Megszívatott,de újonan biztos jó
Szöveges ítélet
A pontozásnál azért adtam sok pontot neki,mert valószínű,hogy egy jó típusról beszélünk,csak én kifogtam,de nagyon.
Két év alatt sokat vesztett az értékéből is (3,8 millióért vettem,de eladni csak 2,5-ért tudtam)így összesen (a törlesztőket is beleszámolva) nekem több,mint 3 millióba van.
Hibalista
- Hát egy kommentet írtam már,akkor még jó volt...
- Kezdődött a porlasztócsúcsok cseréjével,darabja újonan 200000.-,bontott 30000.-,mind a négyet ki kellett cserélni,kb 4-5 hét üzemszünet.(mire bemérték őket+még a bontottak közül is rossz volt egypár,stb.)
- Utána gondolt egyet,és hazafele (400 km-es út),újra elromlott valamelyik csúcs,ezt a bontós még ingyen kicserélte,újabb pár hét leállás,újabb költség: munkadíj+tömítés(egyszerhasználatos,darabja 1500.-)A szerelőm először azt hitte,hogy a nagynyomású szivattyú rosszalkodik,ezért levette és bemérette ez egy 40000.- mutatvány volt.
- Ha már így szét van szedve,akkor cseréljünk mindjárt vezérlést is,úgyis esedékes,300000.-(csak a vízpumpa 40000.-,amihez nem adnak tömítést,az már biztos nem fér bele az árba a kurva édes anyjukat-a szerelő faragott hozzá)
- Ezek után működött egy darabig,amíg egyszer csak az autopályán-minden előzmény nélkül - megállt.Éppen a beteg nagynénémet vittem haza,amikor ez történt,nem volt mit tenni,MES-kártya,jöjjön a tréler.Már fel is hívott az automentős,hogy elindult,amikor is megszólalt a nagynéném:
- -Próbáld meg újra elindítani,most menni fog,higgy nekem.
- És láss csodát,az auto elindult,és nem akármilyen menetteljesítményt produkált!Mint valami táltos,úgy ment-irány a Mazda szalon,hibakódolvasás és törlés,ezek után jól viselkedett.Egy darabig.
- Ezek után olyat csinált,hogy a kuplungpedál benyomásakor a motor lefulladt.Általában akkor csinálta,mikor a legrosszabb forgalmi helyzetben voltam (pl:körforgalom,kereszteződés).Erre azt mondták (több Mazda szalon és szerelő),hogy ezt biztos a nagynyomású szivattyún lévő mágnesszelep hibája okozza.Vettem bele egy újat,ettől csak csattogó hangja lett a motornak,de a hiba még fennállt.(35000.-+szerelés,ami 40 másodpercig tartott)
- Ezek után a rail-csövön található gomba cseréje következett,amit csak csővel együtt adnak el,ha jól emlékszem 25000.- volt,ideiglenesen a hiba megjavult.
- Már nagyon megakartam szabadulni tőle,ezért egy helyi kereskedésbe adtam be az autót.Nem tudtákeladni,mivel a hiba annyira erősen előjött,hogy gyakorlatilag alapjárat nem volt.Hazahoztam az autót.Végső határozat:ki kell cserélni a nagynyomású szivattyút,szalonba 552000.-,bontva-szelep nélkül-110000.- valamiért ezt választottam.(tudni kell,hogy közben teltek a hetek,a sarcot fizetnem kellett,de autóm nem volt.)De a szivattyú megtette a hatást,lett alapjárat és jól működött az autó.
- A következő lépés:meghirdettem az autót,másnap jelentkezett egy kereskedő,aki megvette és 3 hónap múlva el tudta adni.
- Amit a történetből kifelejtettem:az úgynevezett pillangószelepet is cseréltetnem kellett,de mire erre rájöttek,addig is több hét telt el+ alkatrész ára 35000.-bontva
- Itt kell még elmondanom,hogy a kereskedésben normálisak voltak,nem szoktam 10-15000.-nél többet fizetni,viszont amikor összetört az autó,akkor a javítást rájuk bíztam,ami nekik so
- kat hozott a konyhára.
- Összeségében szerintem az autó jó,csak köszönhetem az előző gazdinak(még falevél is volt a tankban mikor kitisztították) a sok hibát.Aki ilyet akar venni,annak azt mondom,hogy vagy újat,vagy szigorúan ismerős(től) autót.Még a kereskedésben is azt mondták,hogy ilyennel még nem találkoztak.Viszont aki az enyémet megvette,annak sem lesz felhőtlen az élete,mert már éreztem,hogy a kuplungja csúszik (ez nem a márka hibája),illetve a konzolon lévő kijelző többször eltűnt...de ez már nem az én történetem.
- Még valami:néha a klíma(természetesen a legnagyobb melegben) nem működik,illetve egy szivargyújtót 90000.- t akartak eladni,így teszkó univerzál került bele 800.- ért.
Ide hordtam szervizbe
Maszek,akinek nincs hozzá programmja,de ő mondta,hogy mit csináljanak vele a szalonosok,mert csak találgattak...
+szalon
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 78000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 47000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Primera 2.0 D | Következő autója? | Ezek után csak régi szívódiesel,esetleg turbó |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.3/10) |
