb használt autó ami műszakilag megbízható. Mivel egy Ignis-ből ültem át, így nem volt túl magas a léc a jelölteknek. Az után a sz*r után egy G-s Astra is megváltás volt ha vezethettem.
A leszűkített lista a következő lett:
Skoda SuperB 1.9PDTDI
Honda Accord 2.2i-CTDI
Mazda 6 2.0D
Skodából csak visszatekert sokszázezres példányok voltak, Accordból a rendelkezésre álló összegig mindössze 2 teljesen ismeretlen előéletű példány, így a Mazda lett a legesélyesebb.
Elkezdtük nézni a legolcsóbbaktól a listát (akkoriban ez 1,8mFt volt), majd az állapotokat látva egyre fentebb toltuk a lélektani határt - ami a vételárat illeti.
Mígnem eljutottunk egy hitelesnek tűnő 2006 év végi példányhoz bő 2,8mFt-os irányáron egy Üllői úti kereskedésben.
Megnéztük, kipróbáltuk, megalkudtunk. Átnézetés egy független Mazda szervizben, majd foglaló és másnap már boldogan mehettem haza az új (4 éves) 'csodámmal' magam mögött hagyva a 'Mi autónkat'!
2006-os facelift-es változat. 2000ccm dízel a gyengébbik fajtából. Törésmentes kaszni, kopásmentes belső. 5 személynek is kényelmes utastér, több mint szükséges csomagtér.
Nyomatékos motor, ami azért az 1600 kg-os kasznihoz szerintem kicsit gyenge. Teszteken ódákat zengtek a fogyasztásáról, hát én nem voltam megelégedve vele...
Budapest: 8,5-9l/100km
Autópálya 140km/h tempomat: 7,5-7,7l/100km
Nagy vegyes: 8l/100km - én kevesebbet reméltem.
Országúton, autópályán nagyon jó volt vele közlekedni. Háromszor jártunk vele Innsbruckban, 5-600km-es megállás nélküli autópályás etapok után is kényelmesen lehetett kiszállni belőle. 180km/h-nál még normál hangerőn lehet beszélgetni az utastérben és az autón sem hallani, hogy nagyon erőlködne. Szerintem valahol a 160-180km/h-s utazótempó az, ahol még bőven jól érzi magát. Sajnos azt a tempót tartósan sehol nem lehet autózni, így ez teljesen lényegtelen.
Vettem rá szép felnit, szeretgettem, kirándulgattunk, mígnem elkezdtem érezni A JELEKET: kuplung (kettőstömegű lendkerék) és a befecskendező rendszer kezdte az utolsókat rúgni...
Akkoriban még fogalmam sem volt róla, hogy mik is ezek, csak hogy a kettőstömegű kuplungszettel 300+eFT + szerelés, a befecskendező hasonlóan zsebbenyúlós történet. Így gyorsan meghirdettem. A sokadik érdeklődőnek megtetszett, megvette. Én pedig örültem, hogy egy újabb nyűg esett le a vállamról.
Azóta megtanultam már, hogy a kettőstömegű egy olyan átok, ami minden nagyobb nyomatékú autóban benne van/lesz a simább járásért, míg a befecskendezőből van jó (vagyis kevésbé költséges) és sz*r. A Mazda dízeleiben ez utóbbi van. A neve: Denso. Ezt a 2 dolgot leszámítva jó is lenne a Mazda6 dízel konstrukció, de ez a 2 dolog bizony ha egyszerre elszáll az nagyon sokba kerül...
Zárszóként: A mazda6 mint autó nekem nagyon tetszett, főleg a faceliftes változat. De a 2.0-s Mazda dízel motor miatt keserű szájízt hagyott bennem, így én azt javaslom, hogy Mazda 6-ot csak 1.8 vagy 2.0-s benzines motorral vegyenek. Azzal viszont bátran. De a dízelt azt mindenki kerülje messziről!
Hibalista
- Hátsó csomagtérroló - javítása 15.000 Ft. Bontóban 40-50.000 (ha van), újonnan horror! :(
Ide hordtam szervizbe
Csepel, Mag utca, Mazda bontó és szerviz. - bátran ajánlom őket minden Mazda tulajdonosnak. A főnök elég nehéz eset, de a szerelő és kasznis/fényező srácok értik a dolgukat.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 128000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 17000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Suzuki Ignis | Következő autója? | Honda Accord Type S |
Ennyire szerette | (4) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.6/10) |
