Love first kiss
Szöveges ítélet
Vásárlás:
Szerelem első látásra. Sokat gondolkodtunk a Focuson és a Corollán. A vesztem persze az volt, hogy viccből kipróbáltam, ilyenem úgysem lesz (anyagiak). Feleségemnek is nagyon tetszett. Megállapodtunk, egyszer majd ilyet veszünk. Kb 6 hónapra rá jött egy 0% finanszírozási lehetőség a Focus/Corolla árát otthagytuk a többi hitel. A szalonok nagyon korrektek voltak - akkor volt ez a regadó mizéria, amiért nem vettünk Toyotát, már meg akartuk rendelni, de nem volt szinben és nem tudtak árat mondani... - Ellenben a Mazda szalonok mindegyike vállalta az akkori árat - árfolyamtól regadótól független, sőt még pénzt is kaptunk vissza mikor tisztázodott, hogy a reg adóra 0% áfa van és nem 25%... Júliusban rendeltük meg az autót és csak november derekára ért ide. Ekkor azért mérges voltam, de a szalon próbált kompenzálni, hogy trélerrel házhoz szállítják... legközelebbi vásárlásnál raktárról fogok venni, inkább megalkuszom, de nem várok rá ennyit...
Autó:
A lényeg, a puding próbája az evés. Amit teszt során tapasztalsz az minden. Inkább szóljon ez a rész a negatívumokról. Ugyan, túl sok nincs de összeszedtem a legfonotsabbakat.
- Az Diesel üzemi hőmérséklet alatt (max 2 perc) nem húz, hangos kotyogással jelzi, hogy nem üzemkész ekkor nem célszerű gyilkolni.
- teljesértékű pótkerék nem fér a kombiba
- csak felső fényszóróba szerelnek ködlámpát a diesel kombiba
- viszonylag drága utólag beletenni itton bármit
- rázósabb úton 3/4-ig tele tank kotyogása hallatszik az utastérben (persze nem tart sokáig :-)
- fedélzeti komputer gyárilag minimum 10% csal lefele átlag fogy. Ügyes trükkök sorozatával persze hangolható...
- Első hónapokban kifogyott az üzemanyag, a fedélzeti szgép szerint még volt 69km hátra...
- Nehezen látok ki belőle, ha hátrafele parkolok, legközelebb lesz benn radar
- Könnyen karcolódik a középkonzol és kopik a váltógomb bőr része
- Nehéz a gyári fogyasztást tartani, egyszer próbáltam, 6.0 jött ki, de gyakorlatilag élvezhetetlen így vezetni
- Érezhetően hiányzik belőle egy 6-ik sebesség, túl hirtelen lesz vége...
- drágább zöldkártya, mert precizebb műszerrel lehet csak mérni... Ez nálunk ma a környezetvédelem :-(
Néhány pozítívum:
- kellemes külső, belső, bár a facelift nekem belül jobban tetszik
- Nagyon jól fekszi az utat, egyszer besokalatam egy kanyarba, és úgy éreztem el fogok szállni, de nagyon meglepődtem mert majd kirántott alólam az ülést határozottan, magabiztosan kiszedte a kanyarból, csak én riadtam meg.
- Majd szétveti az erő mikor nyomok egy padlógázt, a motor hangja csodálatos ekkor
- hatalmas terek elől, hátul, csomagtartóban, de tényleg! Meglepődtem mikor először utaztam hátul.
- és megannyi kis apróság ami kerekké teszi a történetet.
- szervíz tapasztalatom, nincs, csak a kötelezők, de azok is nagyszerűek, azonosulnak a márkával
- Eddig még nem hagyott cserben, csakúgy mint a 15 éves 323 1.7D, de az egy másik mese
Rémálmom netovábbja: Mazda lévén ´kis´ szereplő a piacon, fúzionál egy franciával...
Hibalista
- -Hátsó ajtó teleszkóp, megszokottnál gyosabban nyilt fel
- -Első fényszóró kiégett 2x abból egyszer az én hibámból, mert nem kesztyűvel fogrtam meg az izzó üveg részét... :-)
-
Ide hordtam szervizbe
Quadrota
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Mirai
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 55000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 323 1.7D ´92 | Következő autója? | Japán (japánban szerelt, ha lesz még ilyen) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
