A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 6 (2002-2007)

6 2,0 CD TE Sport 

Az ítélet értékelése
5,0(3 db)

A Hatosmazda

Szöveges ítélet

A címet egy parajdi szállásadónk adta, ő mondta igen ízesen "Hatosmazdának".
Egy nem problémamentes, de szerethető kocsiból szállok ki.
A választásban annak idején a szép külső mellett meghatározó volt az ár/felszereltség arány és a japán gyártás is (egy családban szolgáló Jazz és két Honda motor után).
A kocsi kívül-belül nagy. Ez a városi forgalomban nem előny, a hosszabb utazások során viszont igen. A nagy belmérethez nagy csomagtér is társul, mely az 5 ajtós karosszériának és a síkba hajtható hátsó üléseknek (ún. karakuri rendszer: előrehajtáskor az ülőlap süllyed és a támla kerül szintbe a csomagtér aljával) köszönhetően ideálisan használható. Kedvenc kerékpárom szétszerelés nélkül szállítható benne úgy, hogy a ki- és betétel közben sem karcolódik a kocsi.
A belső térre a japános ergonómia jellemző. Minden kézre esik, ill. minden jól beállítható egy 171 cm-es, japán méretű embernek. Kivétel a könyöklő, mely nem csúsztatható. Mögöttem akkora lábtér marad, hogy a kiskorú lányaim csak az 5. életév betöltése után tudták a cipőjükkel bepiszkolni az első ülések támláját:) Az első ülések alatt fedetlen kábelköteg éktelenkedik, bár baj nem volt vele. A beltér nem nyikorog és 134000 km után sem pusztult le. A bőrkormány koszolódása nem tévesztendő össze a kopással, popsitörlővel könnyedén gyógyítható.
A menettulajdonságok jók. A 2 literes dízel 1500-4000 között jól húz, bár dízel autót 3000 fölé ép eszű ember ritkán pörget. A kocsi szoftverétől függően a turbólyuk változó volt. A motortérből néha érdekes hangokat hallok, melyek a kocsi új kora óta megvannak, de a teljesítményt nem befolyásolják. Van köztük csörömpölés és egy rosszul rögzített bádoglemez rázásához hasonló is.
A 320 Nm csúcsnyomaték szép számadat, de a kipörgésgátló nélküli kocsiban ez - főleg téli útviszonyok között - zavaró bírt lenni. Néha kanyargós úton eljutottam a gumik tapadási határáig is...ilyenkor egy magamfajta amatőr számára sem ijesztő módon alulkormányozottá vált a kocsi.
A hibalistát mellékeltem.
Az üzemeltetéssel kapcsolatban két dolgora hívnám fel a figyelmet. Az egyik a kocsi kifejezetten drága szervizelése. Eleinte aranyárban mérték a DPF-es olajat (8000 Ft/liter), ennek ára később 4-5000 Ft közé csökkent. Egy átlagos szervizért így 60-80 ezer Ft-ot kértek el. A 120 ezres szerviz vezérműszíj- és elülső fékbetétcserével viszont meghaladta a 200 ezer Ft-ot!
A másik a dízel részecskeszűrő (DPF) működése. A teljesség igénye nélkül, az önregeneráló DPF működésének következménye a motorolajszint kisfokú emelkedése. Nálam ez nem okozott problémát, a 20 ezres szervizciklust bőven kibírta. Nagyobb gond volt viszont, hogy két alkalommal is a "DPF" műszerfali visszajelzője villogni kezdett a teljesítmény némi elvétele mellett. Ilyenkor a szervizben végeztek egy-egy DPF regenerálási ciklust magas fordulatszámon. Ez bizony komoly hiba.
A Mazda Assistance-t az egyik DPF villogás kapcsán vettem igénybe, jelesre vizsgázott.
Összességében egy nagy és számos apró hiba mellett is sok boldogság forrása volt a Hatosmazda. Az előjött hibákat a szerviz gyógyította (a DPF esetén csak kezelte). A felsorolt problémák közül nekem csak a kerékcsapágy cseréje került pénzbe, a többit gariban megcsinálták. Egyszer sem maradtam az út szélén vele. A "J"-vel kezdődő alvázszám számomra továbbra is jót jelent, így az utód is Made in Japan kocsi lett.

Hibalista

- 0 km óta a bal első elektromos ablak automata funkciója időnként elmegy, már legalább százszor újra kellett "taníttatni" a funkciót - 0 km óta eleinte enyhe jobbrahúzás, bár később rájöttem, hogy - más kocsikhoz képest - sokkal érzékenyebb az út oldalirányú lejtésére. A bal sávban balra húz. - 20000 km-nél Gyári CD játszó - csere gariban, egy darabig az új egységben is dadogtak egyes lemezek. A hiba később spontán megszűnt. - 36000 km-nél a bal első ajtót behorpasztotta egy 18 éves gyerek 10 napos jogsival (a Dacia furgonban nem volt tolatóradar :((( ). Az ajtót kicserélték, a belső borítás és a kezelőszervek, illetve az ablak és az ablakemelő nem sérült meg. A szerviz szép munkát végzett. - 60000 km-nél a csomagtérajtó hidegben nyikorgó teleszkópjait cserélték. A probléma az újakkal is fennáll, időnként zsírzás segít - 60000 km-nél kormányoszlop zsírzás a végállású nyikorgás miatt - 77000 km-nél üzemanyagszűrő majd légtömegmérő csere hidegindításkor észlelt átmeneti alapjárat-ingadozás miatt. - 80000 km-nél gyári visszahívás: kerékjáratok rozsda elleni védelmét végzik garanciában. Én korróziónak egyébként nyomát sem tapasztaltam. - 91000 km-nél égő, de spontán elalvó DPF lámpa - 96000 km-nél villogó DPF, ezt a szerviz szüntette meg - 98000 km-nél szélvédő csere: -10 fokban az ablakra adott páramentesítés közben hatalmas reccsenés kíséretében alul végigrepedt. - 100000 km-nél visszahívás: az intercooler falát vizsgálják át, nincs rajta repedés. Szoftvert frissítenek, mivel több kocsinál felbőgő, kikapcsolhatatlan motort és fehér füstöt észleltek. - 113000 km-nél bal oldali elülső kerékcsapágy vált hangossá - csere - 121000 km-nél, közvetlenül a nagyszerviz után ismét villogó DPF - kiégetés szervizben

Ide hordtam szervizbe

Egy kelet-magyarországi szerviz 20 ezres szerviznél 20 ezer Ft-tal több szerepelt volna a számlán az előzetes árajánlatnál. Reklamáció után sikerült egy keveset alkudni belőle. 40 ezres szerviznél elfelejtették a DPF számlálót lenullázni, az első beindításkor égett a DPF lámpa

Értékelése: 4

Másik szerelő értékelése

UNICAR Kft, Eger Egy Mazda6 fórumos barátom ajánlására. Nem túl olcsók, de felkészültek, precízek, céljuk az volt, hogy legközelebb is hozzájuk menjek. Telefonon figyelmeztettek a zöldkártya lejártára, ezért nagy pirospont nekik.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 2006
Kényelem (10) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 134000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Jazz Következő autója? Accord
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 6 2002 (2002 - 2007)

További ítéletek (235 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)