Miyoko, az IGAZI japán AUTÓ
Szöveges ítélet
Életem első japán autója . Durván 10 autóm volt eddig , döntően céges autók , európai márkák . Egy /saját/ 1.5 dCi Megane-ból ültem át , leírhatatlan a különbség . Az autó v.mi hihetetlen módon össze van rakva, nem zörög , nincsenek idegesítő elektronikus problémák , sem pedig örökös szervízlátogatások . A kocsi kényelmes , erős, gyors , és roppant stabil . Vegyes használatban 6.5 l körül eszik , ami egy 2l-es 143 lovas motortól nem rossz. Még mindig nem látom ennek a kocsinak reális alternatíváját más márkánál , sem ár, sem megbízhatóság, sem egyéb szempontból . Max.a Honda Accord 2.2 CDTI jöhetett volna még szóba , de a Mazdától jobb ajánlatot kaptam . Roppant megnyugtató érzés egy japán gyártmányú kocsiban ülni , nekem a kocsi munkaeszköz ,tehát fontos a maximális megbízhatóság. Eddigi egyetlen panaszom az volt/fél évvel ezelőtt /, hogy a gyári CD lejátszó nem működött, de persze gariban cserélték .Nagyon tetszik az autó viselkedése,olyan mintha rá lenne ragasztva az útra,kiválóak a fékek.A kocsival megjártam Romániát oda-vissza a Fekete-tengerig/ többször is/, s ott tapasztaltam meg valódi tulajdonságait,gyakorlatilag biztos /nem önhibás/ balesetektől mentett meg minket elképesztő stabilitásával.Persze városban a méretéből adódóan nem egyszerű vele pl.a parkolás,de országúton,sztrádán igazi bajnok.Sokszor lehúzódnak előle,pedig nem egy agresszív kinézetű kocsi.A gyári hifi szépen szól,a klíma egyzónás létére is remekül teljesít,szinte soha nem kell nekem állítgatni.Az 5.ajtó egy főnyeremény , költözködéskor nagy hasznát vettem, elképesztő mennyiségű holmit szállítottam vele.Ilyen sokoldalú autóm még nem volt . Nem nyerte el a tetszésemet a hátsó ajtózsebek hiánya,ill.a "virsli" pótkerék.Rakattam bele "igazit".Nagyon szereti a prémium üzemanyagot, ami persze drágább, de v.mivel kevesebbet kér belőle.A váltó igen precíz,és még rükvercben sem recseg.Maga a tökély.Mindig első "pöccre" indul.A kormány elég határozott, mondhatni sportos,a kuplung dettó, persze ez hamar megszokható.Többen javasolták hogy félidőben /10.000km-ként/cseréltessek olajat , bár ezt magamtól is megtettem volna. Nem olcsó dolog persze , de idővel megtérül a befektetés.Szintén fontos dolog : járatni a motort leállítás előtt !!! kitűnő turbóvédő eljárás . Változatlanul azt mondom : ennél jobb vétel ebben a kategóriában/árfekvésben nem létezik.A többek által emlegetett korrodálódásnak utánanéztem, de nálam semmi erre utaló jel nincs, pedig csillaggarázsban áll sajnos a kocsi. Csak ajánlani tudom ezt a márkát.
Hibalista
- Eddigi egyetlen problémám az volt, hogy a gyári audio egység CD része nem működött . Garanciában javították kb. fél óra alatt .
Ide hordtam szervizbe
Mazda Dakó
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 13000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Megane 1.5 dCi 100 Le | Következő autója? | Újra Mazda6 /kizárólag japán autó / |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.8/10) |
