Myoko, a japán csoda
Szöveges ítélet
Életem első japán autója . Durván 10 autóm volt eddig , döntően céges autók , európai márkák . Egy /saját/ 1.5 dCi Megane-ból ültem át , leírhatatlan a különbség . Az autó v.mi hihetetlen módon össze van rakva, nem zörög , nincsenek idegesítő elektronikus problémák , sem pedig örökös szervízlátogatások . A kocsi kényelmes , erős, gyors , és roppant stabil . Vegyes használatban 6.5 l körül eszik , ami egy 2l-es 143 lovas motortól nem rossz. Még mindig nem látom ennek a kocsinak reális alternatíváját más márkánál , sem ár, sem megbízhatóság, sem egyéb szempontból . Max.a Honda Accord 2.2 CDTI jöhetett volna még szóba , de a Mazdától jobb ajánlatot kaptam . Roppant megnyugtató érzés egy japán gyártmányú kocsiban ülni , nekem a kocsi munkaeszköz ,tehát fontos a maximális megbízhatóság. Eddigi egyetlen panaszom az volt/fél évvel ezelőtt /, hogy a gyári CD lejátszó nem működött, de persze gariban cserélték .Nagyon tetszik az autó viselkedése,olyan mintha rá lenne ragasztva az útra,kiválóak a fékek.A kocsival megjártam Romániát oda-vissza a Fekete-tengerig/ többször is/, s ott tapasztaltam meg valódi tulajdonságait,gyakorlatilag biztos /nem önhibás/ balesetektől mentett meg minket elképesztő stabilitásával.Persze városban a méretéből adódóan nem egyszerű vele pl.a parkolás,de országúton,sztrádán igazi bajnok.Sokszor lehúzódnak előle,pedig nem egy agresszív kinézetű kocsi.A gyári hifi szépen szól,a klíma egyzónás létére is remekül teljesít,szinte soha nem kell nekem állítgatni.Az 5.ajtó egy főnyeremény , költözködéskor nagy hasznát vettem, elképesztő mennyiségű holmit szállítottam vele.Ilyen sokoldalú autóm még nem volt . Nem nyerte el a tetszésemet a hátsó ajtózsebek hiánya,ill.a "virsli" pótkerék.Rakattam bele "igazit".Nagyon szereti a prémium üzemanyagot, ami persze drágább, de v.mivel kevesebbet kér belőle.A váltó igen precíz,és még rükvercben sem recseg.Maga a tökély.Mindig első "pöccre" indul.A kormány elég határozott, mondhatni sportos,a kuplung dettó, persze ez hamar megszokható.Többen javasolták hogy félidőben /10.000km-ként/cseréltessek olajat , bár ezt magamtól is megtettem volna. Nem olcsó dolog persze , de idővel megtérül a befektetés.Szintén fontos dolog : járatni a motort leállítás előtt !!! kitűnő turbóvédő eljárás . Változatlanul állíthatom : ennél jobb vétel ebben a kategóriában/árfekvésben nem létezik.A többek által emlegetett korrodálódásnak utánanéztem, de nálam semmi erre utaló jel nincs, pedig csillaggarázsban áll sajnos a kocsi. Csak ajánlani tudom ezt a márkát.
-----------------
A mai napig megvan az autó , gyakorlatilag minden komoly gondtól mentes. A leírtakon kívül soha semmi baja nem volt , megjegyzem azok sem befolyásolták az autó élvezeti értékét , ráadásul mindet megoldották garanciában . Rendkívül stabil, erős , hihetelenül precíz autó, ezt már azt hiszem manapság tanítani kellene hogy így is lehet autót gyártani. Nemhiába Japánból jött de ez le is rí róla nap mint nap. Az a hátránya ami az előnye is konkrétan a felszereltség, pl.hogy más kocsik mondjuk a francia márkák sokkal több extrát tartalmaznak, de ugye sokkal gyakrabban meg is hibásodnak. /volt francia kocsim 2 is /A funkcionalitás a legjobb szó ami egy Mazdát jellemezhet,minden megvan ami kellhet, de semmi amivel csak a gond lenne előbb utóbb. Persze az elektronikai meghibásodások / ami valljuk meg manapság a hibák nagy részét eredményezi/ itt nem értelmezhető. Nekem a normál pótkerék hiányzott/tetettem/ meg a 2 zónás klíma,bár lehet hogy csak a nejem miatt,mert ő fázik én meg sülök. A fogyasztás rendkívül baráti , rendszeresen 6.5 l körül mérek vegyesben , igaz prémium üzemanyagból . Nagyon praktikus a kocsi csomagtartója, 500 l-es és 5ajtós jól pakolható.
Summázva:nagyon jó kocsi, mindenkinek ajánlom.
Később még bővítem a tapasztalatokat.
Update : nos az autó a mai napig megvan , s még marad is sokáig . Mindaz amit eddig írtam változatlanul áll, gond és baj nélkül használom bel- és külföldön egyaránt . A megbízhatósága példaértékű és mintaszerű , őszintén szólva soha meg sem fordult a fejemben hogy valahová ne merjek vele elmenni . Persze ehhez alapot ad az is hogy a motor rendkívül erős / 360Nm 2000-es ford.-on , de 300 Nm már 1500-n megvan/azaz a pótos Ifa mögé történő beragadás nem jellemző hogy finom legyek . Sztrádatempónál sincs gond 150-ről 6.-ban húz mint egy villanyvonat , a fogyasztása átlagban 6.5-re jön ki. Ezt magam számolom rendszeresen a tankolásnál , noha a computer is csak 0.2 l-t csal igaz lefelé.Eddig 7.2 l volt a max. 100km-en, mondjuk én pályán csak külföldön megyek 140 felett. 5 embernek is megfelelő, de hosszabb útra 4-nek igazán kényelmes , így már sokszor voltunk vele több mint 1200 km-es távolságban is .
Most jelent meg az új 6-os Mazda , de engem azért nem hoz lázba mert a jelenlegi is tökéletes és még csak 2 éves , azaz nem csereérett.Ha az lenne akkor mondjuk csak a Mazda jöhetne szóba/ Accordból ugye nincs 5ajtós,a kombi meg nem tetszik/.
Summázva : még mindig ajánlom bárkinek , akinek az autó maximális funkcionalitása és megbízhatósága a fontos , és emiatt hajlandó a japán technikát kipróbálni az európai helyett.
Update 2008.Aug.
Még mindig együtt rójuk az utakat, épp most jöttünk meg külföldről vele./ 2.200 km/10 nap / Mint eddig most is roppant kellemes volt utazni vele,pedig keresztül a Transzfogarasi úton a Kárpátokban ,volt alkalmunk és módunk igénybe venni a képességeit...nagyon szeretjük, a korábbi írás óta semmi sem romlott el rajta, szépen működik minden. Igazán szerethető megbízható és dinamikus autó, azoknak akik nem akarnak folyton szervizeket látogatni. Főként hosszabb utakra való amúgy, nem szereti a tötyörgést városban , pláne hogy dízel mivolta miatt sokszor kuplungolni igen fárasztó.Ha nem jut ki sokáig országútra vagy sztrádára akkor a DPF szűrője eltömődik.Ilyen gondom nekem sosem volt, de én városban alig használom.
Később még update-lek.
Hibalista
- a CD lejátszó nem működött vadiúj korában , bal hátsó ajtó erőhatárolóját kellett cserélni, kormányműkopogás / zsírzással megoldódott /
Ide hordtam szervizbe
Egy vidéki szervíz /nem nevezném meg mert a törekvés megvan bennük és még megyek hozzájuk , de fejlődniük kell /
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Autó Expanzió Békéscsaba
Mazdát ide kell vinni ők tényleg profik és szeretik/értenek ezekhez a kocsikhoz
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 44000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Megane 1.5 dCi 100 Le | Következő autója? | Mazda feltétlenül |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.6/10) |
