A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 6 (2002-2007)

6 2.0 CD Facelift 

Az ítélet értékelése
3,7(3 db)

Nem tudtam szeretni.

Szöveges ítélet

Miután 6 év után sikerült megszabadulnom legszörnyűbb terhemtől: 72 hónapos CHF autóhitel maradványértékes konstrukcióval, újult erővel vetettem bele magam az autókeresgélésbe, hogy a 2. legnagyobb tehertől is megszabaduljak: Suzuki Ignis - ez ok-okozati összefüggésben volt az 1.-vel. :)

Ekkor 2010 októberét írtunk.

Amire szükségem volt: egy kényelmesebb, nagyobb, komfortosabb, biztonságosabb használt autó ami műszakilag megbízható. Mivel egy Ignis-ből ültem át, így nem volt túl magas a léc a jelölteknek. Az után a sz*r után egy G-s Astra is megváltás volt ha vezethettem.

A leszűkített lista a következő lett:

Skoda SuperB 1.9PDTDI
Honda Accord 2.2i-CTDI
Mazda 6 2.0D

Skodából csak visszatekert sokszázezres példányok voltak, Accordból a rendelkezésre álló összegig mindössze 2 teljesen ismeretlen előéletű példány, így a Mazda lett a legesélyesebb.

Elkezdtük nézni a legolcsóbbaktól a listát (akkoriban ez 1,8mFt volt), majd az állapotokat látva egyre fentebb toltuk a lélektani határt - ami a vételárat illeti.
Mígnem eljutottunk egy hitelesnek tűnő 2006 év végi példányhoz bő 2,8mFt-os irányáron egy Üllői úti kereskedésben.
Megnéztük, kipróbáltuk, megalkudtunk. Átnézetés egy független Mazda szervizben, majd foglaló és másnap már boldogan mehettem haza az új (4 éves) 'csodámmal' magam mögött hagyva a 'Mi autónkat'!

2006-os facelift-es változat. 2000ccm dízel a gyengébbik fajtából. Törésmentes kaszni, kopásmentes belső. 5 személynek is kényelmes utastér, több mint szükséges csomagtér.
Nyomatékos motor, ami azért az 1600 kg-os kasznihoz szerintem kicsit gyenge. Teszteken ódákat zengtek a fogyasztásáról, hát én nem voltam megelégedve vele...

Budapest: 8,5-9l/100km
Autópálya 140km/h tempomat: 7,5-7,7l/100km
Nagy vegyes: 8l/100km - én kevesebbet reméltem.

Országúton, autópályán nagyon jó volt vele közlekedni. Háromszor jártunk vele Innsbruckban, 5-600km-es megállás nélküli autópályás etapok után is kényelmesen lehetett kiszállni belőle. 180km/h-nál még normál hangerőn lehet beszélgetni az utastérben és az autón sem hallani, hogy nagyon erőlködne. Szerintem valahol a 160-180km/h-s utazótempó az, ahol még bőven jól érzi magát. Sajnos azt a tempót tartósan sehol nem lehet autózni, így ez teljesen lényegtelen.
Vettem rá szép felnit, szeretgettem, kirándulgattunk, mígnem elkezdtem érezni A JELEKET: kuplung (kettőstömegű lendkerék) és a befecskendező rendszer kezdte az utolsókat rúgni...
Akkoriban még fogalmam sem volt róla, hogy mik is ezek, csak hogy a kettőstömegű kuplungszettel 300+eFT + szerelés, a befecskendező hasonlóan zsebbenyúlós történet. Így gyorsan meghirdettem. A sokadik érdeklődőnek megtetszett, megvette. Én pedig örültem, hogy egy újabb nyűg esett le a vállamról.

Azóta megtanultam már, hogy a kettőstömegű egy olyan átok, ami minden nagyobb nyomatékú autóban benne van/lesz a simább járásért, míg a befecskendezőből van jó (vagyis kevésbé költséges) és sz*r. A Mazda dízeleiben ez utóbbi van. A neve: Denso. Ezt a 2 dolgot leszámítva jó is lenne a Mazda6 dízel konstrukció, de ez a 2 dolog bizony ha egyszerre elszáll az nagyon sokba kerül...


Zárszóként: A mazda6 mint autó nekem nagyon tetszett, főleg a faceliftes változat. De a 2.0-s Mazda dízel motor miatt keserű szájízt hagyott bennem, így én azt javaslom, hogy Mazda 6-ot csak 1.8 vagy 2.0-s benzines motorral vegyenek. Azzal viszont bátran. De a dízelt azt mindenki kerülje messziről!

Hibalista

- Hátsó csomagtérroló - javítása 15.000 Ft. Bontóban 40-50.000 (ha van), újonnan horror! :(

Ide hordtam szervizbe

Csepel, Mag utca, Mazda bontó és szerviz. - bátran ajánlom őket minden Mazda tulajdonosnak. A főnök elég nehéz eset, de a szerelő és kasznis/fényező srácok értik a dolgukat.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 2006
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 128000
Megbízhatóság (5) Vezetett km 17000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Suzuki Ignis Következő autója? Honda Accord Type S
Ennyire szerette (4) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 6 2002 (2002 - 2007)

További ítéletek (235 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)