Kék Villám
Szöveges ítélet
Nos, eddig semmi rosszat nem tudok írni, hiszen egy 1 Mazda6. 143Le 360Nm, megy mint a golyó. DPF-es, úgyhogy a zöldek sem panaszkodhatnak. Eddig (ellentétben sok más DPF-es modellel) semmi probléma, az olaj nem hígul, sőt mintha pár mm-el csökkent volna a nívópálca szerint.
A fogyasztása fantasztikus, 120 km/h-nál tempomattal 6.-ban 5,8 l, ja, és alig forog 2000/min fölött kicsit többet. Városban ésszel hajtva bőven 7 liter alatt fogyaszt.
Kicsit elmebeteg megoldás az EU-s norma a világításnál, mert az új szabályozás szerint minden mozgó jmü-vet ki kell világítani, így funkcióját vesztette az automata világítás.
A beltér komfortos, a csomagtartó (4 ajtós Sedan) hatalmas, és jól pakolható, nem hiányzik az 5. ajtó, a hátsó szélvédő törlő viszont igen. De a forma miatt választottam a Sedant.
Ezidáig hibamentes, de még csak 1 hónapos. Szervízt csak kívülről láttam.
Az üzemanyaggal kapcsolatosan észrevettem, hogy a MOL-os gázolajat nem igazán csípi, kicsit lomhább tőle, és többet kér valamivel mit az OMV-ből, plábe a Premium Dieselből.
A km-ekkel bővítem az ítéletet.
Nos túl az első 20.000 Km-en.
Az eltelt idő alatt csak a Vebasto kipufogócsövét kellett meghosszabbítani, mert álló helyzetben bejött a föstje az utastérbe. Mazda-Zakar 2, azaz kettő hétig szarozott vele, mire felkókányoltak rá egy gégecsövet.
A kocsival minden rendben, semmi hiba. A fogyasztás kezd beállni 5,7 - 6,3 közé, stílustól függően. A DPF-re jellemző hibákat, mint olajszaporodás, DPF lámpa villogás, nem produkálta.
A sebesség vége óra szerint 235 GPS szerint bő 10 Km/h-val kevesebb.
40.000 km.
Eddig semmi hiba! Januárban kapott a kicsike egy tuning-boxot (Bacar). Azonos vezetési stílus mellett az átlagfogyasztás 5,5-5,8 l/100km. De ki bírmá ki, hogy ugyanúgy hajtson:))). A tuning előtt sem volt erőtlen, de azóta...! Mint akit hátbarúgtak. 167Le/410Nm. Mindíg akad valami rossz "BöMös", vagy "Merdzsó" akiknek szívesen megmutatom a hátsó márkajelet. Kapott még egy szép angel eye beültetést a lámpákba. Csak dícsérni tudom a beépítőt, aki természetesen a Békéscsabai Mazda-Expanzió.
Egy szóval tuti a gép, nem bántam meg, hogy Mazdát vettem. Eddig még a kopóalkatrészek is jól bírják, csak a szőrőket, meg az olajat cseréltettem. Sem mechanikus, sem elektronikus hiba nem jött elő rajta. Remélem ez így is marad.
Hibalista
- Semmi
Ide hordtam szervizbe
Kezdetben a helyi Mazda-Zakarhoz (Szolnok), de megbízhatatlan, hozzánemértő, kontárok, akik ökör árakon dolgoznak. Pl.: a garanciális szervizre ha viszed az olajat, szűrőket, stb. dupla rezsióradíjat számolnak - azaz 4 órát!!!!! - és így majd 40 ronggyal akartak levenni.
Ezért inkább átvittem:
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Békéscsabára a Mazda-Expanzióhoz. Na ott értenek a Mazdákhoz, jó a hozzáállás, korrekt árak - 6500 Ft rezsióradíj.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | C3 1,4 HDI | Következő autója? | csak japán és dízel |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.9/10) |
