Nekem ez nagyon jó
Szöveges ítélet
Még csak 1 hónapos, így egyelőre az első benyomások.
A pozitívumok (van bőven):
1. A motor állat, a 360 Nm nyomaték rendesen dolgozik. A párom sikkantott a gyönyörtől a Gábor Áron utcán felfelé... És ami nem feltétlen természetes: alacsony sebességnél, városban araszolgatva is készséges. Veszélyes is, nem is veszem észre és a városban is 80-nál járok, és az autpályán is nehéz szívvel megyek 150 alá... (Pedig eddig a 140 volt az utazó tempóm.) De a legjobb a hegyi utakon.
2. Felszereltség: Persze tudom, hogy majd jön az új típus, ezért zsúfolták tele, de nekem több, mint elég: xenon, tempomat, Bose hifi, ülésfűtés, EBD, DSC, kipörgésgátló, elektronikus fékasszisztens stb. (És most a lista árhoz képest durva kedvezmények vannak, gondolom kifuttatják a készletet az új érkezése előtt.)
3. Hifi: nekem ennél nem kell több, a munkába oda/vissza 30-40 perc most leginkább zenehallgatást jelent. És ami a ritka: a halkabb, finomabb komoly és jazz zenék is teljesen élvezhetően szólnak.
4. Kormány és az ülések (hátul is) kényelmesek, a csomagtartó jó nagy, jól pakolható. 3 gyerek nagyon jól meg van hátul, élvezettel figyelik a kijelzőt, ami mutatja, hogy bekapcsolták-e az öveiket.
5. Szerintem kívül belül gyönyörű, de persze mindenki ezt gondolja a kocsijáról, pláne, ha maga fizeti ki a sok pénzt érte.
Ami lehetne jobb:
1. Fedélzeti komputer kevés adatot mutat, nem is tűnik feltétlen megbízhatónak. Zavaró az is, hogy ha azt nézem, akkor az óra nem látszik. Általában a kijelzések megoldása elég basic, itt nem volt cél a szépség, de praktikum sem maximális.
2. Fényszóró, esőtörlő, visszapillantó tükör automatikus működése (sötétedése) a Renaultban jobban, kényelmesebben van megoldva, miként az tárolórekeszekkel is jobban ellátott. Meglepően érzékeny az anyós ülés biztonsági öv jelzője, ha ha hátizsákom odateszem már sokszor kijelez, hogy be kéne csatolni...
3. A fogyasztás nekem a dieselhez képest kicsit magas, persze, lehet, hogy ez még alakul. Autopályán korrekt a 6-7 liter, viszont városban sokallom a 8-9 közöttit.
4. Szerencsére még csak virtuális gond: a részecskeszűrő (dpf). Tetszik, hogy a kocsi maga égeti ki a kormot egy idő után, ez elvileg nekem is a legolcsóbb megoldás lenne. (És jó érzés ennyire környezetbarát kocsit venni.) Viszont nem tetszik, hogy erről senki nem tud normális tájékoztatást adni (mennyi idő/km után kell kivinni mindenképpen az autópályára, hogy biztosan kiégjen), viszont ha nem történik meg (mert nem használom ilyen üzemmódban), akkor viszont meg sok pénzt fizethetek, és a motornak sem tesz jót. Ráadásul a szerviz is inkább csak fenyeget, és nagyon figyel arra, nehogy valami konkrétumot mondjon, hogy aztán őket okolhassam. Szóval elég magamra vagyok hagyva, izgulhatok, nehogy felvillanjon valamikor az a fránya sárga lámpa...
5. Végül a Renault után elég sűrűnek és drágának tűnik a kötelező szervíz, ezek után el is várom, hogy ne hibásodjon meg, mert alapértelmezésben sem olcsó fenntartani.
Számban egyformának tűnnek az előnyök és hátrányok, pedig messze az előnyök vannak túlsúlyban. Gondosan összerakott, pontosan váltható, dinamikusan vezethető, környezetbarát kocsi. Amióta ezzel járok, rászoktam, hogy este hazafelé mindenféle vargabetűket tegyek, egyszerűen a vezetés öröméért. Azt nagyon tudja adni.
Folyt.köv.
Hibalista
- Még semmi, ennyi idő alatt nem is illene.
Ide hordtam szervizbe
Mazda D&W
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 3000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Megane II. 1.6 | Következő autója? | messzi még |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
