A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 6 (2002-2007)

6 2,0 CD Sport TE - 2003 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Magyarország rejtélye, avagy szerelem utolsó vérig

Szöveges ítélet

Magyarország rejtélye:
- amikor megvettem, 10 éves volt, és ehhez mérten kalkuláltam, gondolván, hogy nagyobb a valószínűsége, hogy lesznek gondok előbb, vagy utóbb, ezért próbáltam úgy készülni pénztárcával, ahogy illik ilyen esetben, de mint ahogy majd lentebb olvasható, e téren (is) túlszárnyalta a képzeletemet. (Pedig állítólag elég nagy képzelőerővel rendelkezek.) De először nézzük az előnyeit:
Előnyök:
- az állófűtés nagyon jó dolog, 3 km alatt üzem meleg a kocsi, és ilyen minden ilyen 6-osban van, ráadásul az ínyencek kiegészíthetik távirányítóval is potom 120 ropiért (Webasto), így a leghidegebb reggeleken is meleg kocsiba szállhatnak be, és az az érzés megfizethetetlen tud lenni. Ez valamelyest persze dob a fogyasztáson, de ez tényleg megéri embernek is, gépnek is (mivel így a motor sem kopik annyira.) Nem is értem miért nem terjed el ez a találmány jobban, főleg a dízelekben, amik a lassú bemelegedésükről híresek. Ha még kormányfűtés is lenne, az már maga a mennyország lenne.
- 5 ajtós, nagyon jól pakolható, rengeteg a hely benne (hogy érzékeltessem: 2 biciklit úgy be lehet tenni, hogy még az első kereket se kell kivenni egyikből sem), a karakusi rendszer miatt az ülés belesimul teljesen a csomagér szintjébe. Volt egyszer olyanra példa, hogy 3-an aludtunk benne, de a 2-en alváshoz egyenesen király. Csak előre kell húzni az első üléseket, megfordítani a fejtámaszokat, hálózsákból megágyazni, és a meleg nyári estéken még a csomagtérajtót se muszáj lecsukni, és ilyenkor a csomagtér-világítás meg lábbal is lekapcsolható némi gyakorlás után:)
- a kinézete miatt egyáltalán nem tűnik tizenéves autónak, tehát még pár évig nem kell vele szégyenkezni, ha meg kell jelenni vele...ezen tovább segít az MPS spoilersett - dupla kipufogó, hátsó szárny, első, hátsó, oldalsó spoilerek – mondjuk tegyük hozzá, hogy ezért újonnan 1,5 milkacsokit kellett volna leszurkolni.
- az autópálya-tempót teljesen kényelmesen bírja a kocsi, nem megterhelő neki telepakolva sem...150-nél a fordulat pont 3000, pedig csak 5 gangot tettek a tervezők bele.
- jó dízelhez méltóan nyomatékból van bőven, 2.-ban nem igazán kunszt eltekerni a gumit, főleg vizes-vicces úton;)
- amikor olvastam a cikket, hogy nincs a 20 legproblémásabb motor között, akkor hogy őszinte legyek, csodálkoztam, mert tüzijátékot kár szervezni csupán emiatt, a mazda fórum tele van magától lefulladó/megálló dízel motorokkal: viszont itt a jó hír, hogy a hozam/nyomás szabályzó szelep hibájára vezethető vissza a hiba az esetek 99%-ában. Ez mondjuk sivár vigasz annak, akinek pont kanyar előtt leáll a kocsi, és se fékrásegítés, se szervo, belegondolni is rossz. http://totalcar.hu/magazin/technika/2014/10/12/rossz_motorok_neveddmeg_tipushiba/


Nézzük a hátrányokat is:
- nálam szinte minden előjött már, ami kritikus lehet ezeknél a Mazdáknál – vagy legalábbis szeretném ezt hinni - pl. befecskendező alátét miatti besülés, klímakompresszor, turbó, kettőstömegű, rozsdásodások, stb.
- volt olyan, hogy 1 héten belül 4 szerelőt járt meg a kocsi: festő, klíma csapágy-csere, ékszíjgörgő-csere, alvázvédelem miatt
- Érdekes, hogy szinte minden komolyabb gondom a dízelmotorra vezethető vissza, a motorcsere is, a kettőstömegű és a turbo-csere is. Az összes többi kis apró dolog- pl. 1-2 belső elem nyiszorog, néha nehezen olvassa a pen-drive-ot, nehezebben csukódnak az ajtók, kikoptak a nyitáshatárolók, a váltója hidegen kicsit nehezebben veszi a fokozatokat, meg radírozva töröl az ablaktörlő - ezekkel együtt lehet élni.
- Amit megtanultam, hogy a gyári extrának párja nincs, utólag szívás pótolni pl. egy xenont, vagy egy hangrendszert, vagy bármit.
- alkatrészárak=horror, nagyjából a Sikoly arcát veszi fel a kezdő Mazda6 tulaj, amikor megtudja a gyári árakat, pl. bőr váltógomb (ami minden Mazda6-ban le van kopva) gyárilag 60 rugó...B verzió: ügyes kezű emberrel megvarratni bőrből 5-ért, igaz most nincs rajt a H-kulisszás szimbólum, de úgyis tudom, merre vannak a fokozatok
- új kettőstömegű: 400 e Ft, új turbó: 370 e Ft (ezek csak kb. adatok, mert amint megtudtam, próbáltam egyből el is felejteni őket). Van felújított ezekből, én is ilyenekkel próbálkoztam, de ezekben van rizikó. Nem mondom, hogy megszívtam velük, bejáratott helyről letesztelt darabokat vettem és a gyári árhoz képest jól állok, de messze nem lettek gyári minőségűek. A kettőstömegű miatt kicsit ráz alapjáraton (vagy a motortartó bak miatt, és ezt meg is tudhatnám 33 rugóért, mivel ennyi 1 db bak)...a turbónak meg néha van egy kis hangja, de ezekkel már együtt tudok élni - remélem ők is így gondolják.
Régebben olyan süvítős hangja volt a turbónak, mint az olasz melóban az egyik Mini Coopernek, ha zavart, úgy oldottam meg hogy tekertem a hangerőn, és máris nem zavart.
- a nyári felnire (17 collos, 225-széles) 4 db jó minőségű nyári gumi közel 2 kiló, de ez ilyen játszma, a szépséget meg kell fizetni.
- a rozsdásodásra figyelni kell az ajtók alsó peremén, és a sárvédőívnél, mert gyárilag rosszul lettek üregvédőzve, volt is rá gyári visszahívás, mindenesetre én trafóolajjal kifújatom minden évben, és folyamatosan figyelem, van-e változás.
- az olajteknőre is érdemes figyelni, mert annyira el tud rozsdásodni, hogy kilyukadhat.
- viszont amire a legjobban érdemes figyelni, az a BEFECSKENDEZŐ ALÁTÉTEK, mert ha átég akár egy, egyrészt elkezd fogyni az olaj, másrészt úgy el tud kokszosodni, hogy besül a motor olajcsere-intervallumon belül is akár!!! Nálam ez megtörtént, hiába volt benn minőségi olaj (Mobil1 5W-40 Super Syn). Megelőzés: ha kell, ha nem, 100.000 km-enként befecskendező alátét-csere!!!
- alvázszámot érdemes lekérdezni Mazda szervizben, hogy meddig volt szervizelve, de azt tudni kell, hogy ilyen korú autó ma már ritka 300.000 km alatt.
- a tankolásra érzékeny a technika, én a kagylós kutat ajánlom.
- még egy chippen gondolkozok, mert alul nem úgy megy, mint szeretném...

Szerviztörténet:
- 2013.07.02.-n vettem 262.857 km-el. 2016.feb.-ban 312.000 km-nél járok, ami kb. évi 20.000-s a futásteljesítmény, de nem emiatt vettem dízelt, hanem a nyomatékból autózás miatt. Az alábbi lista nem tartalmazza a tankolásokat, pályamatricákat gumicseréket, bírságokat és mosásokat, de így is elég tetemes:
- 263.000 km-nél cserélve:
o jobb hátsó féknyereg (meg volt szorulva a csúszka): 45.000 Ft
o hátsó fékbetétek (ferdén voltak elkopva)
o olaj+szűrők
- kerékőr (17-es felninél szinte kötelező): 5.000 Ft
- hátsó teleszkópokba gumibakok, hogy ne érjen bele a hátsó sárvédő a nyári gumiba 5 embernél: 2.000 Ft – nagyon idegesítő volt nyaralás alkalmával.
- felnipadkázás miatt javítás és fényezés: 12.000 Ft
- benzin tankolása Horváto.-ban: 45.000 Ft (lefejtéssel, munkadíjjal együtt korrekt ár, bár nem túl nagy örömmel fizettem ki)
- 2013.09.20.-n le lett festve a jobb oldali 2 ajtó alsó fele, hátsó sárvédő, csomagtérajtó alsó fele, és alvázvédőzve lett: 65.000 Ft.
- 2013.10.20.-n cserélve lett 268.000 km-nél: 50.000 Ft
o mindkét hátsó féktárcsa betéttel
o turbo összerakva jó tömítéssel, csavarok beállítva, ledugózva: +50.000 Ft
- 2013.11.16: xenon lámpák, mosóval, állítóval, szintezővel, ablakmosó-tartállyal: 125.000 Ft
- 2013.12.14: új erősítő beszerelése: 50.000 Ft
- 2013.12.19: 70.000 Ft
o Ablaktörlő csere
o Olajcsere, Mobil 1 5W-40 Super Syn
o Váltóolaj csere, Mobil 1 Mobilube 1SHC 75W-90
o Jobb első kerékcsapágy csere
o Olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő, gázolajszűrő csere
- 2013.12.19: Mazda Győr, nem kommunikál a diagnosztikai rendszer az autóval a chiptuning miatt: 5.000 Ft
- 2013.12.27: visszaírva a gyári chip, majd nem indult el az autó
- 2014.02.14: Mazda Győr: befecskendezés korrekció: 7.000 Ft
- 2014.04.04: Jövünk kb. 100-al és kigyullad az olajnyomás lámpa. Egyből megálltam, felöntöttem. 1 km-ig megint jó volt, de jött a lámpa... beleöntöttünk további másfél litert, de később mégis besült a motor (részletesen később)
- 2014.04.09: (277.547 km), 73.000 Ft-ért elmondták ezeket:
kipucolták a kartert, amiben állt a kosz, illetve fémforgács, ami mivel nem mágnesezhető ezért csapágyból származik. Az olajszűrő fémházán nem lehetett átlátni, csoda hogy ment a motor. Alulról sajnos nem látni a főcsapágyakat, amik sokat mondanának el a motor állapotáról, mert alul osztott a csapágyház. Szelepfedelet leszedték, 2 befecskendezőnél a tűzkarika kuka, ott fújt ki, ezért volt hatalmas a kartergáz, ezért kokszosodott nagyon az olaj. Megcsiszolják ott a felületet, kap új tűzkarikát, felmelegítik, és berakják a porlasztókat. Felül a hengerfejet nem pucolják meg, mert belemosnák a koszt a motorba. Kipucolták az előszűrőt, az olajpumpát. Belement a motormosó, járt 1500-as fordulaton a motor 10 percet, majd leengedték a motormosót. Jött az új olaj, új szűrő, kipróbálták, és minden oké volt. Mérték az olajnyomást, 2 bar körül volt, semmi gond. Eljöttünk, egyszer csak gyenge lett az autó, és azt vettem észre, hogy lefulladt. Elindítottam, félre is álltam egyből, leállítom, felnyitom a motorházat, füstöl a turbónál...utána indítjuk a motort, csattogó hang... ez főtengelycsapágy, fordulatra jött elő a hang leginkább. Visszamentünk alapjáraton, ott leállítom, kijön a szerelő, mondja indítsam el. Elindítottam, kattogó hang, csúnya járás, és nyikorgó hang jött, amikor is egyből leállítottam. Az olajnyomás jelző végig nem jelzett, tehát alul ahol ők csinálták volt nyomás. Valószínűszeg eltömődött v.mi kis járat, megszorult a főtengely. A nyikorgó hanggal jelezte a motor, hogy rájött a szorulás.
Nyilván utólag rossz belegondolni, hogy 2.000 Ft-os tétel helyett (4 db tűzkarika) milliós javítási költséget tudhattam be, és a kocsit alkalmam nyílt nélkülözni 2 hónapig, de azt, hogy az olajat ette, betudtuk annak, hogy sokat futott a motor. A kompresszió-mérés is azt mutatta, hogy némely henger gyengébb, de ezt betudtuk 1-1 hidegen meghajtásnak.
- 2014.04.10: trélerezés 15.000 Ft, de az első szélvédő megrepedt az út alatt, ki kellett cserélni: +35.000 Ft.
- 2014.05.10: szétszedték a motort, az olaj ezüstszínű, fémreszelékes, a nyugvócsapágyak elfordultak a főtengelyen és a blokkban. A hajtórúdcsapágyak pedig elfordultak a hajtórúdon és a főtengelyen. Kettőstömegű lendkerék szétesett az egyenetlen járás miatt, illetve valamelyik henger dugattyúja összeért a szeleppel.
- 2014.06.18: 277.800 km-nél került bele az új motor. Olajcsere, vezérlés-csere, porlasztó bemérés, kettőstömegű felújítás, tömítések cseréje megvolt. 733.000 Ft+ 60.000 Ft+ 30.000 Ft. Képek: http://www.nippondiesel.hu/hirek.html?ver=201407
- 2014.07.22: újravákuumoztattuk (15.000 Ft), de nem oldódott meg a probléma, hogy 2200 alatt nem megy a kocsi, és ezért 7,5-8 litert fogyaszt. Pesti összes Mazda szerviz hatalmas csalódás, nem értenek hozzá, nem is hallottak ilyen problémáról, ráadásul hülyének is nézik az embert.
- 2014. augusztus: Mazda Autó megnézte, miért nem megy alul, de nem jöttek rá, mert minden érték tökéletes volt, mindenesetre korrekciók elvégezve, 2 napi szenvedés: 30.000 Ft+utazás, szállás: +40.000 Ft.
- 2014. szeptember: Németországban Wuppertalban nyikoró hang a motortérből, 25 euro-ert megnézték, mi a baja, kiderült, a klímakompresszort újra kell csapágyazni.
- 2014. szeptember: Német autópályán hazafele 160 km/h-nál elszállt a hátsó lökhárító, de szerencsére nem tört össze, egyben megmaradt, csak elszállt egy bokorba, meg pár nyergesnek kellett vészfékeznie. Idegállapot: megfizethetetlen.
- 2014.10.09: kettőstömegű felújítás, kuplungtárcsa csere: 76.200 Ft (45.000 volt a szét/összeszerelés, 31.200 a kuplungfelújítás)
- 2014.10.15: felnit, csomagtérajtót, hátsó lököst, oldalspoilert, felnit fényezték: 35.000 Ft
- ékszíj vezetőgörgő-csere (ki volt törve belőle egy darab): 25.000 Ft
- 2014.10.30: klímakompresszor-felújítás: 26.000 Ft, új csapágy, új ékszíj, klímagáz újratöltve.
- 2014.12.08.: Takata légzsákvisszahívás: kicserélték a gázfejlesztő patront a tartólemezzel és 4 db anyával.
- 2014.12.08.: A jobb oldali kipufogó dobot cserélni kellett. Ezen kívül volt még csőhajlítás és hegesztés is 21.000 Ft-ért.
- 2015.01.08.: Olajcsere 5w40-es olaj, új olajszűrő, 290.023 km-nél, 20.000 Ft.
- 2015.03.22: bontóból szereztük: hátsó ablaktörlő+bal oldali fényszóró trafóval együtt: 15.000 Ft
- 2015.03.26.-n: 295.500 km-nél: Mazda Autonál: új turbó 1 év garival, befecskendező-korrekció elvégezve, 2 vákuumcső kicserélése, olajcsere, munkadíj: 285.000 Ft
- 2015.04.17.-n: vákuumszivattyú csere: 20.000 Ft
- 2015.06.08: generátor és önindító felújítás 17.000 Ft
- 2015.06.08: műszaki vizsgára: bal első felső talpas, bal első alsó talpas csere, átnézéssel, munkadíjjal együtt: 39.000 Ft
- 2015.06.22.
o szelepfedél tömítésnél kicsit folyik az olaj, új tömítés megrendelve, 5.000 Ft
- 2015.06.22.
o 16 db új fém 19-es kerékcsavar: 350/db, 16*350=5.600 Ft
o futóműbeállítás, lengéscsillapító vizsgálat: 9.000 Ft
- 2015.06.22: klíma-tisztítás és feltöltés: 13.000 Ft
- 2015.06.23: bontott intercooler légterelő: 7.000 Ft (de nem tudtuk beszerelni, mivel a sport lökhárító légbeömlője kicsit máshol van)
- 2015.07.06. új hátsó rugók: 35.000 Ft
- 2015.09.15: Olajcsere 5w40-es olaj, új olajszűrő, 308.000 km-nél, 20.000 Ft.
- 2015.12.18: generátor szíjfeszítő görgő, szíj és generátor szabadonfutó csere munkadíjjal együtt: 75.000 Ft.
- 2015.12.30: futómű-beállítás: 11.000 Ft
- 2016.01.18: az állófűtés ventilátora csapágyas lett: 20.000 Ft
- 2016.02.28: 4 új nyári gumi: 160.000 Ft


Összegezve:

- 2,5 év alatt 2,5 misibácsit rákölteni egy 1 misis autó szervizeltetésére pénzügyileg nézve nem hangzik az évtized befektetésének, de ha azt nézzük, hogy kinézetben, felszereltségben, méretben és főleg menetdinamikában ez a 13 éves autó fel tudja venni a versenyt a sokkal fiatalabb és sokkal drágább autókkal is, akkor már kevésbé fáj az, hogy csapágyasra toltam a szopórollert 2,5 év alatt. Amúgy ha hozzáveszem a tankolásokat, (50.000 km) akkor ez az összeg további 1,25 millió Ft. Tehát az autózás távolról sem pénztárca kímélő dolog, de ha az ember szereti az autóját, akkor mindent megad neki, nemde?

Hibalista

- - jobb hátsó féknyereg (meg volt szorulva a csúszka): 45.000 Ft - - hátsó fékbetétek (ferdén voltak elkopva) - - jobb első kerékcsapágy - - besült a motor!!! Az olajszűrő fémházán nem lehetett átlátni. Motorcsere: 830.000 Ft. Olajcsere, vezérlés-csere, porlasztó bemérés, kettőstömegű felújítás, tömítések cseréje. - - hátsó lökhárító elszállt az autóról. Fényezés: 25.000 Ft - - kettőstömegű felújítás, kuplungtárcsa csere: 76.200 Ft (45.000 volt a szét/összeszerelés, 31.200 a kuplungfelújítás) - - ékszíj vezetőgörgő-csere (ki volt törve belőle egy darab): 25.000 Ft - - klímakompresszor-felújítás: 26.000 Ft, új csapágy, új ékszíj, klímagáz újratöltve. - - jobb oldali kipufogó dob csere: 21.000 Ft - - új turbó: 285.000 Ft - - vákuumszivattyú csere: 20.000 Ft - - generátor és önindító felújítás 17.000 Ft - - bal első felső talpas, bal első alsó talpas csere: 39.000 Ft - - szelepfedél tömítés csere: 5.000 Ft - - a két hátsó rugó cseréje 40.000 Ft - - generátor szíjfeszítő görgő, szíj és generátor szabadonfutó csere: 75.000 Ft. - - az állófűtés ventilátora csapágyas lett: 20.000 Ft

Ide hordtam szervizbe

helyi szaki

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

Mazda Auto Békéscsaba. A legjobbak az országban.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 2003
Kényelem (9) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 262857
Megbízhatóság (4) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (2) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója? 6
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 6 2002 (2002 - 2007)

További ítéletek (235 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Kocsi-zom-zom, csajo-zom-zom

6 2,0 CD Sport TE - 2002
1999.11.30 55000   4,0

"J"

6 2.0 CD TE Sport - 2006
1999.11.30 4000   3,0

1.8 TE, az etalon

6 1.8 TE - 2002
2014.05.11 50000   -

1.Énergiekus családi autó dráááágaaasszááááágoooooom

6 2,0 CD TE Sport Kombi 136LE - 2003
2010.05.03 200000   5,0

1000 ből egy ??

6 2.0 DIESEL TE - 2003
2008.02.02 60000   3,0

17es kerekeken gyönyörü, de inkabb maradok a BMW-knel...

6 1.8 Station Wagon (GY) - 2003
2013.02.04 11000   2,3

30 éves házasság

6 2.0 Exclusive - 2005
2016.12.22 14000   -

5 évesen is kiválóan teljesít

6 kombi 136 lóerő - 2002
1999.11.30 45000   -

6-os a titkos szeret?m

6 2,0 Diesel 120Le - 2003
1999.11.30 65000   3,0

A 6-os kombi dízel akár egy divertimento

6 2,0 dízel kombi 120 LE - 2004
2020.12.29 188000   3,5

A Hatos

6 2.0 CDCE - 2004
2007.12.18 72500   -

A Hatosmazda

6 2,0 CD TE Sport - 2006
2009.11.12 134000   5,0

A Hálátlan GÉSA

6 2.0 MZR-CD - 2005
2018.05.30 30000   -

A család kedvence, nekem meg a szívemcsücske

6 2.0 diesel - 2004
1999.11.30 22000   -

A család versenyautója

6 2.0 CD TE - 2004
1999.11.30 25000   1,0
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ... | 16

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)