Madar tolláról, autót gazdájáról
Szöveges ítélet
2015-ben elérkezettnek láttam az időt arra, hogy végre saját autó tulajdonosa legyek. Októberben kezdtem neki a tuti benzines 6-os nézésének. Akkoriban éppen kezdtek szállingózni a benzinesek, és még a dízeleket hozták be tömegesen külföldről. Sikerült megnéznem párat, de annyira hangosan csámcsogott rajtuk a rozsda, hogy mindegyiktől vissza kellett fordulnom.
A keret pontos meghatározása után (1,3m) átváltottam a Focus/Astra vonulatra. Közben fél szemmel figyeltem a 6-os kínálatot, kiegészítve a dízelekkel. Végül amikor egy 2002-es 1,8-as Focust majdnem megvettem 8 kilóért úgy, hogy igazából nem is tetszett, akkor döntöttem el, hogy nekem nem kell mert valójában nagyon nem az én világom.
Így bukkant fel a végső autó. Kettős tömegűje cserélve volt, ezt leszámítva 3 éves korában került be Olaszországból majd 8 évig egy tulaj használta.
Mi bajom lehet alapon elmentem megnézni (ekkor már januárt írtunk, nagyon sok autót megnéztem korábban). Voltak rajta hibák, gumik fékek plusz némi rozsda az íveken, de azt leszámítva egy rendben lévő autónak tűnt, valósnak tűnő kilométerrel, plusz 8 évig egy gazda egy jó dolognak hangzott.
Volt vele egy nagyon szép évem, mivel amikor az autó jó, akkor nagyon jó.
Amennyiben nem ismered a típust, akkor próbáld ki. Nem igazán tudok újat mondani róla, nagyon kényelmes minden helyzetben, a motorja erős és takarékos, 160-as utazó könnyedén megy neki, hatalmas belül, de mindezek mellett a visegrádi szerpentinen olyan, mintha egy fél mérettel kisebb autót terelgetnél.
Azonban majdnem pont egy évvel a vétel után jött a fekete leves. Első napsütéses, melegebb hétvégén barátnőmmel gondoltuk leugrunk a Balatonra. 50km-t mentünk a pályán, amikor lehalkítottam a rádiót és megkérdeztem, hogy nem hall-e valami furcsa dolgot. Mondta, hogy nem, de azért csak lehúzódtam. Kinyomtam a kuplungot és a motor már le is állt...
Tréler, hazavittük. Egy hónapot állt, mivel nem voltam itthon. Idegességemben felraktam hahura 580-ért. Lett volna egy ember aki akkor elviszi 400-ért, de nem adtam (ezt utólag bánom).
Márciusban elkerült Mazdamesterhez. Szétszedték, porlasztó hibát mondtak rá, ezért elvitték felújíttatni. Aztán összerakták és kiderült, hogy lényegében nem is azzal volt a gond, hanem vélhetően a hajtókarcsapágy. De azért fizessem ki a javítást (300 ezer), hiába van meg ugyanaz a probléma (ennyit róluk, direkt azért vittem hozzájuk, mert van szakértelem, erre...) . És ha járni akarok vele akkor még 3-4 kilót költsek rá. Végül felraktam hahura 500-ért majd 425-ért el is kelt másnap.
Összefoglalva - bármennyire is jónak tűnik a dízel, nem tudható, hogy milyen csontvázak fognak kiesni a szekrényből. 8 évig egy ember használta az autót, így az ember jobban megbízna a megfelelő karbantartásban, pedig... Hiába szerethető autó, egy életre megutáltam a konkrét darabot.
Hibalista
- Időrendileg: - Ülésfoglaltság érzékelő (típushiba) - Fényszóró magasság állító - Féltengely csukló - Motor
Ide hordtam szervizbe
Mazda mester - nekem egy csalódás
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 248000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 18000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Nemtudom |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (5.6/10) |
