Ménes a szekér előtt
Szöveges ítélet
Sok Mazda6 tulajdonos panaszkodott a muszerfal-világításra, és a fedélzeti számítógépre (emiatt már egyszer kifogyott az üzemanyag menet közben), hát nekik van igazuk! A Renaultban megszoktam, hogy a tompítottnak van kontroll lámpája, itt mindig meg kell nézni a kart, kész szerencse, hogy én mindig bekapcsolom a lámpát (ezt eloszertettel ajánlom minden spórolós közlekedonek is!!!). A futése egyenesen csapnivaló, télen lefagy az ablak felöli karunk. Csak tudnám melyik elmebajos japán találta ki, hogy a kocsiban 20 fokos homéesékletet 20 fokos levego befújással kell csinálni... otthon se 20 fokos a radiátor!!!
Néhány szót a kényelemnek nevezett dögvészrol. Igen csak felháborodtam a Népítélet c. adásban elhangzottakon: "nagyon kényelmes... egész nap benne ülnék"! Nosza, rajta!! Valószínüleg a 2 méteres magasságom miatt (bár nálam SOKKAL alacsonyabbak is panaszkodtak szimpla 30km-es úton), de nagyon kényelmetlen. Rövid az ülolap (leginkább elol - hátul még nem ültem), a biztonság érdekében a fejtámla nem állítható, csak magasságban... szörnyen kényelmetlen hosszú úton. A GT-nek nevezett sportülések oldaltartása, mint kb az Astrában (B). De legalább a helykínálat boséges, a kormány jól állítható.
Annak ellenére, hogy a márkakereskedok hencegnek a megbízhatósággal... nos: nincs még 20e km a kocsiban, de meggyult már néhány aprósággal a bajunk. A legdühítobb (és itt azért picit megkövetem a Mazdát), hogy kb 15000 km-nél meghülyült a riasztó. Ha lezárom 5 másodperc múlva, mint a barom elkezd riasztani, majd kinyitom, és újra lezárom... Ez így megy szépen akár 20 percig is, amíg meg nem unom, és haza nem megyek... érdekes otthon kapun belül nem csinálja (még mondják, hogy a kocsiknak nincs lelke :) ). Kulccsal nem lehet lezárni, mert az is élesíti a riasztót, ennek ellenére megtaláltam a módját, hogy hagyjam ott a közért elott (pl. viszek magammal valakit). No, szóval ez igen bosszantó! Aztán a hátsó fékek felol furcsa hangok jönnek, mintha el lenne kopva a fékbetét. De kérem! 20000km-nél, amikor ha lehet eloszeretettel alkalmazom a motor erejét fékezésre... (ez a hang soha nem szunt meg). Az !!egyetlen!! szivargyújtó kezdettol fogva nem muködött. És egy elottem szóló szavaival élve: "csakénhallom" zaj a csomagtér felol.
Mivel leginkább én vezetek, ezek csak elvétve érdekelnek. Ami a lényeg a vezezonek, az teljesen rendben van, legalabbis rendben volt ugy 150e km-ig. Bodületesen megy az autó, pontos a váltó (talan ez az egyetlen alkatresze, amivel nem volt gond), jól és rövid úton jár, és kelloen hosszú a 5. sebességi fokozat (autópálya, 160, 3100at forog a motor; közút, 100, 2000 alatt, ami jót tesz a fogyasztásnak). Bárhogyan hajszolom, 7,5 liternél nem eszik meg többet, csak ha huzamos ideig megyek autópályán 160nal. Egy kicsit a teljesítményérol: 320Nm 121 németeknek butított lóero. Nos kész szerencse, hogy legalább ok bevették! Nem igazán hiszem, hogy egy 121 Le-s autó több mint 500 kiló teherrel 225 után még gyorsul! Ezt tovabbra is fenntartom, legalabbis erzetre jobban gyorsul, mint egy 150 Le-s dizel Vectra. Érdekes ezen elgondolkozni.
Kezdetekben imadtuk a kocsit, minden apró hibájával együtt. És nem utolsó sorban szép! Tudom ajánlani mindenkinek, aki hajlandó magasabb fenntartási költségeket fizetni egy dízelért, de nem magasabb 170 cm-nel.
1 eves kor:
Most 1 eves az auto, es epp ma van tul a 60000 km-es kotelezon, ugyhogy megerett az itelet a frissitesre.
Ezalatt a 60000 km alatt nem volt semmi komolyabb baja az autonak, motorikusan teljesen megbizhato.
Azonban a Xenonnal ugy kb 4-5 honaposan kezdodtek a bajok. Eloszor csak vibralt az izzo (bal), es csak akkor volt feltuno, amikor este a dugoban nincs mas dolga az embernek, es az elotte allo auton latja visszatukrozodni a fenyeket. Azt mondtak, hogy az izzo hibas, garancialisan kicsereltek. 2 honapig jo is volt, aztan jobban kezdett vibralni... Azt mondtak, a lampatest a rossz. Kicsereltek (de mar ekkor megemlitettek, hogy meg egy problema lehet: a vezerlo)! AKKOR MIERT NEM CSERELTEK KI OTT ROGTON??! Na mindegy, 2 honapig megint jo volt, aztan mar neha kikapcsolt a bal izzo, mintha kiegett volna, de ha ujra visszakapcsoltuk, akkor megint jo volt. Kicsereltek vegul (ma) a vezerlot is... Majd meglatjuk! Persze a szervizben veletlenul bevallottak, hogy ez Mazda tipushiba, szoval akinek Xenonja van, az jobb ha szamol ezzel, es elkezdi unalmaban nezegetni a fenycsovat... Ha remeg baj van (vagy lesz), de meg igyekezzen garanciaban kicsereltetni.
Ezek mind nem olyan nagy dolgok, es ilyenekert, amikor Lagunank volt nem is panaszkodtam, na de elvegre is ez egy japan muremek, ami allitolag tavaly a lemegbizhatobb auto volt az ADAC-nal (2004).
Kezdek rajonni, hogy manapsag mar nem letezik jo auto: a franciak sose voltak megbizhatoak, a nemetek egyre rosszabbak, olaszrol ne beszeljunk, amerikai az jo, de inkabb csak oda, marad a japan Europaba, de ha azok is ilyenek... Es meg hal` Istennek nem uj Civic-unk van!!!
Mindezektol fuggetlenul, jo valasztas volt, hisz azt szeresse az ember amilye van...
1 ev kor + 1 szervizintervallumnyi km (20e):
80000 km van az autoban, ugyhogy folyt kov!
67000 km-nel autopalyan felbogott a motor egy gazadast kovetoen... a kuplung meghalt! Telefon a szerviznek... jott a tanacs: allitsa le a kocsit, hivjon egy automentot, es szallitsak ide (az orszag masik felerol), meg jo hogy van Mazda assistance. Sajnos mostanaban egyre tobbszor kell oket felhivni. Na ebbol nem lett semmi, ki er erre ra?! Vegulis azt mondtak, hogy !sajat felelossegere! be is gurulhatunk a kocsival. Kossz szepen! Sikerult meggyoznunk oket, hogy ez egy fodarab, igy csereljek ki garanciaban, aztan meg a martirt is eljatszottak, hogy milyen jo fejek. No komment... Magyarorszag! Persze itt is lebukott egy kicsit a Mazda, akarcsak a francia Xenon vezerlonel (amit nem lehet masra cserelni, csak ugyanolyan franciara, mert nem tudjak mashogy megrendelni a gyarbol. Allitolag az uj tipusban mar masmilyen (pl japan) van, es be is lehetne szerelni, de nem tehetik. Passz!). Szoval bevallottak, hogy a Mazda (veletlenul vagy direkt??-nem tudni) alulmeretezte a kuplungot a dizelekhez. Ugye ebben a tipusban a 136 es a 121 Le valtozatnak megegyezik a csucsnyomateka, tehat ugyan olyan kuplungot hasznalnak, ami egyikhez sem jo parositas! Mar ajanlgattak a szinter kuplungot..., de elvegre is nem spotkocsit vettunk. A legidegesitobb ebben az egeszben, hogy az esetet megelozoen, kb egy honappal, 60000 km-nel volt kotelezo szervizen a kocsi, es direkt rakerdeztunk, hogy jo-e a kuplung, mert mar nem egyszer riogattak vele, hogy tonkre fog menni ido elott. Nem vagyok autoszerelo, de szerintem eszre lehetett volna venni, hogy valami nincs rendben. A franciaktol is csak a rosszat veszik at... A Lagunaban hidraulikus kuplung volt, amit foleg tolataskor (az auto gyengesege miatt) tobbszor is leegettunk, de meg se kottyant neki, es meg 200000 km-nel is kivaloan mukodott.
Jovo heten lesz a 80000-es szerviz, lesz is dolguk a szervizben, mert miota kicsereltek a kuplungot azota a motornak olyan a hangja 1500-as fordulat korul, mint egy Zetornak. Tenyleg! Aki egy kicsit is ert a kocsikhoz, az elszornyed amikor meghallja. Szinte hallani lehet a hengereket, olyan mintha egy V8-asnak csak az egyik hengersora mukodne, alacsony fordulaton. Nagyon szornyu! Magas fordulaton is sokkal kerregobb a motor, es ezeket uzemmeleg allapotban is produkalja. Nem tudom mit csinaltak vele, de nem jo hallgatni!
A zaj a csomagter felol, nem szunt meg, sot egyre idegesitobb, eddig nem szoltunk a szervizben, volt sok bajunk mas aprosagokkal, de most elpattant a hur. Kivancsi vagyok mit fognak vele csinalni.
Ezektol fuggetlenul az autot meg mindig szeretjuk, bar Mazdat nem hiszem, hogy veszunk tobbet!
2,5 eves kor:
180e-es szervizen vagyunk tul a kocsival, valoszinuleg ez az utolso elotti frissites.
A Xenon problema mogoldodni latszik, bar ujabb majdnem masfel ev es 100e km kellett hozza. Ujra kicsereltek az osszes lampaburat, egoket, vezerlot (gondolom ugyanarra a szar franciara), es leszamlaztak 500e Ft-ot. A legviccesebb az egeszben, hogy rogton a szerviz utan (azt hiszem ez volt a 120-as nagyszerviz), este hazafele mind a ketto kikapcsolt. Kerdezem, ha pont akkor gazoltam volna halalra valakit, akkor a szerviz, vagy a Mazda vallalta volna a feleloseget?? Hal’ Istennek, csak kb 1 mp-ig nem lattam, mert rogton kikapcsoltam, es vissza… A szervizben (masik szeriv Budaorson) csinaltak vele valamit, azota mukodik. Hurra, lassan lecserelik a kocsit, de vegre van egy jo lampa rajta.
155e km lehetett kb a kocsiban, amikor eloszor megcsuszott az „uj” kuplung egy gazadasra. Szerviz a következoket mondta: ohh, semmi gond, addig jarjon vele amig el nem romlik teljesen. Igy hat elmentunk vele sielni, meg ide-oda kulfoldre. A hegyi szerpentineket nem nagyon szerette folfele, meg egy Trabi 5 fovel is konnyeden leelozott volna. Míg vegul egy szep napon Paksnal megadta magat vegleg. 160e volt ekkor a kocsiban, tehat 5e km-t kellett megtenni a dragalatos szerviz miatt csuszo kuplunggal. A szamla 500e Ft lett (ugy latszik Mazdaeknal szeretik ezt a szamot), mert annyira szetegett a kuplungban minden ezalatt az 5e km alatt, hogy amit ertek, azt csereltek. A cegnel van meg egy ugyan ilyen Mazda, es mit ad Isten pont egyszerre adtak meg magukat. A masikban 60e km volt, es meg csak az elso kuplungcserere vittek. Ezt aztan rosszul is „rakta ossze a kollega”, szoval egy nappal kesobb hoztak el, mint a mienket. Amit szinten rosszul rakott ossze a kollega, de erre nem mondtak. A csere ota nem jo a kormany (daral, reszel, akad kattog), a motor brutalisan kelepel, mar azt varom mikor rohad le, es persze a kuplung olyan mintha 10e km mulva lehetne cserelni megint. Nem lehet vele felallni egy magasabb jardaszegelyre. Elindulni meg csak nagy gazzal csikorgo kerekekkel, vagy szinte gaz nelkul a lefulladas hataran, nulla gyorsulassal lehet.
Biztos a „haverarc”-nak raktak bele az ujat, ebbe meg a hasznaltat. A kormanyt beolajoztak, es egyenlore elmultak a durva hangok, es reszeles.
Valami elektromos hiba is lehet a kocsival, mert neha nem egnek a hatso lampak. Most volt 180e-es szervizen, es ma vettem eszre, hogy egyik tolatolampa se eg. A helyzetjelzo meg vagy eg vagy nem, erre a szerviz annyit csinalt, hogy kicsereltek az izzokat. MIERT??? Ha egyszer eg egyszer meg nem, akkor az izzoszal meg egyben van, tehat az izzo jo!! A tolatolampakat meg meg se neztek.
A 14 eves BMW-mel fele ennyi problema sincs, pedig mar en vagyok a 4. tulaj, es elottem nem vigyaztak annyira ra, mint ahogy en vigyazok, illetve ahogy mi vigyazunk a Mazdara. Ahogy valtozik a modell kinalat ebben a szegmensben ugy alakul a velemenyem a kovetkezo kocsit illetoen. Most mindezek, es elozo kijelentesemmel ellentetben, ugy all, hogy megint Mazda lesz (2,5 GT), de nem dizel! A Honda Accord arara kivancsi leszek meg.
Azt tudom javasolni mindenkinek, hogy hasznalt dizel Mazdat ne vegyen sok kilometerrel, mert a kuplung a gyengeje, es nagyon koltseges a javitas. A magyar szervizek meg csak pup az ember hatan.
3 eves kor, 204700 km:
200e-nel meg volt egy nagyszerviz, es azota is tobbet van szervizben mint nalunk. A lizing ceg (egy hires nepcsoportrol van elnevezve) ugy dontott, hogy jol kiglancoltatja a kocsit eladas elott. Egy hetig Swift, egy hetig Focus volt cserebe.
Ez utan a Mazda ugy jott ki a kulonbozo muhelyekbol, mintha uj lenne. Megcsinaltattak a kulonbozo seruleseket a karosszerian (az elso lokost csak javitottak, pedig 3szor volt torve), kimostak kivul-belul… brutal gyonyoru lett… de en tudom mi van a lemezek alatt. Az utolso 10-20 e km-en mar kinszenvedes volt vezetni a kocsit, 120-as tempotol elkezdett dobolni a futomu (kerekcentirozas utan!). Minden nagyszervizen megnezettuk a futomuvet (lengokarok, lengescsillapitok, szilentek…), de sose mondtak, hogy cserelni kene, hat megis tonkrement.
Feltetelezem kb 120e km-rel adtak tul a kocsin, legalabb 2,5 millioert. Ha a leendo tulaj olvassa ezt, biztosithatom felole, hogy nalunk jobban talan senki nem vigyaz a kocsikra, es ezt a kocsit a Mazda szervizek / magyar utak tettek tonkre.
!!! 204700 km-rel !!! adtuk le! Remelem ezzel nem csaltak, de az ember sose tudhatja. Rendszam: JPF-892 JPF892 JPF 892 (talan igy ratalal a google).
Sajnalom az uj tulajt, a gatyajat is ra fogja kolteni.
Az utod hosszas utanajaras utan egy Opel Vectra (2008) Caravan Elegance 1.9 CDTI (150Le), egyike az utolso modelleknek.
A kategoria osszes modelljet (kiveve premium szegmens) vegigneztuk, es ez volt az egyetlen kenyelmes (elol-hatul), nagy helykinalatu modell az osszes kozt. Az uj Mazda6 kenyelemben semmit nem fejlodott, az Accord meg nagy banatomra kicsi lett. Akinek elegendo az Accord helykinalata, az mindenkepp azt vegyen, nagyon jol pozicionaltak az arat!
Hibalista
- Xenon ego csere 15e -ert (Philips), mert a szervizben sem 56e-es gyari izzot hasznalnak.
- Persze nem lett jobb... Teljes bal lampatest csere. Ettol se lett jobb... Aztan vezerlocsere! Meg szerencse, hogy mind garancias volt. Aztan teljes vilagito rendszer csere (vezerlo, ket bura, 2 izzo) 500eFt (utobbi 1 evben nem volt vele gond)
- 67000 km-nel kuplung ment tonkre. Garanciaban csereltek. Azota elviselhetetlenul kerreg a motor.
- Kuplung masodszor, most se jo (2. csere 500eFt)
- "csakenhallom zaj"
- Elektromos hiba a hatso vilagitassal (egyik oldal neha eg, neha nem)
- Kormanymu, futomu
- Ajto kitamasztok (mindegyik visszazuhan, ha picit ferden allunk), 40eFt darabja, nem csereltettuk ki.
- Csomagter-rolo szetszakadt
- Csomagterajto nyikorog
- Motor egyre jobban kerreg - vizetett Shell-es uzemanyag okozta kopogasos eges, nem fogja kibirni a 250e-et!
Ide hordtam szervizbe
Mazda M3
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Budaorson van egy Mazda szerviz.
Ok csinaltak a 2. kuplungcseret, meg a 180e-es szervizt.
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (4) | Vezetett km | 204700 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Laguna II (2002) 1.8 16V Dynamique Grandtour | Következő autója? | Opel Vectra (2008) Caravan Elegance 1.9 CDTI (150Le) |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.7/10) |
